Toon posts:

race sturen

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
oke wat is het beste race stuur voor de pc??? ik heb een oogje op de thrustmaster GT, logitech MOMO force en de sidewinder race presion blah bal force feed back...welke is noue eigenlijk de beste?

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 15:46 schreef nighttiger het volgende:
oke wat is het beste race stuur voor de pc??? ik heb een oogje op de thrustmaster GT, logitech MOMO force en de sidewinder race presion blah bal force feed back...welke is noue eigenlijk de beste?
daar valt over te twisten, probeer ze eens uit zou ik zeggen, de winkelier helpt je graag :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
ACT labs, beetje duur maar wel een wereld stuur

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:28
Logitech MOMO Force...
voelt fijn aan... staal afgewerkt, met andere woorden je hebt niet zoals bij de meeste stuurtjes de losse onderdelen in je handen na 3x spelen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Op zondag 12 mei 2002 16:22 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
ACT labs, beetje duur maar wel een wereld stuur
Linkje :)

Verwijderd

ik heb toevallig een poosje geleden zo'n test daarvan in een blad gelezen!!
computer idee of computer totaal dacht ik!
die test zal vast wel ergens op hun site staan!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Logitech MOMO, lmd

Ik heb het oudere broertje al een jaar of wat, maar die is echt niet stuk te krijgen en stuurt als een mes, werkt in elk spel, dus wat wil je ng meer.

De ACT ken ik niet, maar ik krijg al rsi als ik naar de vorm kijk.
Een MS stuurtje is ook best een goede keus.

• Zamorano
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 17:11 schreef Redje het volgende:
Logitech MOMO, lmd

Ik heb het oudere broertje al een jaar of wat, maar die is echt niet stuk te krijgen en stuurt als een mes, werkt in elk spel, dus wat wil je ng meer.

De ACT ken ik niet, maar ik krijg al rsi als ik naar de vorm kijk.
Een MS stuurtje is ook best een goede keus.
Jij hebt ook de Logitech Formula Force waarschijnlijk, net als ik.
Ben er ook al een jaar of 4 heel tevreden mee, supersterk en hele goede FF via een Stalen kabel en niet zo'n brak motortje zoals de MS Sidewinder.
De MOMO is eigenlijk hetzelfde stuurtje met een facelift.

Ik zou dus de Logitech MOMO aanraden en over de ACT Labs heb ik ook veel goeds gehoord, alleen wat duurder denk ik.

• urf
  • Niet online

urf

Die ACT labs ziet er wel onzetten kewl uit. :9~

http://www.act-labs.com/race_combo3.htm

Een combo met een reace stuur (FF) + 3 pedalen ipv 2 + versnellingspook :) Alleen een beetje duur :(

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Op zondag 12 mei 2002 17:17 schreef DeLaVega het volgende:

[..]

Jij hebt ook de Logitech Formula Force waarschijnlijk, net als ik.
Ben er ook al een jaar of 4 heel tevreden mee, supersterk en hele goede FF via een Stalen kabel en niet zo'n brak motortje zoals de MS Sidewinder.
De MOMO is eigenlijk hetzelfde stuurtje met een facelift.

Ik zou dus de Logitech MOMO aanraden en over de ACT Labs heb ik ook veel goeds gehoord, alleen wat duurder denk ik.
Klopt ;), ik heb hem ook al een jaartje of 4... erg goede kwaliteit dus(was toen wel prijzig). Wel is het zo dat de MOMO geen gebruikt maakt van het staalkabel principe maar via tandwielen. Maar het voelde iig wel oke aan in de winkel.

Btw hebben alle FF sturen een motortje, alleen de overbrenging van motor naar stuur is anders, v-snaar is de meest toegepaste, maar dat geeft meestal een hakkelig effect, en tandwielen zijn meestal niet precies en geven speling...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:17
Heb al een hele tijd een ThrustMaster Formula T2. Geen FF en ook maar 2 pedaaltjes maar hij doet het nog steeds. Destijds koste hij fl. 100,- ofzo, best wel lekker stuurtje, maar ook niet echt meer dan dat :)

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Op zondag 12 mei 2002 17:24 schreef urf het volgende:

Een combo met een reace stuur (FF) + 3 pedalen ipv 2 + versnellingspook :) Alleen een beetje duur :(
Voor GPL is dit echt een lekkere combo. Lekker met koppeling spelen, errug gaaf.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Verwijderd

ik zou voor de MS kiezen, die lijkt mij het meest solide van wat ik gezien heb..

alleen beetje oppassen met kabeltjes die nog wel eens stuk kunnen gaan..

• BM
  • Laatst online: 14:58

BM

Admin Softe Goederen
Momo!
MS stuurtje is zowat helemaal van plastic (voor zover ik weet), Momo is bijna helemaal metaal, lijkt me iets degelijker.
Act labs heb ik goede verhalen van gehoord, en mindere verhalen.
Ik heb zelf een Momo en ben er super tevreden mee, die raad ik je dan ook aan ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Ik heb ook wel intresse in zo'n momo ding.. hoe zijn de force effecten van dat ding? heb een tijdje een MS Sidewinder FF wheel gehad, maar die force effecten vond ik behoorlijk weak.. is die momo sterker?

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
ik heb de momo sinds febuarie. Dit is het eerste stuur dat het meer dan 2 maanden uithoudt bij mij. Ik ben helemaal overtuigd van de duurzaamheid van dit ding. Hij ruikt ook nog eens lekker naar leer :9

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-01 12:45
UTFS
[topic=465437]

Coïtus ergo sum

• urf
  • Niet online

urf

Op zondag 12 mei 2002 23:10 schreef Chilly_Willy het volgende:
UTFS
[topic=465437]
..EDIT..

Laat maar :)

pssst, je mag geen UTFS roepen, is onaardig :P

• Falcon
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Niet om negatief te zijn. Maar ik zou het houden bij een goedkoopstuur met pedalen en force feedback...

Het is vrij leuk om er even mee te spelen.. maar naar een tijdje is er gauw er de lol vanaf.. en ja dan zit je wel met een duur stuurtje op gescheept.

Spreek uit ervaring.. maar natuurlijk is elk mens anders.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Zamorano
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 23:46 schreef The Real Falcon het volgende:
Niet om negatief te zijn. Maar ik zou het houden bij een goedkoopstuur met pedalen en force feedback...

Het is vrij leuk om er even mee te spelen.. maar naar een tijdje is er gauw er de lol vanaf.. en ja dan zit je wel met een duur stuurtje op gescheept.

Spreek uit ervaring.. maar natuurlijk is elk mens anders.
Ja ik gebruik mn stuurtje best regelmatig en ik heb m al een jaar of 4.
Veschilt echt per persoon hoor.

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Op zondag 12 mei 2002 17:24 schreef urf het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://dutch.simracingzone.net/test/svend/kamer2.jpg

*D

Heusinkveld Engineering

• _-= Erikje =-_
Ah, lister, helemaal over zie ik nu :)

ik had me rempedaal stuk getrapt, ff 1 mailje naar ACT en paar dagen later gratis pakketje uit Canada met nieuw pedaal :)

Ff een foto waar je nog net de achterkant van het ACT stuur ziet :P
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/sim/erikje_in_kuipstoel.jpg

• Zamorano
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 01:21 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:

ik had me rempedaal stuk getrapt, ff 1 mailje naar ACT en paar dagen later gratis pakketje uit Canada met nieuw pedaal :)

[afbeelding]
scheelt weer stookkosten he? :7

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ronnie_T

Shangri-La

Zo ik heb net de momo besteld voor EUR 159,- inclusief verzend en administratiekosten bij Mycom

Mijn Logitech Formula GP (analoog) was gaar na 3 maand :(

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Heb al een tijdje de Guillemot (Thrustmaster) Force Feedback Racing wheel (met f1 shifting & normaal pookje) Ferrari Edition. Is niet kapot te krijgen en werkt perfect met de robuustere spellen waar het ding 't flink te verduren krijgt zoals Colin McRae etc.

• _-= Erikje =-_
Op maandag 13 mei 2002 10:07 schreef Kruisje het volgende:
Heb al een tijdje de Guillemot (Thrustmaster) Force Feedback Racing wheel (met f1 shifting & normaal pookje) Ferrari Edition. Is niet kapot te krijgen en werkt perfect met de robuustere spellen waar het ding 't flink te verduren krijgt zoals Colin McRae etc.
Ik heb in 4 maanden tijd 4 setjes schakelflapjes versleten, 1 setje pedalen en toen brak het tandriempje....

• urf
  • Niet online

urf

[afbeelding]
Vind je het niet een beetje overdreven zo? Lijkt mij veel te warm :)

• urf
  • Niet online

urf

Op maandag 13 mei 2002 00:56 schreef Lister_Storm het volgende:

[..]

[afbeelding]

*D
Werken die pedalen en die pook een beetje goed met de spellen?

Verwijderd

Topicstarter
die act lijkt me wel interssant omdat ik ook die versnellingspook wil hebben (oefen voor ijlessen :-)) maar weet ieamnd of hij betrouwbaar is en neit binnen een maand stuk is?

Verwijderd

Topicstarter
btw waar kan ik die act kopen eigenlijk???? ik wil die dure..lijt mij het leukst en het tost..even twee weken er voor werken en dan is ie ook weer af betaald toch?

• urf
  • Niet online

urf

Op maandag 13 mei 2002 15:24 schreef nighttiger het volgende:
btw waar kan ik die act kopen eigenlijk???? ik wil die dure..lijt mij het leukst en het tost..even twee weken er voor werken en dan is ie ook weer af betaald toch?
Vraag ik mij idd ook af. Heb hem hier (in Alphen a/d Rijn) nog nergens gezien :(

• Lister_Storm
In nederland is hij via psx-shop te krijgen. Anders bestellen via act-labs.com.

Heusinkveld Engineering

• urf
  • Niet online

urf

Op maandag 13 mei 2002 15:38 schreef Lister_Storm het volgende:
In nederland is hij via psx-shop te krijgen. Anders bestellen via act-labs.com.
k dan, en hoe zit het met die pook en die pedalen? Werken die in alle spellen gewoon? (met name de pook, dat pedaal voor de koppeling zal je wel gewoon kunnen instellen als 'knop')

• Appie
  • Laatst online: 03:59

Appie

F1RST Racing

Op maandag 13 mei 2002 10:07 schreef Kruisje het volgende:
BEn ik met je eens: alhoewel bij 1 pokje (achter) los zit, maar dat is met vervoer gebeurt.

Wel moet je je afvragen is het rechtvaardig zoveel geld in een stuurtje te investeren. Mijzelf als voorbeeld nemen, in het begin speelde ik er nog wel redelijk vaak mee. (in combinatie met GP3). Al was dit voornamelijk met ze 2-e in een netwerk en allebei stuurtjes. Ownt wel.
Maar momenteel ligt ie al een jaar weg te rotten in de hoek.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 16:14 schreef Appie_Pils het volgende:

[..]

BEn ik met je eens: alhoewel bij 1 pokje (achter) los zit, maar dat is met vervoer gebeurt.

Wel moet je je afvragen is het rechtvaardig zoveel geld in een stuurtje te investeren. Mijzelf als voorbeeld nemen, in het begin speelde ik er nog wel redelijk vaak mee. (in combinatie met GP3). Al was dit voornamelijk met ze 2-e in een netwerk en allebei stuurtjes. Ownt wel.
Maar momenteel ligt ie al een jaar weg te rotten in de hoek.
Ik moet zeggen in mijn geval wel. Elk formule 1 weekend even het circuit verkennen met gp3 of f12001 en een race rijden. Ligt denk ik ook aan de spelende persoon of hij/zij af en toe een racespelletje speelt of toch regelmatiger?

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb ook zo'n Thrustmaster Force Feedback Racing wheel Ferrari Edition. Best een goed ding...ligt lekker in de hand enzo en goede kwaliteit....Ik speel inmiddels helemaal geen racegames op PC meer dus hij ligt maar een beetje stof te vergaren (heb er ongeveer 2 a 3 weken maar mee gespeeld)...

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Lol erikje, je hebt race freaks, maar jij bent een geval apart :+

• _-= Erikje =-_
Goed eej :) nu deze nog ff bouwen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/sim/dsign.jpg

Maar over de degelijkheid van die ACT, ik heb em nu bijna 1 jaar en hij rijdt nog steeds als nieuw, ook de shifter werkt perfect met een speciaal proggie dat in een hele stapel spellen (stuk of 50 geloof ik) directe ondersteuning geeft, incl. F1 2001 met GT mod's enz

[edit]
Net ff een mailtje gestuurd dat me veertjes van me gaspedaal lurp zijn, 15 minuten later een mailtje terug van wat is je adres, krijg je gratis nieuwe :), das pas service

Verwijderd

Topicstarter
tof ik ga hem bestellen over internet of weet eimand een andere adres om te bestellen??? trouwesn act pook ondersteunt toch wel midtwon madnees 2?? he want anders mot ik eht neit

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 23-01 23:42
Op maandag 13 mei 2002 16:48 schreef Walkman het volgende:
Ik heb ook zo'n Thrustmaster Force Feedback Racing wheel Ferrari Edition. Best een goed ding...ligt lekker in de hand enzo en goede kwaliteit....Ik speel inmiddels helemaal geen racegames op PC meer dus hij ligt maar een beetje stof te vergaren (heb er ongeveer 2 a 3 weken maar mee gespeeld)...
doe je hem weg? zoja mail of icq me ff dan. :)

• Zamorano
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 19:37 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:

[afbeelding]

Maar over de degelijkheid van die ACT, ik heb em nu bijna 1 jaar en hij rijdt nog steeds als nieuw, ook de shifter werkt perfect met een speciaal proggie dat in een hele stapel spellen (stuk of 50 geloof ik) directe ondersteuning geeft, incl. F1 2001 met GT mod's enz

[edit]
Net ff een mailtje gestuurd dat me veertjes van me gaspedaal lurp zijn, 15 minuten later een mailtje terug van wat is je adres, krijg je gratis nieuwe :), das pas service
dat is wel mooi ja.
Nou mocht mn Logitech Formula Force er ooit mee ophouden (knocking on wood) dan ga ik die ook halen, ik wil ook die shifter en 3 pedalen.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47

ddZ

Op maandag 13 mei 2002 00:56 schreef Lister_Storm het volgende:

[..]

[afbeelding]

*D
Mijn droomstuur ---> met pook :9~
Waarom alleen zo fokking duur, ik zijn arme student :( :(

• _-= Erikje =-_
Ik inmiddels ook arm :)

student ook jah :Ps

Verwijderd

ik heb Saitek R100 , is die goed??? voor 125 gulden gekocht(bijna 1 jaar geleden) alleen twee schakelaars zijn kapot , kan ik de garantie gebruiken? en hoe

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

[afbeelding]
misschien tijd voor een echte auto?

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op maandag 13 mei 2002 19:37 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:

[afbeelding]

[edit]
Die shifter...is dat de koppeling? Want als de koppeling(3de pedaal) echt werkt als een koppeling dan wil ik ook wel zo'n ding....

BTW, mijn Sidewinder FF doet ook nog altijd trouw z'n werk....alleen soms moeilijkheden bij MM2(hij draait de versnelling-knoppies om)

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Die shifter...is dat de koppeling? Want als de koppeling(3de pedaal) echt werkt als een koppeling dan wil ik ook wel zo'n ding....
BTW, mijn Sidewinder FF doet ook nog altijd trouw z'n werk....alleen soms moeilijkheden bij MM2(hij draait de versnelling-knoppies om)
ze hebben wel een stuur met echte versnellinsbak en schakelpedaal erbij ja. :9~ die lijkt mij ook vet. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Lister_Storm
Je kan inderdaad instellen dat je schifter het alleen doet als je de koppeling indrukt. Sommige goede games (GPL, N4, N2002) hebben ook een werkende analoge koppeling. Geweldig voor bij het wegrijden.

Heusinkveld Engineering

• urf
  • Niet online

urf

Op dinsdag 14 mei 2002 16:54 schreef Lister_Storm het volgende:
Je kan inderdaad instellen dat je schifter het alleen doet als je de koppeling indrukt. Sommige goede games (GPL, N4, N2002) hebben ook een werkende analoge koppeling. Geweldig voor bij het wegrijden.
Bedoel je dat de koppeling dan net zo werkt als in het echt? Supervet als dat zo is! :9~

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik raad je de Logitech Wingman Formula aan. Heb hem al meer dan 2 jaar, en nog nooit wat mee aan de hand gehad.

Zit alleen geen ForceFeedback op, maar ja, hij kostte dan ook maar 100 gulden.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 14:28
Een vriend van me heeft die MOMO....
Ik vond 'em lekker spelen, en zit goed vast op je bureau.
Ook de pendalen staan goed vast.
N.B. ik heb geen andere getest ;)

MW | BF1 Stats

Pagina: 1