RipRep Windows XP image naar W2K server hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27464

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem,

Wanneer ik dus van een WindowsXP een RipRep image wil maken dan krijg ik elke keer de melding dat mijn versie niet overeenkomt met de CD-Image op de server, terwijl ik dezelfde (Engelstalige versie build 2600) CD-ROM heb gebruikt.

Tevens heb ik de update RipRep files gebruikt die Microsoft aanraadt. Maar elke keer krijg ik dus de melding dat de CD-Image niet hetzelfde is als de pc waarvan ik dus de image wil maken.

Weet iemand hier iets meer van?

Thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Installeer eerst een kale installatie vanaf je ris-server.
Daarna met RIPREP een image terugdumpen naar de RIS- SERVER.

In de tussentijd mag je helemaal niks aan je Windows XP installatie aangepast hebben, dus geen hotfixes, drivers, servicepacks etc... Deze dienen allemaal via een Answer file toegepast te worden.
Daarna heb je ook nog een VB script van M$ nodig om je WPA automatisch te laten verlopen.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik loop op dit moment ook tegen dit probleem aan.
Weet er iemand of er inmiddels een patch oid is voor dit probleem (dus dat je wél alle hotfixes uit kan voeren voordat je riprep.exe draait)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85133

Dat heb ik ook eens gehad nadat ik windowsupdate eroverheen had geramd. De oplossing was toen om ntoskrnl.exe in de system32 directory op je systeem te kopieren naar dat van je ris image.

De versie van ntskrnl.exe op je geupdate bak en je ris image moeten dus hetzelfde zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 85133 op 27-08-2003 00:11 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Bedankt! Het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85133

Graag gedaan :)
Pagina: 1