Toon posts:

TerraTec SiXPack 5.1 + en CS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil een TerraTec SiXPack 5.1 + kaart aanschaffen zodat ik a3d 2.0 kan laten lopen in counterstrike. Weet iemand of dat werkt of moet ik daarvoor een andere kaart hebben , zoja welke en waar kan ik deze nog krijgen. Als het wel werkt welke drivers moet ik dan hebben als ik de kaart heb.

Ik kan die TerraTec SiXPack 5.1 + erg goedkoop krijgen, maar ik wil dan wel zeker zijn of het werkt, In de forums kon ik het niet goed terug vinden of het nu wel of niet werkt.

De TerraTec SiXPack 5.1 + is volgens de officièle site a3d 2.0 compatible, wat wil dat precies zeggen. Dat is toch gewoon a3d , toch.

Heeft iemand ervaring hiermee en kan die mij zo vlug mogelijk hierop antwoord geven,

Alvast bedankt..

grtz k-less

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 23:54
av>sp

Om erachter te komen of je kaart met CS werkt, maak je denk ik meer kans in spielerij dan in AV

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06
Kaart zal wel werken :)

Sixpack is toch 5.1 versie van X-Fire... die had A3d 2.0 softwarematig, en dat werkt ook in CS, MAAR alleen in Win9x!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 11:59

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 12 mei 2002 18:06 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

Sixpack is toch 5.1 versie van X-Fire... die had A3d 2.0 softwarematig, en dat werkt ook in CS, MAAR alleen in Win9x!
Nee dat is niet zo. De sixpack heeft een aantal xtra mogelijkheden en een andere chip. Het zou misschien beter zijn als je zegt dat het een doorontwikkeling van de Xfire is. Maar dan klopt het nog niet helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
dus dan wel of niet doen..

werkt ie of niet

en ik draai wondows XP

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 12 mei 2002 21:57 schreef k-less het volgende:
dus dan wel of niet doen..

werkt ie of niet

en ik draai wondows XP
werkt bij mij wel en ik draai XP. Alleen ik speel geen CS. Maar in andere spellen pakt hij gewoon a3d

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik heb de SB Audigy Player. Die doet ook softwarematige A3D.

Werkt ook perfect onder XP.

Softwarematige A3D is echter nog niet zo goed als hardwarematige A3D.

In CS (wat ik ook fanatiek speel, zie sig) is het wel wennen. Je hoort alles precies man. Als ik op BS1 van Dust sta hoor ik de Terrors hun uitrusting kopen.
Wat je echter wel weer vaak krijgt is dat ze je uitmaken voor cheater. :(

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 13 mei 2002 11:11 schreef RaDKiLL het volgende:

cheater stiekem met een wallhack spelen he >:) ;)

• steveman
  • Laatst online: 13:43

steveman

Comfortabel ten onder

M'n DMX X-fire 1024 werkt ook met A3d, maar of dit 2.0 is weet ik niet, softwarematig wordt het wel ondersteund. Als die SixPack minstens net zo goed is als de X-fire, nemen! :). Het is idd zeer tof, cs met a3d.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• KeRsTmAnNeKe
Op maandag 13 mei 2002 11:11 schreef RaDKiLL het volgende:
Ik heb de SB Audigy Player. Die doet ook softwarematige A3D.

Werkt ook perfect onder XP.

Softwarematige A3D is echter nog niet zo goed als hardwarematige A3D.

In CS (wat ik ook fanatiek speel, zie sig) is het wel wennen. Je hoort alles precies man. Als ik op BS1 van Dust sta hoor ik de Terrors hun uitrusting kopen.
VOlgens mij het je met een Audigy geen A3D... iig geen 2.0!

En om a3d te hebben met een X-Fire/6-Pack zul je echt win9x moeten draaien!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 13 mei 2002 16:14 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

VOlgens mij het je met een Audigy geen A3D... iig geen 2.0!

En om a3d te hebben met een X-Fire/6-Pack zul je echt win9x moeten draaien!
1 Lezen er staat softwarematig, dus niet hardwarematig (op de kaart)dus het kan wel!
2 De 5.1 sixpack werk in tegenstelling tot de Xfire helemaal goed onder XP. (Xfire werkt bij de een wel goed en bij de ander niet)
[topic=227430/1/25]
die sixpack kan dus alleen softwarematig a3d 2.0

Weet je wel waar je het over hebt want de eerdere reply van je, daar klopte ook al weinig van. Volgens mij lul je maar wat uit je nek!
Op zondag 12 mei 2002 18:06 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Kaart zal wel werken :)

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 15:13

bAdmuTs

mAzE

En hoe zit het dan met de soundblaster live 5.1, dat werkt toch ook wel met cs of nie??

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Wil je met die SB ook a3d of niet? EAX zal er zeker mee lukken.
Op maandag 13 mei 2002 16:29 schreef bAdmuTs het volgende:
Wat is het verschil tussen A3D en EAX ????
Moet je maar ff zoeken.

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 15:13

bAdmuTs

mAzE

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• KeRsTmAnNeKe
Op maandag 13 mei 2002 16:19 schreef memendo het volgende:

[..]

1 Lezen er staat softwarematig, dus niet hardwarematig (op de kaart)dus het kan wel!
2 De 5.1 sixpack werk in tegenstelling tot de Xfire helemaal goed onder XP. (Xfire werkt bij de een wel goed en bij de ander niet)
[topic=227430/1/25]
die sixpack kan dus alleen softwarematig a3d 2.0

Weet je wel waar je het over hebt want de eerdere reply van je, daar klopte ook al weinig van. Volgens mij lul je maar wat uit je nek!
[..]
Laat ik hier nu een X-Fire gehad hebben en nu een Fortissimo II en daarmee een tijd gekloot hebben met A3d... wat alleen goed werkte onder Win9x!
het werkt nu wel onder win2k, maar je wilt niet weten wat voor performance je overhoudt... 20 fps max

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 13 mei 2002 16:35 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Laat ik hier nu een X-Fire gehad hebben en nu een Fortissimo II en daarmee een tijd gekloot hebben met A3d... wat alleen goed werkte onder Win9x!
het werkt nu wel onder win2k, maar je wilt niet weten wat voor performance je overhoudt... 20 fps max
ik heb al eerder gezegd een sixpack is geen afgeleide van een xfire. En ik heb ook al gezegd dat de xfire het bij de een wel goed doet en bij de ander niet. Je conclusie dat de sixpack dus alleen maar onder 9x a3d zou kunnen draaien is dus lariekoek!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-11 19:20
Op maandag 13 mei 2002 16:29 schreef bAdmuTs het volgende:
De positionering (a3d werkt denk ik beter met headphone en eax beter met meerder speakers, voor mijn idee), Zeker in CS merk je dat.
Dat spel maakt echt goed gebruik van CS.
De positionering is heel goed, zoals al eerder gezegt werd hoor je alles, ook aan de andere kant van de map. Maar dat ligt er een beetje aan hoe je het ingestelt hebt qua "distance" etc.
Er zijn erg veel tweaks voor je config icm met CS en A3d.

Voor cheater uitgemaakt worden is dan idd niet moeilijk.

Er is maar 1 echte A3D 2.0 kaart, en dat is nog steeds de Aureal 8830. Dat is voor zover ik weet de enige echte hardewarematige kaart (oa. Turtle Beach Montego II en Diamond Monster M300)
Die kaarten werken er het beste mee, ook qua frames. Want dat merk je heel goed, zodra A3d aanstaat vreet het frames, ook weer afhankelijk van je instellingen in je config.
(Dat kun je dus niet in het spel zelf instellen, dat moet je puur zelf toevoegen aan je config)

De meeste A3d kaarten geven problemen met WINDOWS 2000 en XP icm met A3D sound (en zeker de hardwarematige)

De kans dat het gaat werken bij zo'n combinatie is zeer klein. Meestal is het dan zo, zodra er een geluidje gemaakt word in CS bijv. je een HL error krijgt. (Alleen dus als A3d aanstaat)

Ik zou zeker in deze tijd geen kaart meer aanschaffen puur voor a3d en cs.
Er waren zelfs geruchten dat A3d zou verdwijnen in CS 1.4 omdat er veel commentaar op is (geweest) en zeker in de "topclans"" (rG doet er vaak nogal moeilijk over die lamers :r ) is er nogal wat gezeur over.
Het kan gewoon een groot voordeel zijn tov iemand zonder a3d. Maar ja, elk voordeel dat je kunt gebruiken moet je nemen toch :?

Genoeg over a3d en cs.

Ik zou het dus niet doen en gewoon een SB Audigy aanschaffen.

• Hoyden
Op maandag 13 mei 2002 18:25 schreef memendo het volgende:

[..]

ik heb al eerder gezegd een sixpack is geen afgeleide van een xfire. En ik heb ook al gezegd dat de xfire het bij de een wel goed doet en bij de ander niet. Je conclusie dat de sixpack dus alleen maar onder 9x a3d zou kunnen draaien is dus lariekoek!
Meestal zal a3d niet werken in XP/2k, misschien wel een vorm van softwarematige, maar meestal geeft het teveel problemen.
De kans dat het niet (goed) werkt is groter dan dat het wel werkt.

Verwijderd

A3D WERKT NIET IN XP !!
Je zal win 95/98/me moeten gebruiken

• RaDKiLL
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Waar basseer je die wijsheid op?! Bij meerdere clanmembers werkt het vlekkeloos.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Hoyden
Op maandag 13 mei 2002 19:26 schreef RaDKiLL het volgende:
Waar basseer je die wijsheid op?! Bij meerdere clanmembers werkt het vlekkeloos.
Dan hebben die misschien zo'n softwarematig geval of gewoon geluk.

Het word gewoon niet ondersteunt, er zijn wel patches e.d. voor maar die werken meestal niet.

Dus het is gewoon zo (meestal)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 13 mei 2002 18:39 schreef SandeR het vogende:

[..]
V

Genoeg over a3d en cs.

Ik zou het dus niet doen en gewoon een SB Audigy aanschaffen.
Er zit nog al een prijs verschil tussen, of je moet genoegen nemen met een player kaartje van SB
Nee die terratec is een top kaart voor een lekkere lage prijs.
En dat a3d niet zou werken onder XP, dat ligt aan de persoon. Gewoon goed instellen en veel lezen. Dan is het zat te doen.
Pagina: 1