Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer stoort radio

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik heb hier de computer naast de radio staan, en als ik de computer aan heb staan begint hij de radio te storen.

Als ik de computer aanzet is het bij de bios nog niet zo erg, maar zodra hij de harde schijf gevonden heeft begint het geruis.
Ook als ik door een simpel venster scroll heb ik er last van, vooral bij plaatjes. En als ik aan het scannen ben hoor ik dat ook (parallele poort)

Ik heb geen tv-kaart, maar de kabelaansluiting zit onder de computer (onder het bureau), en ze zitten beide in het zelfde ongeaarde stopcontact, (WCD -> stekkerdoos met overspanningsbeveiliging met daarin radio, wekkerradio en printer -> stekkerdoos met computer, scanner (adaptor), monitor en modem (en nog een lampje).

Wat zou de oplossing kunnen zijn? aarden misschien (heel gedoe, moet dan aarde uit de meterkast halen)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Begin altijd met aarden, want een ongeaarde PC is zoiets als met een paraplu door een weiland lopen tijdens een flinke regenbui. Het kán goedgaan, totdat.....

Ik weet verder helemaal niets, maar een gestoord signaal zal waarschinlijk met de kabel zelf te maken hebben, dat als een soort antenne functioneert. Een betere kwaliteit coax zou de binnenkant afschermen, een ringkern (zo'n stukkie cirkelvorming koolstof) om je draad is dan optie 2.

Optie 3 is een TV+radiokaart kopen.

Verwijderd

Je hebt toch ook een optie in de BIOS om electromagnetische interferentie ofzo tegen te gaan.

Verwijderd

En anders in je win.ini de regel
noradiation=yes

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Nee, gewoon in config.sys een bestandje laden wat ervoor zorgt dat de straling in de ...Ghz band (vul je proc snelheid in) niet door je kast heen kan...

You can't have everything. Where would you put it?