Sofzuigen binnenkant PC

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:33

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik wil de binnenkant van mijn PC stofzuigen, maar durf dit niet met de gewone! Mijn van-etjes zijn een beetje errug stoffig vandaar!
Ik zie wel eens van die PC stofzuigertjes, zijn die goed, en waar kan ik die kopen? Heb ze d8 ik ooit bij de Kijkshop gezien, kan dit?

20*350ZO45°

Verwijderd

Kom op, niet van dat benauwde, gewoon met de normale stofzuiger, dat stof zit zo vast, dat lukt je echt niet met een stofzuiger op batterijen hoor. Of heb je een getweakte stofzuiger?:)

Als je voorzichtig doet (dus ff dat grote mondstuk van de stofzuiger halen), dan kan je niks gebeuren. Slang op de fan plaatsen: fan gaat draaien door de aanzuiging van de lucht, en stof verwijnt (waar swiffer verschijnt, oh nee, das wat anders :p)

Verwijderd

Ik doe het ook met de zuiger des huiskamers.
8-)
Alleen twiek ik deze wel iets naar beneden.
De zuigkrachtregeleaar op 800 watt en de valse lucht schuif op het handvat open.:o

Ik haal de onderdelen wel altijd los, jeweet maar nooit of er een weerstandje op je MoBo niet lekker vast zit.;)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Nee, ik denk dat 't niet zo vast zit, pc is nog maar half jaartje oud! Mijn Ma heeft een vet dure Miele stofzuiger, en daar blijft geheid mijn Mobo aan plakken........

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Dus die op batterijen raden jullei mij dan toch niet aan? Ik heb nl. geen wattage regelaar op de stofzuiger zitten, wel zo'n zuigkrachtregelaar op de zuigmond, maar dat maakt dus geen reet uit...
Bij zo'n batterijen stofzuigertje staat: U komt tot in de kleinste hoekjes en kiertjes van uw randapparatuur... (Niet voor binnenkant bedoeld dan????)

20*350ZO45°

Verwijderd

Die vette dure Miele doet het anders bij mij prima!! er staat cat en dog op, dus zelfs de ahren van de kat van de buren zuigd ze er zo uit, gewoon doen, in combi met de zuigkracht regeling, kom je goedkoper net zo ver, dan wel niet 10 mijl verder.. suuk 6;)

Verwijderd

wat je ook doet of koopt, maar koop in iedere geval niet die 'pc-stofzuiger' uit de kijkshop. Dat ding ZUIGT (niet). Veel te weinig kracht heeft dat ding. Niet kopen dus, heb er zelf ooit een gekocht.

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!

OOOo mijn god gasten, stofzuig NOOIT je pc, en zeker NIET de binnenkant.
Een stofzuiger zorgt voor een ENORME statische lading die alles kan slopen als je per ongeluk iets aantikt met de slang.
BLAAS met een bus lucht die je overal kan halen, dit is wel veilig.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe jullie stofzuigers er uit zien, maar die wij hebben kun je het metalen gedeelte (buis) er gewoon afhalen, zo kun je met de het plastic (slang/verloopstuk) gedeeltje de PC kast zuigen. Helemaal geen last van statische elektriciteid, verbind anders de stofzuiger met de radiator (doe je anti-statisch bandje om de stofzuiger ;) ).

Verwijderd

Los van het statische probleem heeft een bus ook veel meer kracht en blaast stof weg uit ventilatoren wat je NOOIT met een stofzuiger weg zou kunnen krijgen...Neee..ook niet met de 1700 watt Miele van je moeder.

Verwijderd

Kom op zeg niet zo dramatisch. Ik stofzuig al m'n comp's en er is nog nooit wat gebeurd. Wel gebruik ik er een kwastje bij. Je veegt het stof los met het kwastje en met de stofzuiger zuigt het meteen op.

Verwijderd

Inderdaad, die stofzuiger is uit den boze! Ik koppel m'n pc-tje altijd af, loop er mee naar de compressor en windkracht 13 doet de rest :-). Vooral de voeding kun je hiermee echt goed schoonmaken zonder dat je het hele ding moet slopen. Pas wel op dat je nix omver blaast zoals een processor, dat vind je syteem wat minder leuk. Ik heb er zon rubberblaaskoppie op zitten zodat je de lucht stroom wat kunt 'temperen'.

Works like a charm!

Verwijderd

ik sleep m'n pc af en toe eens naar beneden.. compressor erop, en het stof komt er aan alle kanten uit.. even kritisch afwerken, kleine hoekjes, ribbeltjes en zo ... voila. kan er weer een half jaartje tegen... en nooit probs ... en veeeel stof, maar tja, die kap zit er dan ook bijna nooit op...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-12 16:30
Stofzuigen op blaasstand zetten en gaan met die handel, gaat prima. Die fans willen nog wel is smerig worden, even losschroeven en met een stof kwastje schoonmaken.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 13:06 schreef TAG_Speedy het volgende:
Stofzuigen op blaasstand zetten en gaan met die handel, gaat prima. Die fans willen nog wel is smerig worden, even losschroeven en met een stof kwastje schoonmaken.[/quote]Jij bent pas een ECHTE HuBo!!!

kwasten, das lang geleden, ik krijg er ook ineens weer zin in 3 uur in je pC duiken en al je vrienden op GoT moeten misen voor die tijd.

Bij de weg een bus lucht (perslucht) koop je al vanaf een tientje of zo, meeste goede zaken hebben ze

Verwijderd

Als je toch gaat stofzuigen, mag je mijn kamer ook wel een keer meenemen. Scheel mij een hele hoop werk.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
K-W-A-S-T-J-E

heel effectief moet ik zeggen
alles lekker schoon

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die perslucht, waar kan ik die kopen (Gamma of PC-winkels ofzo ?) ?

Virussen? Scan ze hier!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12 08:51
Stofzuigen??? Jeetje wat een stoffige boel daar bij julie. Nooit geen last van stof. Tegen de tijd dat stof een probleem wordt koop je toch gewoon nieuwe onderdelen? Zijn we tweakers of wat? :)

Hop,hop,hop!

• basset
  • Laatst online: 12-12 08:51
Oja, Perslucht? Gewoon gaan duiken, heb je altijd wel 5-200+ bar aan perslucht staan, als je daar je computer niet mee leegblaast..... is de fles leeg wel spullen goed vastzetten ;)

OK OK beetje flauwe postings, maar je kunt gerust stofzuigen, die minidingen zijn gewoon gadgets die veel te veel ruimte innemen. Als je de mond van de pijp maar een beetje schuin houd en van het onderdeel afhoud zodat je niet de stofzuiger op je moederbord laat plakken.

Hop,hop,hop!

• T.S.
  • Niet online
Ik blaas er altijd even met de compressor door.

Deze computer kreeg ik vorige week van een klant, het was zo erg dat ik er maar een foto van heb gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/thalion_ar/Rommel/DSCF0365.JPG

Verwijderd

Goeie tip: Zet wel eerst ff je pc uit !! :)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 15:43 schreef T.S. het volgende:
Ik blaas er altijd even met de compressor door.

Deze computer kreeg ik vorige week van een klant, het was zo erg dat ik er maar een foto van heb gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/thalion_ar/Rommel/DSCF0365.JPG[/quote]hmm, zie ik gelijkenissen met ... ja! dat is mijn huiskamer :D

• Daan
  • Laatst online: 13:04
Tering de tering [excusee moi] maar wat is dat nou voor pic T.S.?
ROFL! :D Wat een stof in die pc man!!

Hehe, draaide dat ding nog wel? :)

• T.S.
  • Niet online
Computer deed het nog wel :)
<FONT color="red">Prijsvraag: Zoek de soundcard!</FONT>

Maar dit vind ik nog niet eens zo erg (ziet er wel erg uit). Maar van die pc's die aan de binnenkant helemaal geel uitgeslagen zijn van de rook en meuren als de ziekte, dat vind ik pas goor :r

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Kelere zeg is dat nou SUPERWEB

• LoneGunman
  • Niet online
En waar staat die PC (met het stof)?? In het tarantula-huis in de dierentuin? Ook niet erg slimme spin, zoveel zal ie niet vangen binnen in de kast (een paar loslvliegende bitjes hooguit).

Niet een fotowinkel truukje?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die spin zal in een sys als dat heus wel een paar bugs kunnen scoren...

Oslik blyat! Oslik!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Gelukkig zit er bij mij een Delta bug-blender in m'n compu.
;)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Bij de Blokker en op de PCdumpdag worden verloopslangetjes verkocht die je op de stofzuiger kan aansluiten en zo op in de kleinste hoekjas en gaatjes van je pc kan komen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12 19:27

tweakerbee

dus..?

Zeker een WEB server :D

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Lekker zinvol, posten op een antieke post...

Verwijderd

LOL

Ehm...ik bedoel: Stofzuigen van de PC is niet aan te raden, nog kwastjes, dusters, swiffers etc etc.

Perslucht is de enige weg, zelfs dan moet je uitkijken: Volgens mij is iedere vorm van wrijving een potentieel gevaar :)

Ik maak het altijd met een beetje JIF schoon...:P
Pagina: 1