[linux] software gelijk met kde op laten starten.

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
Ik wil als KDE opstart gelijk gaim en gkrellm opstart.
Waar kan ik dit instellen?
Ik draai Redhat 7.3 en KDE-3

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
zodra je uitlogt gewoon de sessie opslaan (dan dus wel die progs laten draaien), en volgende keer dat je weer inlogged die sessie kiezen (dit kan iig bij gnome, neem aan dat kde dat ook gewoon kan)

Verwijderd

In je homedir staat als het goed is een folder directory genaamd 'Autostart'. Hierin kun je snelkoppelingen links plaatsen naar de applicaties die je op wilt starten...

Is dit niet het geval, plaats dan een command line in je .xinitrc, welke ook in je home directory staat...

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
Op zondag 12 mei 2002 13:10 schreef areana het volgende:
In je homedir staat als het goed is een folder genaamd 'Autostart'. Hierin kun je snelkoppelingen plaatsen naar de applicaties die je op wilt starten...
Bedankt het werkt :)

Verwijderd

Is dit niet het geval, plaats dan een command line in je .xinitrc, welke ook in je home directory staat...
Nog even iets toevoegen :) als die Autostart directory niet bestaat kan je em gewoon zelf aanmaken, en als je een andere directory wilt gebruiken kan je dat instellen in het Control Center onder LookNFeel -> Desktop -> Paths (tab)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07

MadEgg

Tux is lievvv

In je homedir staat als het goed is een folder genaamd 'Autostart'. Hierin kun je snelkoppelingen plaatsen naar de applicaties die je op wilt starten...

Gebruik aub niet van die Windows termen :p
Het is directory en niet folder. En het is gewoon een commando of link, geen snelkoppeling!

Tja

Verwijderd

MadEgg:
Gebruik aub niet van die Windows termen :p
Het is directory en niet folder. En het is gewoon een commando of link, geen snelkoppeling!
shit *#(@&*$@# :X - ja je hebt gelijk |:( - zal het niet meer doen :'( :P (heb het al gewijzigd) ;)

Verwijderd

Als we toch met autostart in KDE bezig zijn, hoe kan je iets in een andere desktop opstarten, ik bedoel als ik een programma in console opstart, dan verschijnt het in dezelfde desktop. Met Autostart verschijnt alles dus op desktop 0. In X heb je de variabele DISPLAY maar daarmee kan ik alleen iets tussen verschillende Xservers opstarten.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Een goede optie daarvoor ken ik niet (hij is er vast wel), maar je kunt met wat rondhacken wel een eind komen. De DCOP-interface van KWin heeft de mogelijkheid om naar een ander virtueel scherm te springen. Bovendien is er een console-client om DCOP-calls te sturen. Je kunt met een call naar kwin -> KWinInterface -> setCurrentDesktop(int) van desktop wisselen. Wat je dan moet doen is eerst naar bijvoorbeeld desktop 2 springen, dan je programma starten, zodra dat gestart is terugspringen naar 1 en dan rustig verdergaan. Als je dit in een klein scriptje zet (de dcop-syntax staat ergens met een tutorial uitgelegd, zie kde.org of zo) dan moet het werken. En nee, je hoort mij ook niet zeggen dat dit een goede oplossing is :P...

* odysseus veronderstelt dat er ook een methode app -> placeOnDesktop(int) of iets dergelijks moet zijn, maar kan hem niet vinden...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1