[CM][TM]Airflow vraag.. en mijn casemod idee

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
Jeuwww mensen (soz kmoe gewoon ff groeten :x )
Ik wil me newbie-cm ff omzetten in een echte casemod. Allereerst mijn casemod idee. Ik heb een bigtower waarin ik een zandloper figuur in wil zagen over de gehele zijkant. ik bouw vervolgens 1 of 2 blacklights in mijn kast. Ik verf vervolgens met blacklight verf "zand" op de window waardoor het net lijkt of het een echte zandloper is. Ik spuit mijn kast verder niet, omdat ik een niet zo heel rijke student ben en ik van mening ben dat een mooie witte kast niet lelijk is :p . Mijn tweakmod (TM) idee is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.j.zieltjens/airflow.JPG

uitleg:

Intake: in de bodem komt 1x 120mm fan (kast staat op poten dus dat kan wel). Er komen naast de com/usp/lpt/ps2 poorten 2x80 mm fans die dus naar de cpu blazen. En ik heb gemerkt dat het gedeelte linksboven in het mobo het warmst wordt. zo los ik dat dus op. En ik bouw 1 fan in de zijkant die op de videokaart blaast.

Outtake: In het dak van de kast 1x120mm en 1x80mm. De voeding heeft natuurlijk ook 80mm outtake en boven de voeding zit ook een 80mm.

Samenvatting:
Intake 1x120mm, 3x80mm
Outtake 1x120mm 2x80mm en 80mm van de voeding.

Naast de CPU heb ik vertikaal de geheugenstrip getekend en horizontaal de HD en FDD

Is dit een goed idee? Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie/verkeerd doe?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Blaast dat niet een beetje te veel naar buiten? Mischien is een fannetje aan de voorkant onderaan een goed idee?

tvw

Verwijderd

fock he dat word echt een vliegtuig :)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

je hebt voorin geen fans zitten. Zou daardoor de lucht niet gelijk naar boven gaan en daar de kast weer uit zodat de geheugen banken en de hdd niet in de airflow zitten?

Verwijderd

Ik zou er nog een voorin onderin doen die naar binnen blaast.

Nog een tip, maak een fanbus oid waarmee je sommige fans UIT kan zetten. je hebt ze toch niet allemaal 24 uur per dag nodig en je wilt ook wel eens slapen denk ik.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zondag 12 mei 2002 17:04 schreef xargon het volgende:
Nog een tip, maak een fanbus oid waarmee je sommige fans UIT kan zetten. je hebt ze toch niet allemaal 24 uur per dag nodig en je wilt ook wel eens slapen denk ik.
Ja! Een fanbus! Echt niet fijn als ze altijd aan staan hoor :{

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 13:39

decramy

root@birdie:~#

BTW: mooi plaatje ;)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zondag 12 mei 2002 17:04 schreef xargon het volgende:
Ik zou er nog een voorin onderin doen die naar binnen blaast.

Als ik wil slapen dan druk ik gewoon op de grote knop aan de voorkant van mijn computer waar 'power' op staat.
Is zegmaar een soort van mini fanbus :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
Op zondag 12 mei 2002 17:00 schreef joshuasioso het volgende:
Blaast dat niet een beetje te veel naar buiten? Mischien is een fannetje aan de voorkant onderaan een goed idee?
inderdaad zie wel erg veel fans naar uit de kast blazen..maar vraag me af of dat extra veel helpty die fans aan de achterzijde van de kast als je al een grote luchtstroom door de kast hebt..fans boven en onder de kast.
(behalve extra decibellen produceren) :)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• 418O2
Mmm als je onderin de kast fans monteerd dan krijg je toch juist een flow van onder naar boven? en ik heb al een fanbus, dus dat blijf sowieso. En ik kan mijn voorkant niet los volgens mij (ik heb de goedkoopste bigtower van gistron), dus een fan daar voorin bouwen wordt moeilijk.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Hoe kom je trouwens aan het idee van de zandloper?(Windows=>wachten >:) ) Let bij de fannetjes d'r op dat je voor je zlf de luchtstroom ziet, en niet gaaqt proppen met fannen, maar eerder een fanductje ofzo d'r in bouwt. Gewoon 1 algemene front-intake, 2 bij de proc en 3Dkaart. Dan kan je gewoon nog zelf kijken voor de outtake.....2 achter op d'r bij is wel genoeg....en natuurlijk het geheel aansturen met een rheobusje(werkt uitstekend).

edit: urltje gemaakt

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Volgens mij ben jij een stofzuiger met je kast als stofzak an het bouwen, met die fan onderop.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
ik denk dat je teveel onderdruk krijgt... er gaat meer naar buiten dan dat er in komt... maar ik hoop dat je een mooie baybus kan solderen want als je dit pernament aan laat staan ongeacht of het nou op 12 of op 7 volt loopt: gek zul je er sowieso van worden :)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja als je van stof houd dan is dit perfekt, die 120mm onderin zou ik toch gewoon in de zijplaat zetten als blowhole.

edit: moet sneller leren typen mlevd was me voor :)

Me, myself & I

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zondag 12 mei 2002 17:42 schreef mlevd het volgende:
Volgens mij ben jij een stofzuiger met je kast als stofzak an het bouwen, met die fan onderop.
juist ja, dit gaat echt veel stop geven, of je moet zo'n krachtige airflow hebben dat het stof niet eens komt te liggen :P

maar tegen dat je dat gelukt is, ben je al doof :)

mijn opstelling, 3x 80mm in aan de voorkant langs de hdd's
2x 80mm out aan achterkant, langs de cpu
1x 120mm out aan achterkant boven, dit is voor me radiator, normaal zou dit 92mm moeten zijn... (standaard dan bij mijn kast)

hope it helps, maar ik zou in iedergeval NOOIT 1 vanonder gooien

of je moet veel schoonmaken en hem niet op de grond hebben staan... dan lukt het maybe wel.
suc6, en voortaan iets duidelijkere tekening :P

Check mijn knowledge base!

• 418O2
mja
1. Ik kan niet tekenen irl en met autocad en paint al HELEMAAL NIET
2. Ik ben zo technisch als err... ik ben niet technisch, dus een rheobus wil niet.

Maar ik heb mijn pc op me buro staan, dus das het probleem niet ivm stof.

Maar ik ben er net achtergekomen dat mijn voorkant los kan. dus ik plaats de 120 mm van onderen in de voorkant. Ik laat die 80mm weg boven mijn GPU. en dan laat ik ook 1 80mm in het dak weg. Dan hou ik mijn zijkant ook schoon, waardoor de zandloper mooi zichtbaar blijft.

En hoe ik op de zandloper kwam... ik wou me kast modden... En ik wou een grote window. en ik vind het niet mooi als je HDD/FDD/voeding ziet door een window. dus als je metaal laat voor je FDD/HDD/Voeding kom je op die vorm uit...

Verwijderd

ik zou ook gelijk een 400w voeding kopen want minder gaat het echt neit trekken met die straalmotor.. (btw het is een ebetje overdreven imho)

is watercooling geen id?

Verwijderd

dat word een space kast ..... luchtledig 0 gravity :+

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Je moet overdruk maken, dus wat meer intake fans want door de overdruk gaat de warme lucht al makkelijker uit de kast. En door onderdruk kunnen alle warmteafgevende delen moeilijk de warmte kwijt aan de lucht, dus overdruk.

Verwijderd

Zorg ff voor de onderste koeler voor een dustcover want zo zuig je alleen maar stof naar binnen, en imho zou ik er ook een fannetje aan de voorkant zetten. 1 erbij maakt nie zoveel uit.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Op zondag 12 mei 2002 17:10 schreef decramy het volgende:
BTW: mooi plaatje ;)
paint rulezzzz >:)

ff een fannetje voorin plaatsen (intake)

• 418O2
ik zet er dus ook 1 voorin. En ik haal 1x80mm outtake weg dan.

Ennuh ... dat plaatje is grotendeels met autocad gemaakt, maar daar ben ik dus bikkelslecht in.

Ennuh als je had gelezen zag je wel dat ik een arme student ben, dus watercooling iz no opzion

Verwijderd

mmm neh
die 2achterste intake moeten naar voren
als je 1 outtake weg haalt krijg je overdruk en dat moet je niet hebben :P

• 418O2
Op zondag 12 mei 2002 17:00 schreef joshuasioso het volgende:
er gaat meer in dan uit. want ik denk dat een normale 80 mm meer blaast dan een 80 mm uit de voeding..

• 418O2
idee nummer2:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.j.zieltjens/airflow2.JPG

• Icey
  • Laatst online: 22-02 14:06
* Icey denkt dat die partij fans overkill is, tenzij je een amd 2200+ pasief wilt koelen ofzo. |:(

Als je denkt dat door meer fans te plaatjes je pc of HDD sneller gaat draaien heb je het mis :), het is toch geen wedstrijd wie de meeste fans heeft?

• 418O2
dan haal ik 2x80 mm er uit...

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Op maandag 13 mei 2002 18:02 schreef Icey het volgende:
* Icey denkt dat die partij fans overkill is, tenzij je een amd 2200+ pasief wilt koelen ofzo. |:(
Jij weet zeker niet wat overkill is ofzo :P
Laat die gast toch lekker ff zelf weten hoeveel fans hij in z'n kast bouwt.. :)
Koel wordt het zeker, lawaai gaat het denk ik ook maken ;)

• Icey
  • Laatst online: 22-02 14:06
Ik denk dat je 2 f-16 straalmoteren naarst je neer moet zetten om het geluid van je kast te dempen. en zelfs dan komt de herrie er dwars doorheen :)

Gaat je kast dan vliegen trouwens?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://bumpy.hapklaar.com/images/blahblah.jpg

Times for this drawing:
Created: Monday 13 May 2002 at 23:52:21:624
Last updated: Tuesday 14 May 2002 at 0:20:34:549
Total editing time: 0 days 00:28:18.373
Elapsed timer (on): 0 days 00:28:18.363

• 418O2
dat is precies zoals het worden gaat :)