Ik heb een probleem met een oude 10Mbit 8 poorts hub. Op deze hub zit een BNC aanlsuiting. Nu wilde ik hier graag mijn oude netwerk op aan sluiten maar hij lijkt het niet te doen. Heeft iemand enig idee wat ik fout kan doen??
Verwijderd
zit er geen ledje op waar bnc bij staat? Ik heb hier nog zo'n oud ding liggen. Als ik die coax niet goed aansloot of die afsluit weerstanden vergeten was begon er een rood ledje te branden. Kijk daar eens na
Bij sommige oude hubs is de BNC-aansluiting (en de eventueel aanwezige AUI-aansluiting) gedeeld met de eerste of laatste UTP-aansluiting, en wordt dit of via auto-sense, of via een schakelaartje omgezet.
Zoals Predator stelde, de juiste terminering, OF extern, OF intern, is dus ook noodzakelijk. Zit daar een schakelaar voor op de hub ?
Is het ueberhaupt wel een Ethernet-hub met 10Base-T en 1-Base-2) ? Er zijn heel wat stukjes hardware die daar niet van te onderscheiden zijn voor de leek, en soms zelfs voor de experts (Ethernet-hub met LattisNet-poorten, terminal-servers).
Bij dit soort vragen is het vermelden van merk en type hub dus wel handig om de helpers te helpen.
Zoals Predator stelde, de juiste terminering, OF extern, OF intern, is dus ook noodzakelijk. Zit daar een schakelaar voor op de hub ?
Is het ueberhaupt wel een Ethernet-hub met 10Base-T en 1-Base-2) ? Er zijn heel wat stukjes hardware die daar niet van te onderscheiden zijn voor de leek, en soms zelfs voor de experts (Ethernet-hub met LattisNet-poorten, terminal-servers).
Bij dit soort vragen is het vermelden van merk en type hub dus wel handig om de helpers te helpen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Je moet wel in het laatste geval gebruik maken van een T-StukOp zondag 12 mei 2002 11:35 schreef Predator het volgende:
Is hij geterminate ?
Zit er een interne terminator op die hub ?
Als er geen interne terminator op zit moet je hem nog zelf afsluiten.
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Zoals je ziet begint iedereen in het wilde weg te blaten. Wat denk je er van om "het niet doen" wat nauwkeuriger te omschrijven; wie weet krijg je dan een antwoord waar je wat aan hebt.Op zondag 12 mei 2002 11:22 schreef Virgol het volgende:
[..] hij lijkt het niet te doen [..]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik heb het geprobeert met en zonder t stukje en eind weerstand. In bijde gevallen doet hij het nietOp zondag 12 mei 2002 11:35 schreef Predator het volgende:
Is hij geterminate ?
Zit er een interne terminator op die hub ?
Als er geen interne terminator op zit moet je hem nog zelf afsluiten.
Er zit geen ledje op voor de coax aansluiting.
Ik kan geen knopje of iets dergelijks ontdekken.Op zondag 12 mei 2002 13:32 schreef mvdejong het volgende:
Bij sommige oude hubs is de BNC-aansluiting (en de eventueel aanwezige AUI-aansluiting) gedeeld met de eerste of laatste UTP-aansluiting, en wordt dit of via auto-sense, of via een schakelaartje omgezet.
Ik ben een newb wat betreft dit soort dingen. Voor mij betekend niet doen ik sluit hem aan en ping komt er niet door. Van bnc -> utp niet en van utp -> bnc niet, bnc -> bnc wel en utp -> utp doet het ook.Zoals je ziet begint iedereen in het wilde weg te blaten. Wat denk je er van om "het niet doen" wat nauwkeuriger te omschrijven; wie weet krijg je dan een antwoord waar je wat aan hebt.
Helaas heb ik geen digitale camera anders kon ik een foto plaatsen want ik kan ook nergen een merk vinden.
Ik heb nog steeds het idee dat ik iets heel stoms fout doe. Maar geen idee wat het is
Voor de hand liggende vraag dan maar: hebben beide segmenten hetzelfde TCP/IP subnet?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ja wanneer ik het utp netwerk toch met coax aansluit doet alles het wel.Op zondag 12 mei 2002 22:49 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Voor de hand liggende vraag dan maar: hebben beide segmenten hetzelfde TCP/IP subnet?
Mischien is de hub wel gewoon stuk
Pagina: 1