ICQ files ontvangen gaat niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Niemand kan files naar mij sturen via icq.
Als ik een ftp server start kan niemand inloggen.

Ik heb ADSL van planet. Win98 se + gedeelde internetverbinding m.b.v Winroute en dus 2 netwerkkaarten (Realtek dingetjes...)

De buurjongen heeft ook ADSL van planet, maar daar wertk ftp en files zenden wel!
Met windows 2000 doet ie het ook niet :(

Overigens heb ik wel een firewall (atguard) Die geeft eenmalig een melding als je voor het eerst iets start (ik klik dan op always continue). Dan blocked ie voor dat betreffende programma toch niks meer????

Als ik de firewall disble helpt het ook niet. (of moet ik hem dan uninstalleren?)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Firewall is geen probleem... alleen wanneer je idd 2 pc's hebt kan je vanaf de 2de (degene zonder directe internet connectie) geen icq files zenden.. dit zal je vanaf je server moeten doen :) :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 12:34 schreef bjck het volgende:
Firewall is geen probleem... alleen wanneer je idd 2 pc's hebt kan je vanaf de 2de (degene zonder directe internet connectie) geen icq files zenden.. dit zal je vanaf je server moeten doen :) :)[/quote]Firewall lijkt me een erg groot probleem, omdat WinRoute standaard ook op de eerste PC NAT gebruikt.
Je moet een port mapping maken voor port 21 of passive mode gebruiken.
Verder kun je volgens mij vanaf alle machines files verzenden en misschien ook ontvangen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
het lijkt me niet aan de firewall te liggen want als je hem disabled zou het dan alles moeten doen. Tenminste was het bij mij zo voordat ik hem goed had geconfigureerd.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Undertaker2
Het gaat dus om de server pc.
Het enige wat er voor kan zorgen dat het niet werkt is winroute en de firewall...

Ik maak wel ff een image van m'n schijf, dan installeer ik ALLEEN win98 se met ICQ en verder niks...

Zal mij benieuwen of ie het dan doet. (vast wel, want dan kan ik windows dus lekker opnieuw gaan installeren) :-)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Welke versie van winoute heb je? de nieuwste zou volgens de homepage wel via alle pc's in het netwerk files via icq kunnen doorsturen.

• Undertaker2
De andere pc's boeien niet...

Het gaat erom dat ik op de server pc (waar in mijn geval dus het adsl modem op zit aangesloten) files van andere ICQ gebruikers kan ontvangen.

Ik heb winroute 401, in elk geval de versie die je NU kan downloaden van het www.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
WinRoute en firewall?
Je hebt geen aparte firewall nodig.
En heb je bij ICQ aangegeven dat je een firewall hebt?

• Undertaker2
Ok, ik weet al weer meer.

Ik installeer ALLES, behalve Winroute.
ICQ files verzenden+ontvangen gaat goed.
FTP: Ik kan inloggen en mensen kunnen bij mij inloggen.

Ik installeer Winroute, en wat gebeurd er?
De verbinding komt wel tot stand, maar paginaŽs zijn niet opvraagbaar. Na wat aan en uit zetten van Winroute en het opnieuw opstarten v/d pc doet de verbinding het opeens wel.

Maar nu kan ik weer GEEN files ontvangen en mensen kunnen NIET inloggen op mŽn ftp...

Pagina: 1