Toon posts:

oc p4 1.8a Is het de cpu of de voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
Asus P4S-533
256mb Samsung pc 2700 (one sided)
p4 1.8a
Gainward Geforce2 Pro Golden Sample
Maxtor 40gb 7200rpm
Philips CD writer

Ik kom met overklokken niet stabiel over 138mhz fsb.(benchmark crashes naar desktop en spontane reboots) Ik weet dat het niet mijn mem maar ik wil weten of het de processor of de voeding is.

Mijn +12v lijn zakt soms in tot 11.35 hij komt uberhaupt niet tot 12v en mijn core voltage vertoont dips van max 0.5v op het hoogste voltage (1.85). Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

(Ik heb weinig zin om een dure nieuwe voeding te gaan kopen als het de processor is die gewoon niet verder wil)

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Weet je echt zeker dat het niet je mem is?
Ik moest met een fsb van 208 naar 2,80 volt voor het echt stabiel was.
Wat voor een voeding zit erin?
Voor dat ik in windows gaat met een nieuwe overklok draai ik eerst 10 min memtest in dos.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Nee want ik heb de mem terug op 1:1 divider by spd gehad dant draait het ver onder specs. En dan gebeurt er precies hetzelfde. Bovendien staat het mem voltage nu op 2.9 volt en het draait op een lagere klok zonder problemen boven de 200 mhz.

Er zit een 300 watt P4 compliant voeding in die met de case mee kwam.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 12:19 schreef Agnostic het volgende:
Nee want ik heb de mem terug op 1:1 divider by spd gehad dant draait het ver onder specs. En dan gebeurt er precies hetzelfde. Bovendien staat het mem voltage nu op 2.9 volt en het draait op een lagere klok zonder problemen boven de 200 mhz.

Er zit een 300 watt P4 compliant voeding in die met de case mee kwam.
Ik heb het zelfde probleem met een hoge OC en een core voltage van 2.0v,ik heb een gemodde Aopen 300w maar ik denk dat hij het nu gewoon niet meer trekt.Dus ik ga aan een betere en sterkere voeding denken.