Pioneer DVD: Snelheid verminderen?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een Pioneer DVD speler (16 speed), als ik een DVD kijk lijkt het alsof het ding uit me pc vliegt en laatst bij het kijken van een divx hield ie er mee op en kookte de cd bijna.
Is het ook mogelijk om de leessnelheid van 16xdvd naar 4xdvd en die van cd naar 10x (ofsow) te krijgen?

In de search vond ik iets over nero's dvd speed, maar ik zie er geen optie in... :(

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is een progje dat iets van cd-bremse heet (Duits dus) en die doet precies wat je wil.
Ik weet helaas niet meer wat de exacte naam is, maar dat 'bremse' staat er wel in, dus effies Googlen ofzo..

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

heeft pioneer zelf ook niet zo'n programmaatje?

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 12 mei 2002 14:34 schreef daan123 het volgende:
heeft pioneer zelf ook niet zo'n programmaatje?
Ja, dat hebben ze. Staat gewoon op hun website te download.

Siditamentis astuentis pactum.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nero drivespeed werkt helaas niet bij de Pioneer DVD.
Op de website kan je dat tooltje vinden. Daarmee breng je je 40/16 terug naar 24/10.

• iAR
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 13:45 schreef anandus het volgende:
Er is een progje dat iets van cd-bremse heet (Duits dus) en die doet precies wat je wil.
Ik weet helaas niet meer wat de exacte naam is, maar dat 'bremse' staat er wel in, dus effies Googlen ofzo..
Hiermee kon ik nix instellen, in dat pull-down stond alleen 16x.

Ik zal eens opde Pioneer website kijken

Verwijderd

Volgens mij worden films altijd op 1x snelheid afgespeeld en is de max speed alleen van toepassing op software...

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 21:18

Bluppy2

Hip!

http://213.196.31.35/nl/download.jsp?dir=/files/support/utility&filename=dvdutils_103.zip

is pioneer bestandje..

heeft deze release notes:
DVD Utility program for DVD-116, DVD-106S and DVD-A06S drives.

Windows 98, 98SE, Me, 2000 and XP NEW
Provides the functions to:
1. Change the drive speed (including a quiet mode for DVD Movie viewing)
2. Set the drives Region Code
3. Upload new firmware versions from within Windows
Note. works with Pioneer 6 series models only.
This utility has been written by one of the Pioneer engineers in Japan and he has kindly given permission for it to be posted on this web site. It is made available as is and no support or warranties are provided. Refer to the help file following installation for instructions on its use.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb ook een Pioneer DVD speler. Hij wordt idd erg heet, een DVD komt er na 2 uur kijken gloeiend heet uit, maar met het lawaai valt het imho wel mee (mijn Aopen 52 speed cdrom speler maakt 10x meer herrie). Het proggie van Pioneer wat hierboven beschreven staat heb ik ook gedownload, maar bij mij loopt windows (98) steeds vast op het moment als ik een schijf in de drive doe en de drive vervolgens sluit. Ik heb het programma weer verwijderd en nu doet de drive het weer perfect.

• iAR
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 14:05 schreef Sailorman het volgende:
Ik heb ook een Pioneer DVD speler. Hij wordt idd erg heet, een DVD komt er na 2 uur kijken gloeiend heet uit, maar met het lawaai valt het imho wel mee (mijn Aopen 52 speed cdrom speler maakt 10x meer herrie). Het proggie van Pioneer wat hierboven beschreven staat heb ik ook gedownload, maar bij mij loopt windows (98) steeds vast op het moment als ik een schijf in de drive doe en de drive vervolgens sluit. Ik heb het programma weer verwijderd en nu doet de drive het weer perfect.
Ik draai Windows 2000, ik zal het vanavond even testen... 't probleem is niet dat ie zo heet wordt maar wel dat ie er dan "in verzuipt"!

• iAR
  • Niet online
Hmm, * iAR heeft een 105... :/

• iAR
  • Niet online
Nog steeds een 105... :Y)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Weet iemand of dit ook bestaat voor de 105S?

ik loop nou heel lang te zoeken op de site van pioneer en search, kan niks vinden. In dit topic word er een links gegeven voor een tool die geschikt is voor de 106 series.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

job

cd-bremse geprobeert?

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 10:19
Ben ik ook op naar zoek naar een proggie voor die 105S maar nog steeds niks gevonden. Mischien dat de hardware dat afremmen niet ondersteund. Maar ik zit er serieus over te denken een nieuw dvd speler te kopen want dat lawaai begint me echt de keel uit te hangen. Tips anyone?

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06-2025
Sorry voor het off-topic, maar weet iemand of dit (gloeiend hete DVD's, veel herrie, etc) ook het geval is bij de A06S speler van AOpen?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De DVD speler is gelfas naar 105F(regio vrij)

Helaas hebben sommige programma's hier moeite mee,. Heb net cd bremse geprobeerd, maar daar kan ik niks mee instellen. Maar op een of andere redenen speelt ie toch langzamer af. Kweet niet hoe.

Enne ik dacht dat het programaatje in het duits was, vandaar dat ik dit niet heb gedownload. Zag het wel vaker langskomen in de search, maar mijn duits is echt brak. Gelukkig was het in het Engels :).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

RumaNoV

Folding

Effe een schopje.

Ik heb een Pioneer dvd 115 en tijdens het afspelen maakt hij ook een irritant lawaai. DVD's worden ook zeer snel heet.

Het utility van Pioneer dat hier staat, werkt blijkbaar niet op mijn dvd, het geeft geen effect.

Bestaat er een utility voor mijn versie van de pioneer dvd?

PS heb al gezocht met search en google. Hopelijk weet iemand hier iets meer :)

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:10

RumaNoV

Folding

Niemand?
Pagina: 1