Toon posts:

a7v333 boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem met mijn Asus A7v333!!!
Ding is 3 weken oud! werkte perfect! was ik laatst CS aan het doen liep het spel ineens vast! ok niks aan de hand...ik ff rebooten en de bios in...gaf de temp meter 72 graden aan...hmmmm ik vond hem toch wel een beetje warm dus ik zette de pc maar even uit!
VERVOLGENS GAAT HIJ WEL AAN MAAR DAAR BLIJFT HET OOK BIJ!
dan hoor ik een zachte vrouwenstem zeggen "system failed memory test"...dus ik dacht geheugen stuk! niet dus want dat heb ik inmiddels getest en werkt perfect!

nu doet mijn pc dus niks meer alleen maar roepen system failed memory test!

heeft er iemand suggesties of ideeen?

Athlon XP 1800+
Asus A7v333
Samsung pc2700 256mb
AtiRadeon 7500 Club3d
CoolerMaster SocketA 1,67 Ghz Silent
Maxtor 40gb 7200 RPM

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CMOS gereset? :?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Cmos volgens het boekje gerest!

battarij eruit! en dan met een schroevendraaier 2 pinnetjes aanraken!

battarij erin

en geen resultaat!

Verwijderd

72 graden is behoorlijk warm;is het kast met een extra blower om de warme lucht af te voeren? Wantje kan nog zo'n goede koeler hebben op je proc.;als de warme lucht blijft hangen loopt de temp steeds hoger op :7

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb inwinkast met standaard extra case fan!!!

ik ben nu ff de proc aan het loshalen...ff koeler eraf!

Verwijderd

dan begrijp ik het ook niet;heb zelf een xp 1800 draaien op 46c ;maar ik neem aan dat er nog garantie op zit

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Ik zelf een asus a7v333 en mijn processor werd ook 73-74 graden, en in de kast 46-47 graden. Het is wel zo dat deze moederbord de cpu temperatuur 10 tot 15 graden hoger aangeeft dan andere moederborden. Wanneer ik bijvoorbeeld burnk7 een 30 minuten lied draaien resette het systeem.

Het probleem heb ik opgelost door de standaard koeler te vervangen en door extra airflow te genereren door het plaatsen van een fan voor in de kast en drie extra fans achter (en wel zo dat ik ze niet hoor!). Daarnaast heb ik de standaard voeding vervangen door een 431 watt voeding van Enermax (betere ventilatie en stiller). Mijn temperaturen binnen in de kast zijn nu maximaal 33 graden en de temperatuur van de cpu is 54 tot maximaal 65 graden.

Verwijderd

Topicstarter
ja zit nog wel garantie op allemaal! ik heb nu de proc en koeler eraf!

hmmm proc ziet er opzich wel goed uit alleen een heel klein beetje donkere kringen rond de kern en bij de hoeken...
bovendien zit er naast de vierkante kern een zwarte lijn van 0,5 cm ofzo aan de rechterkant
(weet eigenlijk niet meer hoe hij eruit zag toen ik hem kreeg)

doorgebrand denk ik zo???

Verwijderd

Topicstarter
mijn cpu temp hield ik altijd in de gaten en was trouwens altijd zo rond de 62 graden ook naar het spelen van spellen etc!!! maar opeens was hij warm??? gek toch, en hij stond nog maar half uurtje aan ofzo!

nog iets geks...XP gaf de laatste 5 dagen soms aan dat de netwerkkabel niet was aangesloten, dan moest ik rebooten deed hij het weer...of niet...etc....wat er nou mis is?

• Brakius
De asus heeft een cop-functie ingebouwd waardoor voorkomen wordt dat de cpu inbrand. Wanneer de cpu te warm wordt, wordt automatisch het systeem uitgezet. De processor kan toch wel +70 graden aan?

Verwijderd

die zwarte lijn naast de proc. is normaal hoor 8-).
Heb je je kast soms verplaatst?

Verwijderd

Topicstarter
kast niet verplaatst stond keurig stil op mijn bureau!

het is een zwarte lijn maar hij is niet echt ene lijn zeg maar...niet kaarsrechts heeft wat plooiengen...

Verwijderd

Topicstarter
wat ik me trouwens afvroeg bij het bouwen van mijn systeem was de positie van mijn koeler! (hehee ja hij zit uiteraard op de proc) Maar of het zegmaar uitmaakt hoe hij erop zit! je kan hem natuurlijk op 2 manieren erop zetten aangezien je hem 180 graden kan draaien en dan zit hij andersom!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm er zitten trouwens bijna niks van die kleeftroep van de koeler op de proc...maar wel aan de zijkant van de proc. kan het zijn dat dat spul er beetje langs gelopen is ofzo en dat hij daarom niet aangaat omdat hij dan direct te warm wordt?

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer?

• Brakius
Wanneer het mogelijk is om jouw koeler op de kop te monteren (ik weet niet of dat technisch mogelijk is...) dan blaast hij de warmte tegen de cpu in plaats van wegblazen. Maar, tja ik heb hier geen ervaring mee....

Als ik jou was zou ik of na de winkel gaan en vragen om hulp, of in je omgeving iemand met ervaring opzoeken of nogeens zelf opnieuw te monteren, je cpu schoon te maken, etc., of niet?

Kun je nog wel in de bios komen? Zet dan je geheugen timings zo traag mogelijk.

Verwijderd

Al had je géén koeler gemonteerd had hij niet mogen doorbranden. Bij teveel warmte had pc uit moeten gaan door COP!

• Brakius
Mee eens. En jouw computer zegt dat iets mis is met jouw geheugen. Dus toch nog een keer in elkaar bouwen en goed kijken of jouw geheugen ergoed in zit en de timings in de bios zo veilig mogelijk instellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn bios niet dus niet in!!! want krijg geen beeld!

verder heeft het systeem wat ik gebouwd heb perfect gewerkt voor ongeveer 3 weken

Verwijderd

Op de meldingen kun je af en toe niet te veel vertrouwen. Vorige week kreeg ik eerst een melding over failed cpu test en na nog een keer opnieuw starten begon hij te klagen over de AGP poort. Met beiden was niets aan de hand. Na een CMOS-reset was alles weer opgelost.
Bovenstaand was welliswaar niet met mijn Asus board maar met met een AOpen board. Wat nieuwe componenten ingebouwd en op de één of andere manier raakte cmos daarvan in de war.

Verwijderd

is het nou gelukt?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik had het 1 keer dat de cooler 90 graden gedraaid was, hierdoor maakte hij niet goed genoeg contact. De temperatuur liep toen ook op tot in de 70 graden .. nadat we de cooler goed hadden gemonteerd, bleef hij rond de 40 hangen.

(dit was met een Athlon 1400)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Topicstarter
Het is tot heden nog niet gelukt!!! de koeler zit er goed op want hij kan er niet andersom op!!!

- ik heb er een heel klein beetje koelpasta bij gedaan!
- andere ddr dimm geprobeerd
- andere agp videokaart
- bios gereset!

Bovendien als ik de fan van de cpu op de 1ste fanaansluiting aansluit dan doet hij het veels te zacht!!! ongeveer op 1500 RPM...sluit ik hem aan op de tweede connector dan werkt hij perfect!!!

ik weet het niet meer??? misschien mobo dood???

hmmm ik zowieso terug naar www.iapc.nl want ik weet zeker dat het niet aan mij ligt! ik had niks getweaked ofzo en verder zat alles goed, of heeft er iemand nog goede tips?

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ideeen???
Pagina: 1