NetBEUI probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Ik ben nu dus een dos mp3speler aan het maken, en heb de schijf geshared m.b.v het NetBEUI protocol. Ik heb dit protocol op al mijn andere PC's gezet.

Met een win98 machine werkt alles perfect.

Op mijn win2k en winXP (van mijn broer ;)) kan ik alleen bij de shares komen door gebruik te maken van: net use f: <sharenaam>.
Als ik in netwerk omgeving kijk staat daar wel de mp3speler. Maar als ik daar op klik komt er de melding: The network request is not supported.

Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Misschien een soort ip-range instellen?

Of kan dat niet?

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Windows XP ondersteund officieel geen Netbuei protocol meer, je kan deze echter wel installeren vanaf de windows 2000 cdrom

dat je hem wel kan zien in netwerkomgeving komt omdat deze machine in de 'browselist' staat van je windows98 machine.... die zorgt er dus voor dat ie in je netwerk zichtbaar is..

A wise man's life is based around fuck you

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op zondag 12 mei 2002 16:49 schreef JusticeFriends het volgende:
Ten eerste
Ik ben je broer en niet je broerTJE...

Ten tweede
Ik zie het nut niet ervan in
code:
1
2
philippi14 : 16 januari 1983
JusticeFriends : 25 augustus 1984

Nee hoor, je bent wel zijn broerTJE :+

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
NETBEUI is toch uit Windows XP gehaald, of vergis ik me nou?

Waarom niet sharen met TCP/IP? Lijkt me iets simpeler. Het protocol is wel iets lastiger, aangezien het te routeren naar internet is (onveiliger). Maar daar staat tegenover dat je er niet van deze vage problemen mee zal hebben.

Edit: ik moet ECHT sneller leren typen.

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 16:54 schreef zwelgje het volgende:
Windows XP ondersteund officieel geen Netbuei protocol meer, je kan deze echter wel installeren vanaf de windows 2000 cdrom

dat je hem wel kan zien in netwerkomgeving komt omdat deze machine in de 'browselist' staat van je windows98 machine.... die zorgt er dus voor dat ie in je netwerk zichtbaar is..
Het is me al wel gelukt de protocollen te installeren onder Win2k en XP. Daarom vind ik het zo vreemd.. Vooral de melding "network request not supported" (in Win2k)

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 16:56 schreef TheManinBlack het volgende:

Waarom niet sharen met TCP/IP? Lijkt me iets simpeler. Het protocol is wel iets lastiger, aangezien het te routeren naar internet is (onveiliger). Maar daar staat tegenover dat je er niet van deze vage problemen mee zal hebben.

Gaat het TCP protocol niet veel meer van mijn waardevolle dos-conventionele geheugen gebruiken? Ik kan het allicht proberen...

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 16:56 schreef TheManinBlack het volgende:

Hij draaid dos en kan dus geen tcp/ip op die pc zetten

• TheManinBlack
  • Niet online
Geen TCP/IP onder DOS? Heb ik iets gemist ofzo?

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 17:01 schreef TheManinBlack het volgende:
Nee je hebt niets gemist. het kan wel.

Maar jah.. hij is mijn kleine broertje...

Edit: Hebben we hier ook de mogelijkheid om mensen uit een topic te blokken? Justice loopt alleen onzin uit te spuien...

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 17:01 schreef TheManinBlack het volgende:
Dat zei me broer anders wel... >:)

• Zwelgje
Op zondag 12 mei 2002 16:59 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Hij draaid dos en kan dus geen tcp/ip op die pc zetten
je kan gewoon een dos tcp/ip stack gebruiken hoor? microsoft zelf heeft er een...

graag iets meer verdiepen in de materie alvoren onzin uit te kramen..NOFI

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 17:10 schreef zwelgje het volgende:

[..]

je kan gewoon een dos tcp/ip stack gebruiken hoor? microsoft zelf heeft er een...

graag iets meer verdiepen in de materie alvoren onzin uit te kramen..NOFI
helemaal mee eens. Mijn broertje loopt zich ergens mee te bemoeien waar ie de ballen vanaf weet.. Ik heb idd de clientsoftware van microsoft... Moest wel ff de drivers op die diskette updaten.

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
nieuw probleem. echt vaag. Als ik een protocol toe wil voegen, begint ie te zeuren over de OEM driver disk. En met de folder c:\NET of A:\ (de diskette die ik ook gebruikt heb om alles te installeren neemt ie geen genoegen). Welk bestand wilt dan van me hebben?

• TheManinBlack
  • Niet online
Welke DOS versie gebruik je? En heb je daar dan wel de complete serie diskettes voor?

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 17:25 schreef TheManinBlack het volgende:
Welke DOS versie gebruik je? En heb je daar dan wel de complete serie diskettes voor?
Dos 6.22. Ja ik heb daar de complete serie (3) van. Ik heb realtek dos drivers gedownload, en de diskette van microsoft netwerk client ge-update zoals hier staat: http://www.wown.com/j_helmig/Doscl3up.htm

Misschien dat er iets met die update niet goed is gegaan, maar met NetBEUI werkte het wel...

• TheManinBlack
  • Niet online
Zou het misschien over zijn als je een 3Com netwerkkaart probeert, met de juiste drivers? Ik weet namelijk niet of die Realtek driver nou wel zulke goeie DOS ondersteuning bied, en of dat sowieso lekker gaat met je DOS programma's.

• Zwelgje
Op zondag 12 mei 2002 17:32 schreef TheManinBlack het volgende:
Zou het misschien over zijn als je een 3Com netwerkkaart probeert, met de juiste drivers? Ik weet namelijk niet of die Realtek driver nou wel zulke goeie DOS ondersteuning bied, en of dat sowieso lekker gaat met je DOS programma's.
realtek heeft prima dos drivers, kheb die dingen heel vaak gebruikt als dos bootfloppy met tcp/ip protocol

www.bootdisk.com daar haal je een kant en klare bootdisk weg,

• TheManinBlack
  • Niet online
Ik lees net op die site die je postte:

The files are Self-extracting, copy all extracted files to 2 floppies, but for an installation on a system WITHOUT Windows 3.1, only floppy #1 is required,
you will need the floppy#2 for installation of TCP/IP.
Pagina: 1