Toon posts:

60 GB harddisk tot 32gb bruikbaar in bios ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik met windows XP toch de voledige 60gb van me schijf?
met EZ bios wil niet omdat XP de bios gelooft :(
bios kan niet meer toewijzen

2 partities mag ook maar hoe leer ik dat aan XP?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-04 21:26
de bios flashen die kan geen grote HD's aan dus je hebt een grote kans dat als je hem flashed dat hij dat dan wel kan.

je zult er (als dit het geval is) ook geen 2 partities van kunnen maken en zo alles schijfruimte krijgen.

Verwijderd

Check je jumpertjes op de hdd, ik heb vaak genoeg een 32GB limit jumpersetting gezien op verscheiden hdd's.

Suc6 :)

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Op zondag 12 mei 2002 13:04 schreef Dannyke het volgende:
Hoe krijg ik met windows XP toch de voledige 60gb van me schijf?
met EZ bios wil niet omdat XP de bios gelooft :(
bios kan niet meer toewijzen

2 partities mag ook maar hoe leer ik dat aan XP?
Wat voor merk HD? Bijv, Maxtors hebben volgesmij een Jumper achterop zitten (zoals Killjoy_b ook al zegt) om de groote van de HD tot 32GB te beperken, om problemen met oudere moederborden te voorkomen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als die 60GB schijf niet de bootschijf van WinXP is, kun je em gewoon uitzetten in de BIOS en geen EZ-software erop, en dan zal WinXP de schijf zelf wel vinden en de complete 60GB gebruiken (buiten de BIOS om dus).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lees anders ook dit even: [topic=390009/1/100]

staat iig in hoe je partities kunt maken.

Verwijderd

Zelfde soort probleem had ik hier ook in mijn servertje een P200MMX, ik heb er nu 2x40GB Maxtor schijven in hangen op een Promise Fastrak100 kaartje ...

Overigens er was geen bios update voor mijn moederbord.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

btw hier zijn echt heel veel topics over, zoek maar eens op bios, 32gb, windows xp etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1