Toon posts:

Welke mamaplank, CPU en geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben in de markt voor een nieuwe mamaplank (niet zelf bedacht :) en bijbehorende CPU, koeler en geheugen. Aangezien ik hem wil overklokken, hebben de wijze heren (en dames) misschien wat suggesties. 't wordt natuurlijk een AMD..... 8-)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[topic=218256/1/100]

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je een beetje aangeeft wat je met het systeem wilt doen, welke prijs je ongeveer zoekt, en vooral dat je zelf eerst een beetje zoekt.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dat hangt natuurlijk van al je eisen af.
Dus geef eens wat meer info :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,

ik dacht in de richting van een VIA333 bord met een XP 2000+, 1GB DDR etc. maar RAID etc. is geen noodzaak.

Heb zelf al een Geforce4 4600Ti, Audigy Player en een 120 GB HDD. Het moeten wel een beetje goede spullen worden dus kwaliteit staat voorop, natuurlijk niet tot in het extreme ;)

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
1 GB DDR?!?!?!
ok het is niet al te duur nu, maar wtf ga je met dit systeem doen?
voor de gamer is 512 echt wel meer dan zat..
ik heb het ook en ik heb het nog nooit voor de volle 100% benut..
ik zou dat geld wat je uitspaart ergens anders in investeren... hardware (of zuipen :P)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

1 gig ddr lijkt nu erg veel maar de software van tegenwoordig word steeds zwaarder dus waarom niet *D

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik hem ook voor CAD toepassingen en dan heb je eigenlijk nooit genoeg.

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

1 gig ddr lijkt nu erg veel maar de software van tegenwoordig word steeds zwaarder dus waarom niet
Leuk als je geld shijt maar als je maar tot 300MB Maximaal ooit gebruikt als memory footprint, wat mot je dan met 1GB. 512MB zal nooit gebruikt worden en ook niet in de toekomst of je PC gebruik moet drastische veranderen maar dan koop je er pas geheugen bij. Dat geld kan je dan schuibven bij andere belangrijke komponenten of je houd wat over van je budged.
Hij heeft er dus wel wat aan

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 17:49 schreef Supermarof het volgende:
Sorry,

ik dacht in de richting van een VIA333 bord met een XP 2000+, 1GB DDR etc. maar RAID etc. is geen noodzaak.

Heb zelf al een Geforce4 4600Ti, Audigy Player en een 120 GB HDD. Het moeten wel een beetje goede spullen worden dus kwaliteit staat voorop, natuurlijk niet tot in het extreme ;)
Nou ja, je geeft het zelf al aan. In principe hoef je alleen het moederbord nog uitzoeken. En welke geheugen wil je? Iig dus PC2700 DDR voor bij dat KT333 plankje. Als je idd veel wilt gaan overclocken kan je het best Corsair of Crucial (www.crucial.com) nemen. Voor een moederbord moet je de roundup op T.net maar es doorlezen: http://www.tweakers.net/nieuws/21761

Succes!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Op zondag 12 mei 2002 17:58 schreef Supermarof het volgende:
Klein vraagje met wat voor soort CAD tekeningen werk je?
Thuis krijg ik 512 MBDDR nie vol door CAD tekeningen.
Op mijn werk heb ik wel 3 GB RIMM geheugen nodig (MDT, pro-engineer, solidworks, Unigraph-tekenigen,...).
Maar voor gewoon CAD werk heb je zeker voldoende met 512 (tenzij je thuis een ingenieursburo hebt? >:) ).
En als je 1 GB aan DDR nodig hebt dan denk je meestal niet aan overklokken dan gaat stabiliteit voor alles.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
1 gig geheugen, waarom zou je dan niet kunnen of willen ocen, koop merk geheugen en het gaat toch goeD?

PVoutput

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zeg nooit nooit over die 1 GB.
Bill Gates heeft ook ooit gezegd "640 KB ought to be enough". Yeah right ...

IBM heeft ooit gezegd dat er wereldwijd maar een 1000tal (iets van die order) computer zullen zijn.

Volgende Windows versie zal nog meer vreten ... volgende Office zal nog meer vreten ... uiteindelijk zal je ernaartoe moeten. Maar toegegeven... voorlopig kan je uit met 512 MB en nog meer kan je er ooit nog bij prikken.
Geef dan geld uit aan 512 MB geheugen van een merk, ipv 1 GB merkloos.

Verwijderd

• AMD Athlon XP 2100+ 1733MHz

• Abit KR7A-133 RAID (onboard Ultra DMA/133 RAID)

• Corsair 256MB*2=500MB PC2400 DDR CM64SD256-2400C2H (headspreader)

:)

Verwijderd

Epox 8Ka+ mobo. Corsair RAM, 384 a 512 mb. Athlon XP, 2100+.

Beter is het als je wacht op de Hammer-serie. En dan nog eens 3 maanden na lancering op de zakkende prijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Aan alle posters, in ieder geval voor het meedenken. Qua CAD gebruik ik diverse programma's (zit in de scheepsbouw) welke regelmatig meer dan 350MB trekken. Om een of andere reden gaat de snelheid van het systeem daarna steeds langzamer. Ik moet toegeven dat ik nooit echt boven de 400 zit maar ik heb liever een beetje ruimte

Verwijderd

ga voor een via333 chipset (zoals de nieuwe epox of gigabyte)

een gf ti

een 7200 rpm hd

en minimaal 512 ddr 333 :D

Verwijderd

soket 7 mobo met een p1 66 mhz en 8 mb geheugen{eddo}.
en met een 256 mb hdd

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Lees gewoon veel reviews en struin het internet af. Ben ik ook ff mee bezig geweest maar het helpt wel.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

http://www.tweakers.net/reviews/291

Wow! De tweakers best buy guide. Precies wat je zoekt.

Systeem | Strava

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

kijk en vergelijk: Tweakers heeft het al uitgezocht
http://www.tweakers.net/reviews/291?
hier krijg je toch van elke user een ander voorstel dus....

Zelf een beetje moeite doen en kijken en vergelijken

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Op zondag 12 mei 2002 19:24 schreef knights16 het volgende:
1 gig geheugen, waarom zou je dan niet kunnen of willen ocen, koop merk geheugen en het gaat toch goeD?
1GB aan DDRAM geheugen dan denk ik aan een workstation en die zou ik nooit willen oc'en.
Ik heb het ooit een een klein beetje oc'ed en als je systeem tijdens berekeningen of renderingen ook maar iets onstabiel word dan staat hij snel terug op de standaard waarden. Ik verlies liever enkele seconden dan ettelijke minuten of zelfs uren door een onstabiel systeem.
Dat ik ook de reden waarom redelijk wat workstations commecieel gekocht worden: stabiliteit.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

koop gewoon een thunderbird proc met een msi k7t 266 pro2 mainboard, bij een xp moet je die unlocken voor dat je kunt overclocken, gevaarlijk karweitje. de cooler moet best een zware worden, dus een sprire 12 cm fan. ook zal ik een paar losse fannen kopen, geheugen ddr.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dit is eigenlijk een [topic=218256/1/100] topic, en die gaan normaal gesproken op slot. Ik laat 'm nog even open omdat de grote hoeveelheid RAM nog enigszins specifiek is, daarom ook graag wat speciefiekere antwoorden i.p.v. "neem dit en dat mobo plus die cpu" zonder verdere onderbouwing i.v.m. het geheugen (een paar doen het wel ;) ).
Ik wil je een hint geven, neem iig twee maal 512MB om het aantal sockets zo min mogelijk te vullen; VIA chipsets zijn nou niet bepaald meesters in het probleemloos aansturen van veel banken. Zag laatst dit artikel wat overigens exact met mijn gedachtengang en ervaringen overeenkomt (niet dat 't daarom dus klopt of zo ;) maar ik vond het wel erg treffend)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Is het nou zooooo moeilijk om zelf es een poot uit te steken. Wat een luie donders hier... zelf ik ben nog wel een week of twee bezig en tientallen reviews verder voordat ik mijn uiteindelijke keuze heb gemaakt. En als je dan nog wat dwars zit stel je hier je vraag |:(
Pagina: 1