[XP] Reset loop

Pagina: 1
Acties:

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
OK, wat ik nu heb.

Mijn systeem:
Asus A7v133
Win XP NL
AMD Athlon 1Ghz
2x128Mb, 1x64Mb ram
Maxtor diamondmax 30Gb
Asus Geforce 2 MX dual video
Realtek 8139 netwerk
SB live geluid
Comp is niet overklokd

Gisteren stevig gegamed - Ballistics, Delta force, diablo

Vanochtend

Machine aangezet
Video opstarten OK
MB opstarten OK
XP opstart loge met lopend balkje
Hee scherm wordt zwart ... en blijft zwart. Comp hoort ik meer toeren maken en het systeem lijkt alsof het in sleep-modus staat en is niet meer te activeren.

Kabels, geheugen, video gecontroleerd - zelfde probleem.
Kabels, geheugen, video los en weer vast - op het moment dat het systeem in sleep-modus lijkt te gaan reset de machine zich en begint het weer van voor af aan.

En nu blijft de machine steeds opstarten.

Ik heb al gekeken in oudere topics maar wat daar staat helpt niet, en een full-(re)install wil ik niet als oplossing accepteren.

Ideeen ?

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al de temperatuur van je CPU gecontroleerd? Het kan goed zijn dat het hier aan ligt. Als ik mijn CPU te warm laag worden krijg je het effect dat mijn systeem onstabiel wordt, ik reboots krijg en vastlopers.

Trouwens, als het niet hardwarematig is kan je nog evt. kijken of je via het XP-bootmenu (F8 bij het begin) je oude hardware profile kan laden en daarmee kan booten.

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Temperatuur wordt (na kwartiertje laten staan in Bios hardware monitor) MB 32 graden en CPU 50 graden. Ik heb er een week geleden andere cooler opgezet, omdat de bevestigingspunt was afgebroken tijdens een schoonmaakbeurt. Er zit nu een coolermaster

Spanningen zijn:
VCORE = 1.72, na 15 minuten 1.74
+3.3 = 3.43, na 15 minuten 3.48
+5 = 4.86, na 15 minuten 4.81
+12 = 12.09, na 15 minuten 12.03
-12 = -11.74, na 15 minuten -11.87
-5 = -5.05, na 15 minuten -5.05

Ik zat er al aan te denken dat het een spanningsprobleem zou kunnen zijn. Ook heb ik even verschillende geheugenbankjes gebruikt = zelfde probleem.

F8 => oude hardware profile laden werkt ook nie :'(

|:( zal wel weer een re-install worden |:(

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
50 graden is imo best warm voor alleen de bios van een TB1000'tje :)

lijkt me dat de bios niet echt hard gaat stressen namelijk..?

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Ok .. vanaf floppy en bootcd opstarten werkt ook niet meer.

iemand nog een pc kopen ??? LOL

Zou het een moederbord probleem zijn? Is al bijna 2 jaar oud.

Aanvulling:

Na een andere floppy-station geprobeerd te hebben doet hij het weer (de storing bedoel ik) Re-install heeft niet gewerkt. Format c: en full install werkt weer wel.

Deze kunnen we in het Weird-kopje wegfilen