[asp] <textarea> <form> Probleem

Pagina: 1
Acties:

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik ben bezig met het maken van een simpel CMS, dit doe ik door middel van een formulier met daarin een text area, in deze textarea vul ik dan weer de content van de site in.

Als ik nu echter in de textarea een formulier aanmaak met daarin een textarea dan wordt de textarea dus afgesloten voordat het hele formulier wat in de achterliggende database staat is verwerkt.

Ik zie dat ik het niet erg duidelijk opschrijf, ik zal het even in html proberen weer te geven.

(dit is dus niet de html die ik gebruik he)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<form>
<textarea>
<form
<textarea>
</textarea>
</form>
</textarea>
<form>

De tekstarea wordt nu dus bij de eerste </textarea> afgesloten, en dat is niet de bedoeling, weet iemand voor dit probleem de oplossing.

BVD

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik dacht eerst aan de data standaard opslaan, maar dat gaat niet werken ivm met eventueel wijzigen. Het is misschien een slordige oplossing, maar wel de enigste die ik zo snel kan bedenken.

Als je [textarea] nou eens zo definieert en daarna pas in asp dmv een replace omzet in <textarea>, dan moet je dit bij wijzigen, natuurlijk wel weer net andersom doen.

Als ik een beter idee heb, dan hoor je het wel

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:45

TweakBoy

---

Op zondag 12 mei 2002 17:03 schreef BlackBurn het volgende:
Ik dacht eerst aan de data standaard opslaan, maar dat gaat niet werken ivm met eventueel wijzigen. Het is misschien een slordige oplossing, maar wel de enigste die ik zo snel kan bedenken.

Als je [textarea] nou eens zo definieert en daarna pas in asp dmv een replace omzet in <textarea>, dan moet je dit bij wijzigen, natuurlijk wel weer net andersom doen.

Als ik een beter idee heb, dan hoor je het wel
is er in asp geen functie die net als php (htmlspecialchars)
de htmlcharacters vervangt. zo heb ik dit ook bij mijn systeem gedaan.. mja.. ik ben geen aspmanneke |:(

---

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 18:00 schreef TweakBoy het volgende:
is er in asp geen functie die net als php (htmlspecialchars)
de htmlcharacters vervangt. zo heb ik dit ook bij mijn systeem gedaan.. mja.. ik ben geen aspmanneke |:(
Yep, die is er :) -> Server.HTMLEncode(...) en om URL's de encoden kan je ook Server.URLEncode(...) gebruiken.

Verwijderd

je kan ook voor het wegschrijven alle < vervangen door < en alle > door >

< staat dus voor <
en
> staat dus voor >

:P

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44
in php doe je addslashes bij het inserten in de database, en als je het wilt editten, zonder slashes, doe ik htmlspecialchars en stripslashes... Nu in ASP nog :) .. en dat zal vast ook wel voor php bestaan

w8.. ik doe het zo in php
PHP:
1
<?if (!$actie){        $Date_In_Form = $Date;        $Title_In_Form = $Title;        $PageInhoud_In_Form = htmlspecialchars($PageInhoud, ENT_QUOTES);      }      else {        $PageInhoud_In_Form = htmlspecialchars($PageInhoud_In_Form, ENT_QUOTES);        $PageInhoud_In_Form = stripslashes($PageInhoud_In_Form);      }?>

$actie is als het formulier gesubmit is geweest, dan kan ie hem dus weer opnieuw edditten, en om dan de slashes weer weg te werken doe ik dus stripslashes
Pagina: 1