Heb net effe mijn hele pc door een test gehaald bij PCpitstop, er werden een paar kleine foutjes gegeven, zoals RAID controller die nog altijd niet goed geinstalleerd is..maar ik weet het niet meer..ik heb al geprobeerd het te vinden via stuurprog bijwerken, kan em niet installeren...in apparaatbeheer staat het tussen sci en raid controllers..een uitroep teken erbij...ik wil van deze fout af want ook hierdoor kan slechte performance optreden....hoe installeer ik dit ding nou...ik heb al een google zoektocht naar raid controller gedaan...vond een site van Promise..maar die had niks...
Verwijderd
Nou, dat betekent dat je drivers niet zijn geinstaleerd of dat je hardware gaar kan zijn(lijkt me sterk). Je draait zeker geen W2k of Xp, anders was erom een driver gevraagd bij installeren.
Ja ik draai via Windows xp Pro
Msi K7t Turbo raid MOBO, 1GHz thunderbird , geforce3 en 384 ram.
Msi K7t Turbo raid MOBO, 1GHz thunderbird , geforce3 en 384 ram.
Verwijderd
De drivers voor de onboard Promise controller staan op de MSI-CD, maar zijn ook hier hier te downloaden
Verdomme, heb al van alles geprobeerd..ook dit..stuurprog bijwerken, naar de directory van de RAID drivers..en toch aan het eind staat er:
deze hardware kan niet worden gestart
er is een probleem met de installatie van deze
hardware
WinXP promise ultra100 IDE controller{PDC20265
dit apparaat kan niet worden gestart
code 10
deze hardware kan niet worden gestart
er is een probleem met de installatie van deze
hardware
WinXP promise ultra100 IDE controller{PDC20265
dit apparaat kan niet worden gestart
code 10
niemand met een oplossing? het werkt allemaal niet...
Verwijderd
Heb je de jumper op RAID staan, als je de RAID drivers wilt installeren? Als hij nl. op ATA100 staat, kan je idd je RAID device niet starten.
Daar is geen jumper voorOp zondag 12 mei 2002 22:47 schreef FirePower het volgende:
Heb je de jumper op RAID staan, als je de RAID drivers wilt installeren? Als hij nl. op ATA100 staat, kan je idd je RAID device niet starten.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Toevallig een conflivt met een andere of pci kaart?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Op mijn a7v133 wel.Op zondag 12 mei 2002 23:05 schreef thedolf het volgende:
[..]
Daar is geen jumper voor
Van zijn mobo weet ik het niet.
tijdens de installatie van XP wordt er gevraagd of je extra stuurprogramma's wilt installeren.
Meteen in het begin al. Dan moet je op F6 drukken en je driversdiskette in a stoppen.
Daarna werkt alles perfect
Meteen in het begin al. Dan moet je op F6 drukken en je driversdiskette in a stoppen.
Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.
Verwijderd
Inderdaad. Moet werken op deze manier.Op maandag 13 mei 2002 01:46 schreef falconnl het volgende:
tijdens de installatie van XP wordt er gevraagd of je extra stuurprogramma's wilt installeren.
dus gewoon WInxp overnieuw installeren?
hmmm..doe ik dat in het weekend wel, gooi ik er gelijk een format overheen want de fout van het witte scherm in internet explorer is nog lang niet verholpen.
hmmm..doe ik dat in het weekend wel, gooi ik er gelijk een format overheen want de fout van het witte scherm in internet explorer is nog lang niet verholpen.
maar wacht ff hoor, ik hoor zojuist dat RAID alleen maar nodig is als je 2 HD's hebt, en das niet het geval..dus gewoon uitschakelen neem ik aan?
KloptOp zaterdag 18 mei 2002 16:36 schreef devilsnight het volgende:
maar wacht ff hoor, ik hoor zojuist dat RAID alleen maar nodig is als je 2 HD's hebt, en das niet het geval..dus gewoon uitschakelen neem ik aan?
Lijkt mij ook, ik krijg ook zo'n foutmelding als ik bv een andere IRQ toewijs aan de pci poort die zijn IRQ shared met de RAID controller.Op zaterdag 18 mei 2002 16:40 schreef snakeeye het volgende:
Is het geen irq en DMA probleem.
Is volgens mij standaard 11.
Pagina: 1