Toon posts:

[LiNUX] Mandrake 8.2 vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Gisteravond wilde ik even Linux Mandrake installeren.
Toen de installatie voltooid was kwam ik in een zwart scherm waarin ik moest inloggen. Toen ik ingelogd was stond er localhost blabla.
Ik dacht dat Mandrake een Windows achtige gebruikersinterface had?
Ik zal wel een optie hebben geinstalleerd dat ik een localhost er mee wilde draaien ofzo waardoor ik dat kreeg?
Ik kwam echter niet uit dat scherm, dus heb ik em tot mijn teleurstelling meteen weer gedelete.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Type eens 'startx' , 'kdm' of 'gdm' :)

Edit: Nou lees ik het laatste regeltje van je post nog even. Wat is nou precies de reden van je post? Een beetje lopen trollen? Als je je installatie toch al hebt verwijderd?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dat je niet in X kunt komen, komt door het verkeerd instellen van XFree tijdens de install. Meer "eigen schuld" dan "Mandrake zuigt" m.i.

Anyway, ik kreeg een behoorlijk déjà-vu gevoel van deze post, maar ik kan niet zo snel een eerdere vinden. Gek hè? :P

Verwijderd

Ik dacht dat Mandrake een Windows achtige gebruikersinterface had?
Windows achtig ?
X was er eerder dan Windows, dus eigenlijk is Windows X-achtig >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hoho, ik zeg niet dat Mandrake zuigt he!
Ik wilde gewoon even kijken of ik met me Suse newbie kennis ook in Mandrake wegwijs kan worden.
Zodra ik weet wat het was installeer ik em gewoon weer opnieuw.
Ik kon tijdens de installatie kiezen uit 2 XFree's.
Bij die ene zag het er helemaal niet uit toen ik op test drukte, dus ik koos maar voor die andere.
En nu hoor ik dat het toch de verkeerde was lol. :)

• hqa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

hqa

gewoon standaard installeren, doet ie de rest ook vanzelf....
Pagina: 1