Toon posts:

Bevindingen met Coolermaster heatpipe/Swiftech MC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een xp2000@1760mhz en het eerste waar ik aan dacht toen ik die ging kopen was : en nu nog ff een stille en goeie koeler .
Dus ik in de winkel wat gebakkeleit met een verkoper , en we kwamen op het idee om mij een coolermaster heatpipe hcc-001 te laten kopen en dan de standaard 60 mm fan (7000 rpm) eraf te halen , en die te vervangen voor een 80mm Ys-tech fan (met fan adapter, een verloop stukje dus).
Resultaat was mij niet goed genoeg , dus ik op zoek naar een 80 mm fan die meer airflow geeft .
Kwam ik een sunon tegen , erop gezet , en resultaat was 4 graden koeler .(idle / stressed)
Ik zat nu dus op 46 idle , maar dat moet beter dacht ik , en het moet stil blijven , dus kwam ik tot de conclusie dat ik de silverado noise-control maar zou moeten kopen , helaas uiverkocht , ok dan maar de Swiftech MCX462-B met Delta 80mm 8412 , ok hieronder de resultaten ;

Coolermaster heatpipe hcc-001 ;

Met standaard fan 60 mm(7000rpm) : 32,5 idle, 36.5 stressed
Met standaard fan 60 mm(7 volt4000rpm)45 idle , 49 stressed
Met Ys-tech fan 80 mm (2200rpm) : 48 idle , 53 stressed
Met Sunon fan 80 mm (3000rpm) : 46 idle , 51 stressed
Met Delta 80mm (op 7 volt,) : 41.5 idle ,45,5 stressed
Met Delta 80mm (op 12 volt,6000rpm: 37.5 idle ,41,5 stressed

Swiftech MCX462-B ;

Met Delta 80mm (op 5 volt,2500rpm) : 43,5 idle , 48.5 stressed
Met Delta 80mm (op 7 volt,) : 43,5 idle , 48.5 stressed
Met Delta 80mm (op 12 volt,6000rpm): 37,5 idle , 40.5 stressed
Met Ys-tech fan 80 mm (2200rpm) : 45.5 idle , 50.5 stressed
Met Sunon fan 80 mm (3000rpm) : 44.5 idle , 48.5 stressed

Prijzen :
Coolermaster heatpipe 45 Euro
Adapter(80/60 mm) 9 euro
Ys-tech 80mm fan 17 euro
Sunon 80 mm fan 10 euro

Swiftech MCX462-B 76 euro
Delta FFB-80HP 80 mm fan 29 euro

Conclusie ;
De vraag is dus maar of ik het bij een coolermaster met sunon had moeten houden ( 64 euro totaal)
Of dat ik veel beter af ben met de Swiftech met Delta voor 105 euro totaal , voor 2,5 graden koeler .
Enige voordeel is dat ik in de zomer de delta op 12 volt kan laten draaien , maarja dan zit ik dus wel weer in de herrie , alleen is dit niet zo'n hoge toon als die 60 mm fan van de coolermaster , vergelijk het maar met een klein jetvliegtuigje en een boeing ofzo .

Btw mijn chipset ging van 33 met Coolermaster naar 29 met Swiftech , gunstigere flow over de chipset naar de zijkant , vanuit de heatsink .

Hoi,

Verwijderd

Sorry, maar hoe kom je aan zulke hoge temps, heb je geen airflow ofzo in je case :?
Maargoed, de review ziet er netjes uit :)

Verwijderd

Je kan beter een Alpha 8045 met Delta nemen voor 69 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Met kast open word alles 2 á 3 graden koeler , nee ik heb niet de beste airflow , maar 32,5 graad met coolermaster op 7000rpm zegt mij dat ik wel een aardige airflow heb .

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 21:32
Op zondag 12 mei 2002 12:25 schreef Lomu het volgende:
Sorry, maar hoe kom je aan zulke hoge temps, heb je geen airflow ofzo in je case :?
Maargoed, de review ziet er netjes uit :)
Volgens mij kloppen deze waarden vrij aardig vergeleken met de C/W waarden van dansdata.com, dus ik weet niet hoe jij bij die mening komt. Probeer je commentaar eens te onderbouwen

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

de coolermaster heatpipe met standaard cooler en dan met speedfan je cooler op 10% zetten. dan is die lekker stil en lekker koel. zo heb ik hem ook op een athlon 750@1050 (7*150). idle 34 graden stressed 41 graden. heerlijk stil en lekker koel

Verwijderd

Topicstarter
op 10 % ? dan draaid dat ding dus 700 toeren , is dat zo ?of gaat er 10% van af ?

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

bij mij draait ie op 10 procen op zoŽn 4000 toeren. en geloof me dan hoeer je die koeler niet. ik hoor alleen de psu koeler nog.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

op 5% dan hoor je hem helemaal niet meer. maar op die percentage iheb ik niet belast dus ik weet niet hoe die dan koelt.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

dit klinkt mij bekend in de oren :)
je kan betere waardes krijgen als je de coolers afflakt
dus waterproof schuurpapier correl 1200 of hoger op een spiegel/ stuk glas en dan schuren tot hij overal gelijk is
(dit kan je duidelijk zien aan de verkleuring op je coolblok)

ookal lijkt het als of de cooler supper glad/recht is
hij is nooit helemaal 100% recht is mijn ervaring
ik denk dat als je die swiftec lapt (afflakt dat hij beter presteerd dan die cooler master

just my 2$

Na rose e cient spin

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wel veel werk om die swiftech er af te halen , maar ik zal die coolermaster weer erop stten en eens op 4000 rpm laten draaien met 60 mm fan .
Ik post later het resultaat wel .

Hoi ,

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 13:29 schreef prodigy het volgende:
dit klinkt mij bekend in de oren :)
je kan betere waardes krijgen als je de coolers afflakt
dus waterproof schuurpapier correl 1200 of hoger op een spiegel/ stuk glas en dan schuren tot hij overal gelijk is
(dit kan je duidelijk zien aan de verkleuring op je coolblok)

ookal lijkt het als of de cooler supper glad/recht is
hij is nooit helemaal 100% recht is mijn ervaring
ik denk dat als je die swiftec lapt (afflakt dat hij beter presteerd dan die cooler master

just my 2$
Die Swiftech is al vanuit de fabriek gelept ,naar mijn mening zou je die alleen maar ruwer maken , die coolermaster niet , is zelfs erg ruw .

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

op 5 procent wordt ie bij mij stressed in ieder geval niet warmer dan 45 graden. en dit allemaal met een 300mhz overclocked thunderbird. mijn mening die t-birds zijn over het algemeen altijd zeer heet. prima cooler die hhc

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ondertussen de coolermaster teruggezet , de 60 mmfan op 4000 rpm laten draaien , resultaat : 45 idle 49 stressed , maar ik had nog niet geprobeerd om de Delta erop te zetten , 41.5 idle , 45.5 stressed , ik zal de info boven gelijk ff editten .
Ik ga nu nog proberen om dat proggie te gebruiken en de delta 3500 rpm te laten draaien ofzo .

Verwijderd

wat ga je met die swiftech doen :))))

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 16:22 schreef Khorne het volgende:
wat ga je met die swiftech doen :))))
Noem maar een prijs ;-)(de Delta fan zit op mijn coolermaster nu ,maar ik heb wel een Ys-tech of een sunon erbij ), ik heb em gisteren gekocht voor 76 euro

Verwijderd

Hmm, jammer dat ik dit niet eerder wist. Gisteren ook een Swift 462 opgehaald. De resultaten bij mij zijn wel aanzienlijk beter vergeleken met mijn oude coolermaster (model ????), dus wat dat aangaat wel zeer tevreden over de Swiftech, Maar de coolermaster hcc-001 doet het dus ook zo slecht nog niet. Nahjah, ik hoef in ieder geval mijn portomonee (moeilijk woord) de komende weken niet meer aan te kijken 8-)

/edit 33 graden met de Swift en 80mm Delta @ 7 V, 39 graden met de coolermaster met 80mm enermax @ 12 V

Wat is eigenlijk het verschil tussen een 462-A (heb ik) en een 462-B ?

P.S. als er veel typoos in staan, sorry, ik ben de 2 punten voor Jordan aan't vieren :9~

Verwijderd

ik heb zelf een coolermaster HCC-001.
En bevalt me goed kijk maar naar de spec.
Heb de fan vervangen door een Case FAN (60 x 25) Papst 612 NGM.
En heb 2 casefans draaien intake en outtake merk Case FAN (80 x 25) Papst 8412 N/2GML.
Dit zijn de temp.

case 20 en cpu 38 iddle, stresd cpu 45
En dit allemaal nog overgeklokt dus kijk voor wat casefans.
En herrie nee hoor het is net of er geen casefans inzitten.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Xjenderfloip. vergeet niet de fan op de hcc om te draaien zodat de fan van de processor af blaast. het zegel achtige sticker moet onderop komen. dan zul je merken dat het ongeveer 4 tot 5 graden koeler wordt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu die delta 80hp erop (met trechter dus) geeft het beste resultaat als ik em dus stil wil hebben , zou dat nut hebben om die ook om te draaien denk je ?

• DeadPool
  • Laatst online: 07-12-2025
Damn, voor dat geld zou je al een fatsoenlijke waterkoeling gemaakt kunnen hebben :P

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Stil en goed = Zalman :)

T.net gallery | V&A ads

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01-2025

megaman144

waarom ik weet het niet

Ik heb ook een coolermaster heatpipe en ik heb hem gelapt en nu is 49 graden 30+min stress.
xp1800 op 1.65ghz,nou dat vond ik niet slecht en er zit een stille fan op.Ik weet niet welke maar ik hoor hem niet boven mijn psu uit.

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

goed en stil = Water koeling :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

van de koeler afblazen is meestal bij zulke koelers veel effectiever dan naar de koeler. dus probeer het even uit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die delta omgedraaid , maar helaas , gelijk 7 graden warmer , mischien komt dat wel omdat die fan op een trechter zit ofzo .
Maar goed ik ben nu wel heppie met mijn eindresultaat .
41.5 / 41 idle vind ik toch wel uiterst cool voor een zééér stille comp . alleen jammer van die swiftech die nu hier mooi ligt te wezen .
Mischien stop ik die wel ergens op , mijn videokaart ofzo , hehe , of ff serieus mischien op mijn HD *D ?

hoi,

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 15:40
Op zondag 12 mei 2002 16:19 schreef Xjenderfloip het volgende:
Ok ik heb ondertussen de coolermaster teruggezet , de 60 mmfan op 4000 rpm laten draaien , resultaat : 45 idle 49 stressed , maar ik had nog niet geprobeerd om de Delta erop te zetten , 41.5 idle , 45.5 stressed , ik zal de info boven gelijk ff editten .
Ik ga nu nog proberen om dat proggie te gebruiken en de delta 3500 rpm te laten draaien ofzo .
Maar is de fan die eropzit dan wel stil of wordt je gek van de herrie?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 19:09 schreef PASware het volgende:

[..]

Maar is de fan die eropzit dan wel stil of wordt je gek van de herrie?
Die fan die er standaard op zit (60 mm) maakt je gek op 7000 toeren , 12 volt dus , maar als je hem lager zet ,op 4000 toeren dus (7 volt) dan koelt hij niet genoeg vind ik .
Dus nu zit er een grote 80 mm Delta hp80 fan , die op 7 volt goed koelt .
Pagina: 1