hallo,
ik heb een scriptje gemaakt die stuff toevoegt aan de database van mijn forum maar er is een probleempje...hier volgt eerst de code:
nou dat werkt heel erg aardig...maar je kunt maar een keer registeren...hij neemt dan als user_id (da's de primary key) '8388607' als je dan een keer erop registreert dan wil hij weer '8388607' pakken maar dan geeftie dus een error dat die al bestaat. Wat kan ik hieraan doen?
ik heb een scriptje gemaakt die stuff toevoegt aan de database van mijn forum maar er is een probleempje...hier volgt eerst de code:
PHP:
1
| <?$tabel = "<table>hier staat een table waar men de gegevens invult</table>";include("bladibla.php"); //bestand waar de db connection instaatlogin();if($submit) { $sql = "SELECT * FROM forum_users WHERE username='" . $username . "'";$result = mysql_query($sql);$numrows = mysql_num_rows($result); if($numrows == "1"){ echo "helaas, jouw opgegeven username bestaat al!<BR><BR>$tabel"; exit(); }$user_regdate = time();$user_password = md5($paswoord);if ($avatar = "http://" || empty($avatar)) {$user_avatar_type = "0";}else {$user_avatar_type = "2";}if (empty($onderschrift)) {$gebruik_onderschrift = "0";}else {$gebruik_onderschrift = "1";}$insert = "INSERT INTO forum_users (stuff, stuff1, stuff2) VALUES ('$stuff','$stuff1','$stuff2')"; $query = mysql_query($insert)or die(mysql_error()); echo "<center>Je bent succesvol geregistreerd.<br>Klik <a href='index.php'>hier</a> om naar de homepage te gaan, waar je in kunt loggen!</center>"; } else { echo "$tabel"; } ?> |
nou dat werkt heel erg aardig...maar je kunt maar een keer registeren...hij neemt dan als user_id (da's de primary key) '8388607' als je dan een keer erop registreert dan wil hij weer '8388607' pakken maar dan geeftie dus een error dat die al bestaat. Wat kan ik hieraan doen?