Powered bij meergranenbrood.
Mijn oudste tweak was het afzagen van een hoekje van een processor-koeler zodat die Soundblaster-surfplank pastte.
Verwijderd
Of was het het opschroeven van een sharp 1422 van 2k naar 4k.
Ik weet het niet meer.
Verder op mijn 8ste een geheugenuitbreiding voor mijn Amiga500 geinstalleerd; maar das geen tweaken, dat was gewoon binnen alle specs... zeg maar...
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
De lijm zit er nog steeds goed op
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Had 1300km gefietst, toen de battery ermee uitschee. Toen maar even de sensors op een slijptol gezet en die voor het apperaatje gehouden. 4 uur later was ik weer een heel eind op weg.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
En mn oudste tweak was mijn 1 jaar oude p166mmx, naar 208MHz... WOOOHOOO!
Verwijderd
Oh ja, een harde schijf gefixd door hem tegen een muur te gooien (echt waar!)
Verwijderd
Nu draait mijn p3/650 op 896 mhz das ietsie
sneller !!
Die-hard Brexiteer
"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"
M'n 1e OC actie was een P75 op 90 Mhz (met stock cooler... hield ie makkelijk) zetten...(op een intel Zappa mobo met FX chip, ofwel de zieligste p5 chip ooit gemaakt.... pci bus die van 25 Mhz (50 Mhz fsb) op 30 Mhz (60 Mhz fsb) is toen later doorgebrand
Commodore64 (ja zo oud)....resetknopje aan de cartridge-uitgang gesoldeerd zodat ik hem met een klein microswitchje kon resetten. Ook een bankschroef op me diskdrive gezet omdat hij sommige diskettes niet las (360Kb 5.25 inch dingen...je hebt ze vast wel bij je pa zien liggen
K'heb um verkocht..*snif* ik wil mijn C64 terug. (Nou ja, ik tik dit wel vanaf een PC'tje met 4(!!) 17 schermen en kabelinternet, dussehhh laat maar)
* Valium wordt sentimenteel en gaat ff de Zool-intromuziek voor de C64 luisteren.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Atari zwart-wit monitor 'bijgesteld' waardoor het beeld groter werd (en 5 minuten later doorbrandde
"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"
Vonkte ff (bij de schroef) toen ik hem weer aanzette, maar werkte wel weer.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
hiervoor waarschijnlijk wasknijpers op mijn spaken zodat ik harder leek te gaan (dit leek maar zo achteraf)
Weerstandje erbij solderen waardoor de kloksnelheid hoger werd, bijna twee keer zo snel. Gebruik het ding nog steeds, is vijftien jaar oud of zo.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Verwijderd
Verwijderd
Met PC's weinig getweakt eigenlijk. Wel even een P120 op 133 laten lopen met alleen een heatsink maar toen het zomer werd trok 'ie het niet meer en nu draait 'ie weer op 120
En verder, de PII 300 draait op 300. Wel geheugen en dat soort dingen bijgeprikt natuurlijk, maar da's geen tweaken...
Heb wel eens de vrieskist getweakt, voor een natuurkundeproject wilden we hem kouder dan --18 hebben. Was niet zo'n goed idee... van -35 krijg je dus WEL brandblaren en het eten de week daarna smaakte toch wel bijzonder
En verder, tja, ik klungel wel geregeld met spullen die niet meer werken of niet werken zoals ik het wil. Denk aan hometrainers en dat soort spul. En walkmans natuurlijk (dat pinnetje lijkt te rammelen - doet het iets? - nee? - weghalen die hap.
Maar het is laat, ik moet maar eens uitgaan...
Wat betreft CPU's : P166 @ 225 Mhz. , op een Asus P55TP4XEG ! Het eerste VETTE bord van Asus.
* FreeRider scheurt nu door de bocht met 910 Mhz !!!!
Concrete Loop Watercooling
No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!
Verwijderd
met een final turbo cartridge III
dan kon hij tenminste sneller diskettes lezen
Verwijderd
Verwijderd
kwam er later oas achter dat die schroefjes gewoon binnenzeskant (imbus) waren
Toen kostte een floppy, waar toch al bijna niks op kon, iets van een tientje, dat was dus snel verdiend
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
486 sx 25@33
tweede ->
p166 @180 (bij 200 werd ie echt te heet)
en natuurlijk het geklooi met msx-en.. maar da's nie echt tweaken
Ik weet ni hoe maar t deed t...
Met alleen een simpele cpu cooler...
:):):):):):)
Verwijderd
(hee, toch een C64 dus!
BTW jouw P100@120 loopt nog steeds stabiel in mijn NT Server!
Ow als je die nog terug verwacht, dan hebbik slecht nieuws voor je!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
mijn tweede 'tweak' was het plaatsen van een 80287 coprocessor in mijn 286/16 zodat autocad 10 11x sneller draaide
Heb toen gelijk maar een pause knoppie gemaakt voor dat ding, door de 'wacht-op-de-video-cpu-ingang' op de cpu schakelbaar te maken. Werkte perfect.
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Mijn Pentium 100 op 120.
486 (per ongeluk) van 66 op 80mhz bij verwisselen mobo, hield het vol totdat NT halverwege opstarten was. Terugzetten en hij deed het weer.
PIII 450 op 550. In de winter met open casing.
Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem
Verwijderd
Ik had die cartridge gekocht, maar mijn beeld bleef knipperen, de NES resette 3x per seconde of zo. Toen heeft die verkoper een of andere vage fax verstuurd naar het werk van mijn ouders (Heb er nu zelf een
Zal wel, is ten slotte niet meer volgens specs
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Die K*T dingen gingen altijd naar de kl*te, wanneer je een gezellig spelletje decathlon aan het spelen was.:( Goh was ik ff blij met de komst van de 'switched' lolstokken van Arcade!
Heal the internet ...
www.tradealliance.nl
de' monochroom' beeldscherm kaart (ja die had je toen nog!) te vervangen voor een kleuren (ega) kaart!
toen was ik 8, das 9 jaar geleden!
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
486 (per ongeluk) van 66 op 80mhz bij verwisselen mobo, hield het vol totdat NT halverwege opstarten was. Terugzetten en hij deed het weer.[/quote]Been there, done that and got the flamed t-shirt.
Een pootje weggesmolten, socket op mobo total loss, maar de CPU werkt nog steeds!
(zo slecht is Intel dus toch niet!
Heal the internet ...
Verder: muziek uit de internal speaker van m'n 286 (Tulip
En natuurlijk tweaken onder dos: het edele bytjes neuken nog voor de tijd van memmaker. En natuurlijk draaide je de Engelse dos en niet NL: de eerste nam minder geheugen in beslag! (ok, maar 2K oid, maar toch)
M'n 486dx2-66 op 40Mhz fsb te zetten.... werd wel warm, maar met een koeler deed ie het wel. Was btw een Cyrix, maar wel een echte dx2.
Later er een DX4-120 op gezet maar het mobo liep te eikelen (een pcprive Laser) en moest 'm op 100Mhz zetten om hem lekker te laten lopen.
En verder natuurlijk DS/DD 5,25" diskettes inknippen om in m'n C1541 drive aan 2 kanten te kunnen gebruiken. Daarnaast ook nog DS/DD 3,5" diskettes gekocht (720KB) en dan met een (speciale) tang een extra gaatje knippen zodat ie HD (1,44) werd
*insert signature here
En met behulp van tape en die slotijzers achter op de PC een koeltorentje met fan in elkaar te tappen ..
Hij ging post bios en toen hangen..
maar koelde goed.
Ja ja ja Nee !!
Nu heb ik m'n RIVATNT een beetje getweaked,
memoryclock van 90Mhz naar 110Mhz, en de coreclock van 80Mhz naar 90Mhz.
En een beetje met m'n MSX gekloot.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
620k was m'n record
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Ik weet niet waarom we vroeger allemaal zo moeilijk deden om 10 mhz meer want ik heb net een 486dx100 op 150mhz laten draaien. oke wel met een celeron cooler maar daar gat t niet om.
enuuh m'n eerste tweak? ik denk dat dat iets met m'n msx te maken moest hebben, wan die heb ik opgeblazen nadat ik een experiment met de zwartwit tv had gedaan.
openkat.nl al gezien?
"een schakelaar in een MSX konami cartridge gezet zodat ik bij illegale spelen ook kon genieten van SCC geluid. En het werkte verdomme ook nog..."
Sorry, moet ik ff overheen... Geluid aftappen van de SCC-chip. ('kgeloof pin 50 + aarde). Was een oude Salamander, Inmiddels kastie wijle. Zelfde geintje ook uigehaald met FM-PAC. Leuke stereo combi met dat vage programma wat een FM-PACK, PSG, 2 Audio's en 4 SCC aankon :-)
Die goede oude tijd (zucht...)
Verwijderd
ik kreeg de mijne naar 233MHzRubZie schreef op vrijdag 29 september 2000 @ 13:22:
Hij is al bijna weg... (rainstorm bedankt)
En mn oudste tweak was mijn 1 jaar oude p166mmx, naar 208MHz... WOOOHOOO!
Wel ander koelertje op gezet, spijtig dat het MB niet meer kon (was in de tijd dat je met jumperkes moest instellen)
En daarom kick je een topic van 5 jaar oud maar eventjes omhoog?Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:36:
[...]
ik kreeg de mijne naar 233MHz
Wel ander koelertje op gezet, spijtig dat het MB niet meer kon (was in de tijd dat je met jumperkes moest instellen)
Volgende keer eerst kijken welke datums er bij de andere berichten staan
ARME AOW’er
Min eerste software-tweak was m.b.v. het programma Stacker mijn 10Mb harddisk verdubbelen naar 20Mb.
ghi, en ik gewoon posten.. duh!
[ Voor 13% gewijzigd door Bart© op 09-11-2005 11:52 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 09-11-2005 11:54 ]
Dit topic is gesloten.
![]()