Toon posts:

Hoe foto's binnenhalen van webcam op pc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Terracam 2Move, een webcam met eenvoudige camera functie.

Als je foto's hebt gemaakt kan je deze via een fotobewerkingsprogramma binnenhalen, in combinatie met de software van de webcam.

Echter, dit gaat door het selecteren van je cam als scanner.
Dan worden de foto's als thumbnails ingeladen en kan je er een selecteren, en verdwijnt dit "inlees scherm". Voor de volgende foto moet je dan weer de opnieuw je "scanner" selecteren en kan je de volgende foto binnenhalen.

Kortom, erg omslachtig en veel werk als je behoorlijk wat foto's hebt gemaakt.

Ik zou graag hebben dat de foto's in een ruk worden ingelezen en je ze dus allemaal meteen kan opslaan, en dus niet foto voor foto.

Weet iemand hier misschien de juiste programma's voor of is er een andere manier om die webcam aan te spreken en te "legen" op de computer ?

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb daar Photoimpression van HP voor
werkt prima
zat bij de cam geleverd.
als ik de camera aansluit en aanzet start het automatisch op en kun je de tumbs bekijken en bepalen of je er 1 of meer of alles ineens wilt binnen halen.
geen klachten over!

Verwijderd

Topicstarter
Da's al een hele vooruitgang... ik mis dus idd de de keus om meer thumbnails tegelijkertijd te selecteren...
Maar kan de software van de HP wel werken met de Terracam ? Of is het merkgebonden ?

Verwijderd

Ziet windows die camera niet als verwisselbare schijf als je hem aan je usb hangt?
Dan zou je ze gewoon kunnen kopieeren-> plakken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 11:03 schreef GloriX het volgende:
Ziet windows die camera niet als verwisselbare schijf als je hem aan je usb hangt?
Dan zou je ze gewoon kunnen kopieeren-> plakken.
Hij hangt idd aan de USB... maar waar/hoe kan ik zien of ontdekken of Windows 'm als verwisselbare schijf herkent ? (...zelf doet ie dit niet...).

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 11:08 schreef LOST het volgende:

[..]

Hij hangt idd aan de USB... maar waar/hoe kan ik zien of ontdekken of Windows 'm als verwisselbare schijf herkent ? (...zelf doet ie dit niet...).
Misschien toevoegen-> nieuwe hardware-> verwisselbare schijf.

Ik weet zo ff niet of dat kan, moet je maar ff proberen.

Welke Windows gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 14:58 schreef GloriX het volgende:

[..]

Welke Windows gebruik je?
Windows 98....

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zondag 12 mei 2002 16:36 schreef LOST het volgende:

[..]

Windows 98....
Als je windows XP draait ziet hij je cam als verwisselbare harddisk en kan je ze zo copy-eren zeer handig (zoals hierboven ook genoemd :P )

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:54
Xp is zo slecht nog niet :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Windows ME en 2000 doen dit ook al.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Photo de Luxe [Adobe] doet het hier prima.
En ik heb maar een *** cameraatje...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 16:11 schreef hoolie_v het volgende:
Photo de Luxe [Adobe] doet het hier prima.
En ik heb maar een *** cameraatje...
Bedoel je hier de Home edition (ik heb 3.0)... of de full version ?
En hoe werkt het dan bij het binnenhalen van meerdere thumbnails ?
Verschil is misschien wel dat jij een camera hebt (die wordt dus als zodanig herkent) en ik een webcam (en die moet dus als scanner worden aangesproken).

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 17:45

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Op maandag 13 mei 2002 04:48 schreef happy3736 het volgende:

[..]

Als je windows XP draait ziet hij je cam als verwisselbare harddisk en kan je ze zo copy-eren zeer handig (zoals hierboven ook genoemd :P )
Heeft nix met XP te maken, puur met de drivers van de camera.
Voorbeeld: ik heb zelf een Minolta Dimage camera, ziet windows als een externe schijf, in tegenstelling tot een Canon Powershot S40.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 21:48 schreef LOST het volgende:

[..]

Bedoel je hier de Home edition (ik heb 3.0)... of de full version ?
En hoe werkt het dan bij het binnenhalen van meerdere thumbnails ?
Verschil is misschien wel dat jij een camera hebt (die wordt dus als zodanig herkent) en ik een webcam (en die moet dus als scanner worden aangesproken).
Ik heb 4.0 en idd. hij herkent de camera.
Kan ook alle thumbnails in een klap binnenhalen.
Echter in m'n configuratiescherm is die *** camera alleen bekent als scanner vreemd genoeg......

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 07:35 schreef hoolie_v het volgende:

[..]

Ik heb 4.0 en idd. hij herkent de camera.
Kan ook alle thumbnails in een klap binnenhalen.
Echter in m'n configuratiescherm is die *** camera alleen bekent als scanner vreemd genoeg......
... en daar begint dus mijn probleem. Doordat ik de webcam niet als camera of verwisselbare schijf kan aanmerken blijft het voor mj niet mogelijk om de 'nails in een keer binnen te halen... (... zijn er dan niet meer lieden die dit probleem hebben en/of hebben opgelost... ?).

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 11:04 schreef LOST het volgende:

[..]

... en daar begint dus mijn probleem. Doordat ik de webcam niet als camera of verwisselbare schijf kan aanmerken blijft het voor mj niet mogelijk om de 'nails in een keer binnen te halen... (... zijn er dan niet meer lieden die dit probleem hebben en/of hebben opgelost... ?).
Moet er wel bijzeggen dat ik als ik "Get Photo's" aanklik, het programma opstart dat bij de camera geleverd is. Op een of andere manier zijn deze twee geintegreerd. (PhotoBase van arcsoft [www.arcsoft.com])

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 12:25 schreef hoolie_v het volgende:

[..]

Moet er wel bijzeggen dat ik als ik "Get Photo's" aanklik, het programma opstart dat bij de camera geleverd is. Op een of andere manier zijn deze twee geintegreerd. (PhotoBase van arcsoft [www.arcsoft.com])
Bij mij start dus ook de software van de webcam op, en levert volgens mij (tot nu toe) de enige manier van foto's binnenhalen. Is er niet ergens een proggie te downloaden dat mij meer vrijheid bied ? (PhotoBase is niet te downloaden...)

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Import vanuit Photoshop kan toch ook ??

Verwijderd

Topicstarter
mmmm.... ik neem aan dat je de "grote" versie bedoelt. Zal het proberen, maar ik vrees dat dan toch ook weer de software van de webcam aan gesproken gaat worden, waardoor het probleem blijft.

Ik kan namenlijk (tot op heden) niet de webcam op een andere manier aanspreken/bereiken als met die software (... en dus als scanner, en dus thumbnail voor thumbnail...).

• paella
  • Laatst online: 12-08 21:33
Mijn Sony F707 wordt zowel op 98/XP als onder MacOSX als extra schijf gezien. Op OSX is het zelfs zo dat op het moment dat ik de kabel aansluit en de camera aanzet, hij zelf de foto's meteen automatisch gaat overzetten naar iPhoto. Erg cool allemaal 8-)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus sterk de indruk dat digitale CAMERA's WEL als verwisselbare schijf worden herkent... da's mooi, maar dat draagt niet echt bij aan de oplossing voor mijn WEBCAM.
(...leuk natuurlijk om je digicam ervaringen te delen, maar ik heb ter niet zoveel aan... ;( )

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 14:15 schreef Jaded het volgende:
Import vanuit Photoshop kan toch ook ??
Zojuist effe geinstalleerd... en "Import" levert dus een keus op van scanner... Mijn HP en wederom de wecam. Plaatjes dus nog steeds niet allemaal tegelijk binnen te halen.... (zucht..).

• paella
  • Laatst online: 12-08 21:33
Op woensdag 15 mei 2002 17:07 schreef LOST het volgende:

[..]

Plaatjes dus nog steeds niet allemaal tegelijk binnen te halen.... (zucht..).
Life's a bitch... (and then you marry one)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 16:20 schreef paella het volgende:

[..]

Life's a bitch... (and then you marry one)
... ;(..... (zucht)... En na deze wijze woorden graag een oplossing ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Effe een schopje, want het probleem is nog zeker niet opgelost. In de hoop op tweakers die dit euvel kunnen verhelpen... wacht ik af.
Pagina: 1