Dual Duron?

Pagina: 1
Acties:

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zat te denken aan een dual-procc pc.

Daar wil ik dan 2 durons 700 in gooien die ik dmv mijn potloodje op zeg ieder 1ghz wil laten draaien.

Dan zou je dus een 2ghz pc hebben, lijkt me wel cool. Je gooit er een geforce 2 in en gaan met die banaan.

Alleen wat voor mobo zou je nu moeten nemen. Ik geloof niet dat mijn favorite mobo merk (ABIT) hier in kan voorzien. Je moet dus wel een mobo hebben die twee durons ondersteunt en ook nog eens de 2ghz aan zou kunnen.....

Any bright ideas?

• manyac
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Nog even geduld, de dubbel-socket A moederborden bestaan nog niet. Als je 't nieuws hier een beetje volgt zie je wel dat iedereen hier er wel op zit te wachten.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-09 08:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dual mobo's komen begin 2001. Games profiteren trouwens niet of nauwelijks van de extra proc.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nee dat wist ik al, maar negatief is het volgens mij ook niet :)

En het is natuurlijk wel lekker grazen een dual-procc. op 2ghz. Mmmmmooooeeee

Maar ik moet dus nog even wachten, nu maar hopen dat ik die Durons dan nog kan oc-en zoals het nu kan.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

het is ook niet zo dat je dan een 2 gighz processor hebt hoor..

je OS moet het aankunnen (win NT en linux bijvoorbeeld)

en dan nog heb je geen 2 gigahz. Het wordt veel drukker op de bus zodat de processor elkaar ook wat in de weg zitten als het ware, en dus geeft dat ook weer wat mindere performance..
en dan moet je applicatie het ook nog aan kunnen. Het is heel mooi als je programma er goed op werkt, maar als je veel spelletjes doet en verder niet zoveel dan kan je veel beter gewoon geld investeren in een snellere processor ofzo..(of videokaart whatever).

het is dus niet zo makkelijk als je denk.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Werkt winME met dual systemen?

ieeeepppppp :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar hij gebruikt dan maar één processor.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Wat Me en dual support?? Forget it. Geen 9x kernel OS van Microsoft heeft dual support.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ff lezen Hulzzz!
hij gebruikt maar 1 processor staat er toch achter. Hij doet het gewoon wel, maar dan heb je 1 processor voor de sier ofzo.

Verwijderd

Jij ook ff lezen , er staat 'geen support' dat wil niet zeggen dat het niet werkt .

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Oh ja, nog een ding, die twee keer 1 GHz is al niet zo makkelijk. De meeste durons houden er koudweg mee op boven de 900 in mijn ervaring, inmiddels twee van die dingen.

950 wil soms nog lukken, maar 1 GHz is erg lastig.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Het is idd zo dat 2x1GHZ niet hetzelfde is als 1x2Ghz. Behalve dan voor onze Koetjes! :)

*insert signature here

Verwijderd

Jasper: de moederborden komen pas begin 2001. Zijn er vast alweer nieuwere Durons die misschien wel de 1 ghz halen. (aangenomen dat het niet zoals bij de duron 750 dezelfde core is als zijn voorgangers)
Pagina: 1