Toon posts:

waar is een amd k6 500 mhz mee te vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik wou wel eens weten waar een amd k6 500 mee te vergelijken is. Ik bedoel daarmee met een intel en wat zijn de verschillen

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 17:08 schreef wallem het volgende:
hallo

ik wou wel eens weten waar een amd k6 500 mee te vergelijken is. Ik bedoel daarmee met een intel en wat zijn de verschillen
Ik zou zeggen: Een P2 tussen de 350 en 500 MHz. AMD was iig een stuk later met zowel MMX als 3DNow, maar die zaten wel weer ik de K6. Is het btw een K6-2?

Verwijderd

Topicstarter
ja amd k6-2 500mhz

Verwijderd

tja hij is te vergelijken met een
pentium2 400 ongeveer (alleen met spellen)

meer als een celly 433

alleen de geheugen bus van dat ding is kloten van de moederborden
ongeveer 100mb per sec door voer
terwijl een pentium2 celly
een doorvoer kunnen hebben van dik 300mb per sec met een bx bord

de amd kan best veel alleen op zijn geheugen word hij naar benden gezogen

met een amd k6-2+ plus niet omdat ze zijn geheugen zelf kan aansturen
en deze proc kan je dus wel vergelijken met een pentium2@3 500

Verwijderd

volgens sisoft sandra:
Amd K6-500 Drystone 1100
Whetstone 605
Pentium II 400 Drystone 1080
Whetstone 536
Su hiermee denk ik.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 12 mei 2002 17:11 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: Een P2 tussen de 350 en 500 MHz. AMD was iig een stuk later met zowel MMX als 3DNow, maar die zaten wel weer ik de K6. Is het btw een K6-2?
Intel en 3DNow! :?

Enfin, je vraag is op zich onzinnig- waarin wil je ze vergelijken :?

K6-2 heeft clock-for-clock sterkere integer en zwakkere FPU. Grof vertaald betekent dit dat het als een Intel op lagere clock quaket maar als een iets sneller Intel gewone word apps doet.

Bovendien is de cache architectuur totaal anders- een Celeron 500 heeft 128KB L2 cache op volle snelheid, een K6-2 500 heeft 512KB, 1MB (of soms zelfs 2MB) op FSB - meestal 100MHz. Dat betekent dus (veel) meer maar trager. In een single threaded single app (Quake) is dat in het nadeel van de K6-2, maar bij multitasking wil het handig zijn (Word, WMP, Nero en een }:O op de achtergrond)

Dus voordat we kunnen helpen met een vergelijking moeten we weten waarin je het wilt vergelijken en op welke FSB het draait :z

Oslik blyat! Oslik!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
De cpu prestaties zijn goed alleen is ie ontzettend traag met spellen, heeft dus met het geheugen te maken zoals hierboven al is opgemerkt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze CPU is onderhand aardig oud, dus er is meer dan genoeg benchmark materiaal te vinden. Er zijn zelfs al heel veel topics op GoT over geweest.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.