<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
Als dit het enige IP is, dan is dat de eerste reden dat het niet werkt.
Btw. wat is een SME server, nog nooit van gehoord eerlijk gezegd...wat doet het precies?
enne SME is een redhat 7.1 gebaseerde server distro meer info kun je vinden op www.e-smith.nl
hij heeft
- een SME Server gebaseerd op Redhat 7.1 met ip 192.168.1.2
- een Windows 2000 werkstation met ip 192.168.1.1
in die server zit een isdn modem en een netwerkkaart met bovengenoemd ip deze server maakt zodra het nodig is verbinding met internet en krijgt dan een ip.
de server deelt geen dhcp uit
op het werkstation zijn de dns servers en alles goed ingesteld.
nu gaat hij het internet op en vraagt bijv. www.google.com op dan krijgt hij zo'n error als in eerste post. vraagt hij een andere site op maakt niet uit wat kan het best zijn dat die het doet maar er zijn velen die dus met zo'n error aankomen zetten wat dus zeer vervelend is nu hebben we al geprobeerd het op te lossen door squid uit te zetten maar dat heeft niet geholpen
wat ik nu wil weten is wat moet ik doen om er voor te zorgen dat hij dus www.google.com en andere sites zonder problemen kan bekijken. en dus niet meer van die errors krijgt.
Als het dan wel werkt zal het toch wel iets met de dns of gateway settings te maken hebben...
Wat misschien ook nog wel wil werken...
Ik had 'n keer 'n beetje 'n rotte e-smith 4 installatie op m'n server. Toen kon ik ook slecht internetten.
Toen heb ik 'n proxy server ingesteld bij de workstations en toen ging het weer goed.
(Ik weet niet meer of ik de proxy-server van m'n provider of die van m'n e-smith-server had ingesteld, dat moet je allebei maar ff proberen dan.)
De uiteindelijke oplossing voor mij was 'n nieuwe installatie, maar dat was niet zo erg want toen kon ik gelijk overstappen op sme5.12
Verwijderd
Tevens zijn een aantal dingen niet mogelijk hetzij dat je zelf een rpm bakt met de juiste libraries van e-smith.
Dat is misschien zo als je allerlei extra zaken op je server wilt gaan doen.Op zondag 12 mei 2002 20:37 schreef CybErvee het volgende:
SME is handig als effe een noodvoorziening, maar na een 1/2 jaar heb ik het eraf gerost en toch naar RH7.2 gegaan omdat een helehoop dingen je jezelf blind zoekt (omdat de documentatie onvolledig is) en het allemaal behoorlijk ingewikkeld in elkaar steekt.
Tevens zijn een aantal dingen niet mogelijk hetzij dat je zelf een rpm bakt met de juiste libraries van e-smith.
Als je 'm gebruikt waar hij primair voor bedoelt is, als gateway dus, dan heb je helemaal geen extra documentatie nodig.
En op www.e-smith.org zijn ook zeer veel howto's te vinden die je een eind kunnen helpen als je er eventueel toch niet uitkomt...
Het is dus maar net wat voor eisen je aan je server stelt.
Ik vind e-smith ideaal omdat je zonder veel werk 'n goede en stabiele server hebt, die nog eens zeer eenvoudig in gebruik is ook!
Kun je op de server wel pingen of lynx-en naar www.google.com?
Geef www.google.nl wel een reactie?
Welke DNS servers heb je ingevuld, draai die eens om.
Meestal betekent het niet vinden van een site dat je DNS een probleem heeft, en meestal heeft windows besloten een fout adres te cachen, heb even geduld.
Het lijkt erop dat het sites zijn die je bezocht hebt vlak voordat het fout ging.
* TheGhostInc vraagt zich af, toevallig de instellingen van proxy zijn gewijzigd waardoor er iets misgaat met DNS.
Het lijkt er overigens niet op dat de Linux-bak direct fout zit, die geeft in principe alleen door, waarschijnlijk een cache probleem (en dat betekent geduld)
ip = 192.168.0.1 | poort = 3128 (poort instellen bij alle "proxy" instellingen).
Ik draai ook met SME 5.1.2 en Win'98 op het werkstation.
Verwijderd
Het kan zijn dat de ISDN drivers (ISDN4LINUX) niet lekker zijn. Ook kan je eens kijken wat voor ip de sme server krijgt bij inbellen. Kan je vanaf de server google wel pingen?
Doet de optie 'test internet access' op de console van de sme server het goed?
Probeer eens een andere ISDN kaart als dat mogelijk is.
Suc6.
heel veel website's laden ook maar google dus niet
dat pingen zal ik eens proberen en dhcp aanzetten ook
vanaf server pingen naar www.google.com - succesvol geslaagd
vanaf werkstation pingen naar www.google.com - succesvol geslaagd
maar als webpagina opvragen in IE lukt niet ook niet na het weggooien van de temporary inet files en de history