Ok. Ik ben nou al uren aan het zoeken naar een geschikte oplossing voor mijn probleem maar kom er ondanks de search en diverse tutorials niet uit.. (En heb mijn SQL boek jammergenoeg uitgeleend
)
anyway -> Ik ben bezig aan een database met daarin evenementen, gesorteerd op datum waarin onder andere te vinden is welke artiesten er komen optreden..
Eerst hier even een (simplistisch) schetsje van mijn datamodel:
Tabel Evenementen
Tabel Artiesten
Nu dus mijn probleem. Ik wil in de query als output een lijstje krijgen van alle evenementen, gesorteerd op datum. (dit heb ik reeds voor elkaar).. Maar, bij ieder evenement hoort natuurlijk 1 of meer artiest(en).
Hoe geef ik dit aan in Access?

Het veld Artiesten in de tabel Evenementen moet natuurlijk numeriek zijn om gelijk te kunnen zijn aan ArtiestId (autonummering). Maar ik wil wel meerdere artiesten opgeven, en als ik dat zo (1,5,4) doe met een komma dan is het veld niet meer numeriek..
Ik kom er effe niet meer uit.. wie werpt er een schijnwerper in deze duisternis
anyway -> Ik ben bezig aan een database met daarin evenementen, gesorteerd op datum waarin onder andere te vinden is welke artiesten er komen optreden..
Eerst hier even een (simplistisch) schetsje van mijn datamodel:
Tabel Evenementen
code:
1
2
| EvenementId Naam Datum Locatie Artiesten 0 GoTPoP 06-06-02 GoTstad 1 |
Tabel Artiesten
code:
1
2
3
| ArtiestId Naam 0 Jantje Smit :r 1 Sjef Hoelenpapers :7 |
Nu dus mijn probleem. Ik wil in de query als output een lijstje krijgen van alle evenementen, gesorteerd op datum. (dit heb ik reeds voor elkaar).. Maar, bij ieder evenement hoort natuurlijk 1 of meer artiest(en).
Hoe geef ik dit aan in Access?
Het veld Artiesten in de tabel Evenementen moet natuurlijk numeriek zijn om gelijk te kunnen zijn aan ArtiestId (autonummering). Maar ik wil wel meerdere artiesten opgeven, en als ik dat zo (1,5,4) doe met een komma dan is het veld niet meer numeriek..
Ik kom er effe niet meer uit.. wie werpt er een schijnwerper in deze duisternis
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13