Pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Ik heb een pc die niet meer wil opstarten.

Als ik de aanknop indruk dan blijft het scherm gewoon zwart en er gebeurt daarna helemaal niets meer.
Hij start dus gewoon niet op.
Weet iemand wat dat kan zijn?

ik heb een MSI 6339 mobo met rdram |:(

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Hoor je wel iets, zoals een koeler van je processor of iets anders?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
waarschijnlijk zit er iets los

druk eens tegen de videokaart aan, en controlleer of je geheugen er goed inzit
kijk ook even of je processor er niet los inzit :)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Alle fans werken wel gewoon ja en de hd en cd-rom drives starten ook gewoon op :?
Alles zit goed vast dus dat is het probleem niet ;(

Verwijderd

Weet je echt zeker of je monitor goed vastzit in de plug op de videokaart of de videokaart goed in het slot vastzit?

Verwijderd

Gaat hij wel verder met opstarten? Hoor je dus de harde schijven ratelen om in windows te komen oid?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
haal het geheugen er eens uit, als het goed is moet ie dan gaan 'piepen'..

dan weet je of je mainboard nog in leven is...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Als je het Aan/Uit knopje indrukt en er gebeurt niets dan heb je misschien het kabeltje van de Aan/Uit knopje losgetrokken van de Mobo. Of anders alles goed vastdrukken en kijken of er geen andere kabels loszitten

Verwijderd

Mijn computer deed ooit eens hetzelfde: niets. Zelfs de koeling van mijn processor deed het niet meer. Daarna heb ik hem volledig uit elkaar gehaald en hem schoongemaakt met de tandenborstel van mijn broer >:) . En nu werkt ie weer :) .
edit:
twas waarscijnlijk de processor die niet goed vast zat

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
alles zit er zeker weten goed in want ik heb hem daarna nog helemaal uit elkaar gehaald en weer terug gedaan om alles te checken.

Mijn hd ratelt standaard al niet dus dat is niet te merken maar hij scant mijn diskette station niet eens en dat hoort die altijd tijdens het opstarten te doen. :'(

• DaFreakda
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11-2022
Zoek eens op : MSI op dit forum en je weet genoeg.
Ikzelf heb de 6330 mobo, niks dan gedonder. als je je computer open doet zie je waarschijnlijk de 4 lampjes allemaal rood kleuren, wat zogenaamd betekent dat je processor dood is. Koelvinnen draaien wel, en HD doet niks, dat zijn ongeveer de signalen.
Allemaal onzin volgens mij en vele anderen benadeelden. Die moederborden van MSI en andere K7T borden hebben dit probleem vaak. Als je het kan: haal je processor van je moederbord af, laat het geheel paar minuten draaien zonder processor, prop alles weer erin en voila hij werkt weer.
Maar als je dit eenmaal hebt dan heb je een grote kans dat je er niet meer vanak komt. Het begon met 1 keer in de maand bij mij, maar sinds een maand was t 2 kee rper dag raak. Terugbrengen dat Moederbord en een nieuwe eisen, testen van het moedrbord heeft geen zin, fout kan niet gevonden worden, en het euvel geschied lukraak, allemaal erbij vertellen en goed kwaad worden als ze je met je ouwe terug willen sturen :)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
bij mij brand er maar een rood lampje dus het lijkt er op dat hij gewoon vast loopt tijdens het opstarten ;)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, al hoor je geen piepjes, dan denk ik dat je processor niet compatible is met je moederbord, of je processor is gesneuveld, al hoor je geen piepjes, kijk of je je speaker goed heb aangesloten, anders ligt het probleen 100% bij je processor

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31

Duinkonijn

Huh?

Op me werk kom ik tegenwoordig vaak dit geval tegen.

Je zet de pc aan (schakelaar) dan begint alles te draaien
kwa fans maar start niet op. vaak is het dan een kwestie van een defecte voeding misschien is dit bij jou ook wel van toe passing

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

het kan idd de voeding zijn..

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Hey bedankt DaFreakda
dat werkte goed *D

enne Daburah lees voortaan eerst alle post |:(

• DonCorleone
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 09:12
das een overleden processor denk ik, ik heb dat ook gehad, andere processor erin en probleem was opgelost. :P

respect tha DON Don's SPECS

Verwijderd

Mijn pc start op tot ie windows moet laden dan valt het beelt ook weg, alles lijkt het wel te doen verder qua fans maar als ik m dan uitzet piept de voeding dus dan zou het bij mij ook aan de voeding liggen?

Verwijderd

Ligt het niet aan je monitor? Is die niet kapot, probeer m bij de computer die je nu gebruikt.

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Hmm kunnen jullie eerst het eerste bericht lezen aub. :)
Omdat ik reacties zie die totaal nergens op slaan want als je het een beetje door had gelezen dan had je zulke rare reacties niet geplaatst. |:(
Maaruh het kan weer aan zo'n msi productie fout zijn dit heb ik bij mijn msi 6380 mobo ook met mijn usb enzo.
Pagina: 1