Toon posts:

Netwerk te langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien hoe ik mijn netwerksnelheid kan verhogen? Ik zit nu op een snelheid van max 3 mb/sec. Ik had voor deze pc een amd 400 die overal gemm. een 10 mb/sec trok en heb nu al een poosje een xp 1600+ en trek ineens maar 3 mb/sec meer. Heb al andere NIC's geprobeerd en handmatig ingesteld op full duplex. Helpt allemaal niks.
Wie kan mij helpen...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat voor netwerkaart heb je? (merk,type,snelheid) en welk protoco, en welk besturingssyteem?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
NIC type: Safeway (Sitecom ook al geprobeerd), overigens beide Realtek 3189 chipset. Snelheid 10/100 mbs. Ik draai momenteel onder Windows Xp maar heb 98 en W2K ook al geprobeerd. Protocollen: TCP/IP, IPX/SPX, Netbeui.

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04
probeer de nieuwste drivers van deze kaart.

Win XP

Overige

misschien helpt dat :?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Welk protocol gebruik je voor de filetransfers?

Kijk eens of op beide pc's die wel allebij boven aanstaan bij de netwerk bindingen, zet ze eens op een ander protocol om tetesten.

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
alle protocollen behalve tcp/ip weggooien wil ook nog wel eens werken.

ik heb het ook wel eens dat ik van de ene pc met 3mb/s leech en andere met pieken van 10mb/s

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal eerst ff de nieuwste drivers proberen. Maar hoe kan ik aangeven dat hij een bepaald protocol pakt voor het leechen.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zijn die snelheden in beide richtingen zo laag?
M.a.w. Als je vanaf PC 1 een 'trage' download opstart, is die dan net zo traag als wanneer je een upload doet vanaf die andere machine??

PC1 -> PC2
PC2 <- PC1

Bij mij bleek dat het in het ene geval 6 Mbps opleverde en in het andere geval 45Mbps. Bij mij was toen de oplossing om op beide systemen zelfde OS en NIC's te installeren en toen was het over.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

Pogostokje

* twiet *

Protocollen: TCP/IP, IPX/SPX, Netbeui.
Gebruik je die echt allemaal?
Alles wat je niet gebruikt: weglaten!

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op dinsdag 14 mei 2002 09:33 schreef pipo666666 het volgende:
Ok, zal eerst ff de nieuwste drivers proberen. Maar hoe kan ik aangeven dat hij een bepaald protocol pakt voor het leechen.
Start->settings->Network and dialup- (dubbelklik)> Bovenin voor advanced->advanced settings->Het witte kader onderin geeft aan welke protocol eerst geprobeerd moeten worden. Test daar maar eens wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens zo dat op elk lan waar ik ook kom en ook thuis overal 3 mb/sec, ook mensen die van mij leechen dus wederzijds 3 mb/sec
Pagina: 1