Wat is je 'oudste' tweak ?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Ofwel wat is het eerste dat je ooit getweakt hebt ?

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

ehm mijn vriendin???

anyway wrong topic :):):)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Not the wrong topic.. wrong forum ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

mijn nieuwste tweak is medelen dat dit in het verkeerde forum staat.
Mijn oudste tweak was het afzagen van een hoekje van een processor-koeler zodat die Soundblaster-surfplank pastte. :)

Verwijderd

Het opschroeven van een zx-spectrum van 48k naar 80k.
Of was het het opschroeven van een sharp 1422 van 2k naar 4k.
Ik weet het niet meer.

Verwijderd

Tweaken??????
Wa's da dan?

;)

b-top

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Hmm.. me exody van 1,5mhz naar 1,75mhz overklokken denk. was er niet zo vroeg bij.. (ben ook niet zo oud)

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
m'n MSX van 128 naar 256kb intern geheugen brengen, de videochip vervangen en diskrom vervangen :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Gaatjes in single sided schijfjes boren om ze vervolgens als double sided -high density to formatteren. (Toen was ik 10 ofzo...)

Verder op mijn 8ste een geheugenuitbreiding voor mijn Amiga500 geinstalleerd; maar das geen tweaken, dat was gewoon binnen alle specs... zeg maar... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Roel
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

Een msx open maken omdat de floppydrive los zat en toen de schroefjes kwijt raken...

De lijm zit er nog steeds goed op >:)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

M'n kilometerteller van m'n fiets toen ik 12 was.
Had 1300km gefietst, toen de battery ermee uitschee. Toen maar even de sensors op een slijptol gezet en die voor het apperaatje gehouden. 4 uur later was ik weer een heel eind op weg. :)

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• 0rbit
Ooit brak het knopje van mijn diskdrive van mijn Amiga 500 (diezelfde als hierboven) af. Met een metalen pin kon ik dan mijn diskdrive van schijfjes ontdoen :)

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Hij is al bijna weg... (rainstorm bedankt :))
En mn oudste tweak was mijn 1 jaar oude p166mmx, naar 208MHz... WOOOHOOO!

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Op mijn prehistorische IBM PS2 een geheugenCARTRIDGE van 2 MB bijgeplugd. Dit is alleen niet echt tweaken.

Oh ja, een harde schijf gefixd door hem tegen een muur te gooien (echt waar!)

Verwijderd

een paar jaar geleden een amd 586/133 op geschroefd naar 160 mhz !! wow wat een snelheid !
Nu draait mijn p3/650 op 896 mhz das ietsie
sneller !!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Amiga 500, 512kb uitbreidingsgeheugen inclusief klokje. Totaal 1mb geheugen :)

Die-hard Brexiteer

• thrax
  • Laatst online: 18-06-2025
Msx overgeclocked. (van 3,5 naar 7 Mhz) (Ging het geluid alleen niet meer goed en sommige spellen gingen te snel. Met een knoppie kon je hem weer terug schakelen :))

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:40
Hmmm, was soll es mal sein?

M'n 1e OC actie was een P75 op 90 Mhz (met stock cooler... hield ie makkelijk) zetten...(op een intel Zappa mobo met FX chip, ofwel de zieligste p5 chip ooit gemaakt.... pci bus die van 25 Mhz (50 Mhz fsb) op 30 Mhz (60 Mhz fsb) is toen later doorgebrand >:) >:) >:) :'( ;( (ja dat is onder de normale pci specs, was echter ook pci 1.0)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-02 09:40

Valium

- rustig maar -

Denk denk graaf.....
Commodore64 (ja zo oud)....resetknopje aan de cartridge-uitgang gesoldeerd zodat ik hem met een klein microswitchje kon resetten. Ook een bankschroef op me diskdrive gezet omdat hij sommige diskettes niet las (360Kb 5.25 inch dingen...je hebt ze vast wel bij je pa zien liggen ;) ). Als dan de diskdrive raar deed en een sector niet las..kwartslag aandraaien en gaaaaaaaaan......
K'heb um verkocht..*snif* ik wil mijn C64 terug. (Nou ja, ik tik dit wel vanaf een PC'tje met 4(!!) 17 schermen en kabelinternet, dussehhh laat maar)

* Valium wordt sentimenteel en gaat ff de Zool-intromuziek voor de C64 luisteren.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
een schakelaar in een MSX konami cartridge gezet zodat ik bij illegale spelen ook kon genieten van SCC geluid. En het werkte verdomme ook nog...

• bloasfist
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

ibm.cyrix "p120" naar 150 mhz ofzo geoc't

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Flotter
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

i486 SX-25 -> SX-33.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Lynx
  • Laatst online: 22:07
een groter zeil op m'n surfplank gekocht zodat ik sneller kon surfen! :)

• thrax
  • Laatst online: 18-06-2025
Ok niet de oudste:

Atari zwart-wit monitor 'bijgesteld' waardoor het beeld groter werd (en 5 minuten later doorbrandde :))

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Groenbeeld monitor van MSX "getweaked" dmv kapotte zekering te vervangen door schroef:).

Vonkte ff (bij de schroef) toen ik hem weer aanzette, maar werkte wel weer.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

die hoekjes van de cardridgeslot van me megadrive er af GESLAGEN zodat ik japanse games kon spelen

hiervoor waarschijnlijk wasknijpers op mijn spaken zodat ik harder leek te gaan (dit leek maar zo achteraf)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Uitvreter
  • Laatst online: 15-02 08:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

De oudste tweak? M'n Casio 602P rekenmachine opvoeren!
Weerstandje erbij solderen waardoor de kloksnelheid hoger werd, bijna twee keer zo snel. Gebruik het ding nog steeds, is vijftien jaar oud of zo. :)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Hmm kheb niet zulke oude, maar kweet er nog wel eentje, ik had een 486 sx/2 50mhz, en kocht daar een pentiumoverdrive 75 voor, maar omdat deze een koeler erop had zitten zat mijn modem inde weg. Kheb toen de cooler bijgeveilt zodat hij wel zou passen. En het werkte perfect dus was erg blij.

Verwijderd

Mja ik denk dat mijn eerste tweak was dat ik het elektrische ontkoppelingsysteem van m'n lego-trein op een wissel zette om deze van afstand te kunnen bedienen :)

Met PC's weinig getweakt eigenlijk. Wel even een P120 op 133 laten lopen met alleen een heatsink maar toen het zomer werd trok 'ie het niet meer en nu draait 'ie weer op 120 ;)

En verder, de PII 300 draait op 300. Wel geheugen en dat soort dingen bijgeprikt natuurlijk, maar da's geen tweaken...

Heb wel eens de vrieskist getweakt, voor een natuurkundeproject wilden we hem kouder dan --18 hebben. Was niet zo'n goed idee... van -35 krijg je dus WEL brandblaren en het eten de week daarna smaakte toch wel bijzonder ;)

En verder, tja, ik klungel wel geregeld met spullen die niet meer werken of niet werken zoals ik het wil. Denk aan hometrainers en dat soort spul. En walkmans natuurlijk (dat pinnetje lijkt te rammelen - doet het iets? - nee? - weghalen die hap.

Maar het is laat, ik moet maar eens uitgaan...

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01-2025
ehm een 540 MB Maxtor in een compaq Pressarium bouwen ipv de standaard Conner 420 MB HDD.. SNLELLUUUR die maxtor had toen al een AV seek van 8 MS !!!

Wat betreft CPU's : P166 @ 225 Mhz. , op een Asus P55TP4XEG ! Het eerste VETTE bord van Asus.

* FreeRider scheurt nu door de bocht met 910 Mhz !!!!

Concrete Loop Watercooling

• BlueByte
  • Laatst online: 29-11-2025

BlueByte

Toxic hypoxic

Met behulp van een peltier element mijn P100naar 133 gezet. Vervolgens was mijn CPU aan mijn mobo vast gevroren. :( Helaas heb ik hem nooit hoger kunnen proberen ivm mobo. Verder had ik nog zo'n rare cartrige voor mijn C64 gekocht dan kon je valsspelen bij spellen ofzo. maar weet ik niet meer zo goed. was toen nog erug jong..

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

• 0rbit
Mijn vroegste tweak bedenk ik me; is het plaatsen van een stukje vlak plastic van een boterkuipje aan je fietswiel met behulp van een wasknijper; en wel zo dat alle spaken het plastic lieten klepperen... Zo ging ik voor mijn gevoel toch wel 30% harder...

Verwijderd

Euh... Ram uit mijn oude 8086 gehaald en daarmee het geheugen op de videokaart van mijn 'nieuwe' 286 vervangen. Had ik in een keer 512kb vidRam ipv 256kb :)

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

ik had m'n c64 getweaked
met een final turbo cartridge III

dan kon hij tenminste sneller diskettes lezen

Verwijderd

mijn filips monitor op een te hoge refresh gezet (hoezo 100 Hz op 1024x768 op een 14 incher kan toch best?) met als gevolg mooi vuurwerk...ik heb mn bak nog kunnen redden :)

Verwijderd

m'n eerste serieuze tweak.. uhm nog niet zo lang geleden : van m'n boxed PII de heatsink erafgeslepen met een dremel-multi, en een ietsje grotere geplaatst.

kwam er later oas achter dat die schroefjes gewoon binnenzeskant (imbus) waren :D en niet geklingt... maar ja, wie maakt die dingen dan ook hol... ?:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:09

botoo

💀 too old to die young

Een xtra uitsparing in een 5,25 floppy knippen zodat 'ie aan twee kanten bruikbaar was.
Toen kostte een floppy, waar toch al bijna niks op kon, iets van een tientje, dat was dus snel verdiend >:)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bert
  • Laatst online: 12-10-2025

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

eerste ->
486 sx 25@33

tweede ->
p166 @180 (bij 200 werd ie echt te heet)

en natuurlijk het geklooi met msx-en.. maar da's nie echt tweaken

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb een keer een p1 166mhz laten lopen op JAJA 266mhz!!!!!
Ik weet ni hoe maar t deed t...
Met alleen een simpele cpu cooler...

:):):):):):)

Mijn PC'tje

Verwijderd

Mijn Commodore 16 (Nee, ik bedoel niet 64, dit was de voorloper van de 64!) van 16K naar 64K upgraden.
(hee, toch een C64 dus! ;) )

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmmm, de turbo knop op de turbo led connector aangesloten op mijn 286? Hmmm, Picobyte u know the story! :)
BTW jouw P100@120 loopt nog steeds stabiel in mijn NT Server! ;)
Ow als je die nog terug verwacht, dan hebbik slecht nieuws voor je! :P

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

mijn eerste 'tweak' was uitboren van de playtoets van de datarecorder van mijn Atari 130XE en voorzien van een stalen pen... deze brak nl. steeds af :(

mijn tweede 'tweak' was het plaatsen van een 80287 coprocessor in mijn 286/16 zodat autocad 10 11x sneller draaide :9

Join TeamBVD!

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Mijn eerste tweak was een reset knoppie op een C64.
Heb toen gelijk maar een pause knoppie gemaakt voor dat ding, door de 'wacht-op-de-video-cpu-ingang' op de cpu schakelbaar te maken. Werkte perfect.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Amiga (weer amiga :) xtra 512kb geheugen bijgezet... (die draaide toen snel !!!!)

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Effe denken...
Mijn Pentium 100 op 120.

• Enigma69855
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Aansteker opvoeren tot groote hoogten (vroeger toen ik nog jong was). Ben ik mee gestopt toen ik er achter kwam hoe erg verbrand haar stonk. (Niet mijn haar trouwens).

486 (per ongeluk) van 66 op 80mhz bij verwisselen mobo, hield het vol totdat NT halverwege opstarten was. Terugzetten en hij deed het weer.

PIII 450 op 550. In de winter met open casing.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Het afknippen van de hoeken van de floppen voor mijn Commodore-64 diskdrive, zodat ik dubbelzijdig kon gebruiken.

• Paul
  • Laatst online: 21:07
1 pinnetje van een chip in de NES van Nintendo doorknippen... Nu werkte die 300-games-in-1-cartridge wel :)

Ik had die cartridge gekocht, maar mijn beeld bleef knipperen, de NES resette 3x per seconde of zo. Toen heeft die verkoper een of andere vage fax verstuurd naar het werk van mijn ouders (Heb er nu zelf een :)) en daar stond het op uitgelegd. Is dat ook tweaken?

edit:

Zal wel, is ten slotte niet meer volgens specs :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Telt het fixen van de joystick van mijn Atari2600 ook? en het linkshandig maken? :)
Die K*T dingen gingen altijd naar de kl*te, wanneer je een gezellig spelletje decathlon aan het spelen was.:( Goh was ik ff blij met de komst van de 'switched' lolstokken van Arcade! :) Scheelde een boel onderhoud....

Heal the internet ...

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-02 14:20

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik sluit mij aan bij: Mr_Atheist het doorboren van 720kb om geschikt te maken voor 1.44mb :)

www.tradealliance.nl

• Robinski
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

M'n zeer oude 86 openschroeven om
de' monochroom' beeldscherm kaart (ja die had je toen nog!) te vervangen voor een kleuren (ega) kaart!

toen was ik 8, das 9 jaar geleden!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 12:49 schreef Enigma69 het volgende:
486 (per ongeluk) van 66 op 80mhz bij verwisselen mobo, hield het vol totdat NT halverwege opstarten was. Terugzetten en hij deed het weer.[/quote]Been there, done that and got the flamed t-shirt. :)
Een pootje weggesmolten, socket op mobo total loss, maar de CPU werkt nog steeds! :P
(zo slecht is Intel dus toch niet! ;))

Heal the internet ...

• wacko
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik had vroeger ook van die klepperdingen aan m'n fiets, maar dan een speelkaart met een knijper.

Verder: muziek uit de internal speaker van m'n 286 (Tulip :)) met groen/zwart beeldscherm, klonk best geinig :P

• Tjark
  • Laatst online: 17-02 23:11

Tjark

DON'T PANIC

Aller eerste: "Retaliator" draaien op m'n 4.77Mhz XT: spel deed het niet, maar als je het weer afsloot en je liet verschillende benchmarks draaien dan was de pc 10% sneller!

En natuurlijk tweaken onder dos: het edele bytjes neuken nog voor de tijd van memmaker. En natuurlijk draaide je de Engelse dos en niet NL: de eerste nam minder geheugen in beslag! (ok, maar 2K oid, maar toch)

M'n 486dx2-66 op 40Mhz fsb te zetten.... werd wel warm, maar met een koeler deed ie het wel. Was btw een Cyrix, maar wel een echte dx2.
Later er een DX4-120 op gezet maar het mobo liep te eikelen (een pcprive Laser) en moest 'm op 100Mhz zetten om hem lekker te laten lopen.

En verder natuurlijk DS/DD 5,25" diskettes inknippen om in m'n C1541 drive aan 2 kanten te kunnen gebruiken. Daarnaast ook nog DS/DD 3,5" diskettes gekocht (720KB) en dan met een (speciale) tang een extra gaatje knippen zodat ie HD (1,44) werd :)

*insert signature here

Verwijderd

vannacht nog: 486 sx 25 > 486 sx2 50 !!

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Een AMD DX2 80 naar 320MHZ overklokken.

En met behulp van tape en die slotijzers achter op de PC een koeltorentje met fan in elkaar te tappen ..

Hij ging post bios en toen hangen..

maar koelde goed.

Ja ja ja Nee !!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Mijn oudste tweak is m'n eerste PC een 386 SX 16Mhz@33Mhz. Daarna m'n tweede compu: een Pentium 133Mhz@166Mhz, gewoon een AMD K6 koeler opgezet.
Nu heb ik m'n RIVATNT een beetje getweaked,
memoryclock van 90Mhz naar 110Mhz, en de coreclock van 80Mhz naar 90Mhz.

En een beetje met m'n MSX gekloot.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Major Carnage
  • Laatst online: 27-12-2025

Major Carnage

waki miko Reimu

Ooit op een XT zoveel mogelijk geheugen proberen vrij te maken
620k was m'n record :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• killercow
  • Laatst online: 17-02 09:49

killercow

eth0

ik heb voor de gein maar eens wat zooi bij elkaar geraapt en ben gaan tweaken.
Ik weet niet waarom we vroeger allemaal zo moeilijk deden om 10 mhz meer want ik heb net een 486dx100 op 150mhz laten draaien. oke wel met een celeron cooler maar daar gat t niet om.
enuuh m'n eerste tweak? ik denk dat dat iets met m'n msx te maken moest hebben, wan die heb ik opgeblazen nadat ik een experiment met de zwartwit tv had gedaan.

openkat.nl al gezien?

• RemcoZ
  • Laatst online: 23-01-2025
The Source schreef:
"een schakelaar in een MSX konami cartridge gezet zodat ik bij illegale spelen ook kon genieten van SCC geluid. En het werkte verdomme ook nog..."

Sorry, moet ik ff overheen... Geluid aftappen van de SCC-chip. ('kgeloof pin 50 + aarde). Was een oude Salamander, Inmiddels kastie wijle. Zelfde geintje ook uigehaald met FM-PAC. Leuke stereo combi met dat vage programma wat een FM-PACK, PSG, 2 Audio's en 4 SCC aankon :-)

Die goede oude tijd (zucht...)

Verwijderd

RubZie schreef op vrijdag 29 september 2000 @ 13:22:
Hij is al bijna weg... (rainstorm bedankt :))
En mn oudste tweak was mijn 1 jaar oude p166mmx, naar 208MHz... WOOOHOOO!
ik kreeg de mijne naar 233MHz :p
Wel ander koelertje op gezet, spijtig dat het MB niet meer kon (was in de tijd dat je met jumperkes moest instellen)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:36:
[...]

ik kreeg de mijne naar 233MHz :p
Wel ander koelertje op gezet, spijtig dat het MB niet meer kon (was in de tijd dat je met jumperkes moest instellen)
En daarom kick je een topic van 5 jaar oud maar eventjes omhoog? :P

Volgende keer eerst kijken welke datums er bij de andere berichten staan ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Deze behoorlijk overdreven kick van een topic uit 2000 telt toch heus niet mee voor de GoT-verkiezingen. :)

ARME AOW’er

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Mijn eerste hardware-tweak was van een 720Kb diskette een 1,44Mb diskette maken...
Min eerste software-tweak was m.b.v. het programma Stacker mijn 10Mb harddisk verdubbelen naar 20Mb.

ghi, en ik gewoon posten.. duh! |:( |:( |:( |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Bart© op 09-11-2005 11:52 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beetje erg oud topic dit he :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pollewob op 09-11-2005 11:54 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.