2 swim or not 2 swim, that's the question
Doe eens een "ls -la"
Wie is de owner van de files?
Wie is de owner van de files?
de files zijn gemaakt door de server, er staat dus als www-data als owner
2 swim or not 2 swim, that's the question
Verwijderd
Misschien heb je niet de rechten om die files aan te passen? Bij een server van mij kan ik ook alleen de door mij upgeloadde files aanpassen. Maar aan de files van een andere user mag ik niet komen, ook al staat het in dezelfde map.
inloggen als root, als dat zou kunnen, zal wel weer niet
Als dit overigens om een probleem bij vuurwerk gaat, dat heb ik ook, files worden opeens geupload door de user www met permissie 550 (weet niet zeker), ik kan er dus niks mee, ook niet verwijderen
De Helpdesk wist mij te vertellen dat dat zo hoorde
Als dit overigens om een probleem bij vuurwerk gaat, dat heb ik ook, files worden opeens geupload door de user www met permissie 550 (weet niet zeker), ik kan er dus niks mee, ook niet verwijderen
als je een cgi-script danwel php-script maakt dat die chmod aanroept dan wordt dat door www-data gedaan.Op zondag 12 mei 2002 15:56 schreef aqua_man het volgende:
de files zijn gemaakt door de server, er staat dus als www-data als owner
voor php moeten dan wel de functies system() of exec() aanstaan (door veel hosters uitgezet ivm beveiliging), met een perl-script heb je daar mogelijk minder last van.
wel is aan te raden het script ook weer te verwijderen zodat niet onverlaten er misbruik van maken
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Dat heb ik ook met mijn server(niet vuurwerk.nl). Files, upgeload door iemand op de website, kan ik dus niet verwijderen. Hoort zo volgens de beheerder, vervelend is het wel.Op zondag 12 mei 2002 16:11 schreef Timpie het volgende:
inloggen als root, als dat zou kunnen, zal wel weer niet
Pagina: 1