Toon posts:

Internet op XP via modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn broer de computer geupgraded en windows Xp home edition er op gezet. Nu krijg ik het niet voor elkaar om verbinding te maken met het internet, het modem maakt wel geluid maar na enige tijd komt de melding BEZIG MET OPENEN POORT FOUT 676 TELEFOONLIJN IS BEZET, verder komt ook nog de melding voor het kiezen NEEM DE HOORN VAN DE HAAK OF LAAT DE TELEFONISTE HET NUMMER DRAAIEN.? Ik heb alles al geprobeerd maar weet niet waar ik dit moet zoeken.Ik heb er twee modems aan hangen een intern en een extern via hyper terminal kan ik gewoon alles bellen ook het nummer van Planet en Myweb ,zelfs naar m'n GSM. Op de computer van zijn vriendin in een andere kamer werkt ook allles goed (windows 98).Ik vermoed dat het toch een instelling in XP is omdat de modems goed funtioneren.
Ik hoop dat er iemand is die mij een tip kan geven voordat ik er toe over ga windows XP opnieuw te installeren.

Verwijderd

Kijk of XP de goede drivers voor je modem heeft geinstalleerd.
XP kan daar wel eens moeilijk mee doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 11:33 schreef Killa_beez het volgende:
Kijk of XP de goede drivers voor je modem heeft geinstalleerd.
XP kan daar wel eens moeilijk mee doen.
Ik heb de juiste drivers gedownload en volgens de instructie geinstalleerd want eerst had geen geluid op het modem. Bij diagnostische gegevens werkt het ook goed en in Hyper Terminal werken de modems ook??????????

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die mij een goede tip kan geven???

Verwijderd

ik neem aan dat je een analoge modem hebt:

676: de lijn is bezet.

moet je misschien een 0 voor een buitenlijn draaien.
beste oplossing met win xp.. is ff de hele verbinding verwijderen. opnieuw aanmaken (welke modem kan je dan kiezen) nieuwe (06760 etc nummer erin zetten) mocht dit niet werken. kan je nog proberen om je eigen mobiele tel nr in te vullen. kijken oftie over gaat... mocht dit niet zo zijn en de tel lijn is goed aangesloten, kan er nog 1 ding fout zijn: de modem software!

suc6

Verwijderd

ow ja kijk anders ff op www.modemhelp.net

Verwijderd

sorrie niet helemaal goed gelezen. je kan naar een mobiel bellen. want je kunt proberen. is de verbinding verwijderen opnieuw aanmaken.. 06760 nummer erin + een paar comma`s erachter...door het gebruik van die comma`s vebreekt ie minder snel de verbinding
Pagina: 1