Toon posts:

Geforce 2 in p2 moederbord: geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 9bxas\9bxan moederbord met een p2 266 processor met 256 mbram er in zitten. Het systeem werkt goed met de oudere video kaart.Ik wilde mijn GF2 mx erin zetten maar ik kreeg helemaal geen beeld.
ik heb alles nagekeken en de video kaart bij een andere pc gecontroleerd of ie het wel deed maar daar deed ie het gewoon.
ik wilde graag weten hoe ik de GF2 kan laten werken

alvast bedankt

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een BIOS update kan dit probleem misschien verhelpen... check bijvoorbeeld: http://www.jetway.com.tw/evisn/download/bios/index.htm#bx

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik heb zelf een GF2 in een MSI 6119 mobo gehad met P2 350, maar het kwam heel vaak voor dat tijdens het spelen van een spel de monitor gewoon uitviel, dus er werdt te weinig stroom gegeven door het AGP slot aan de GF2

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:42
de wat oudere P2-mobo's hebben soms moeite met de hoeveelheid stroom die een GeForce kaart slurpt (zelfs GF1!)... soms werkt een BIOS-update. En als het niet werkt dan een ander mobo.. :{
Denk dat je blij mag zijn als ie het überhaupt doet

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb een BX mobo met een P2-333@416, maar daar werkt m'n GTS gewoon goed in...

Specs

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 09:58 schreef -ScuL- het volgende:
de wat oudere P2-mobo's hebben soms moeite met de hoeveelheid stroom die een GeForce kaart slurpt (zelfs GF1!)... soms werkt een BIOS-update. En als het niet werkt dan een ander mobo.. :{
Denk dat je blij mag zijn als ie het überhaupt doet
FYI: een GeForce1 gebruikt meer stroom dan een GeForce2 :o (door grotere micron die dinges)

[edit]
ik denk er ineens aan: ik heb laatst bij mn broertje zn bak ongeveer hetzelfde geprobeerd, het ging hier om een Creative GeForce2MX PCI op een PC-Sjips Socket7 bord (AMD K6-2 400 erin geprikt, alles hangend aan een 200W AT voeding). Het nieuwst bios zit er al in. Hij start wel gewoon op maar windows geeft 'this device cannot start' en weigert vervolgens iets anders te doen dan 800x600x16bit in Windows XP en 640x480x16 kleuren in Windows 98. 3DMark2000 ziet ook geen videokaart.
Die kaart doet het wel in andere computers en de S3 Trio 2MB die vervangen moet worden door de GeForce doet het ook.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:42
Op zondag 12 mei 2002 11:11 schreef Spaceknarf het volgende:

[..]

FYI: een GeForce1 gebruikt meer stroom dan een GeForce2 :o (door grotere micron die dinges)
true, true.

maar dan nog; de stroom (of beter gezegd het vereiste voltage) dat de meeste GeForce kaarten nodig hebben (ondanks of het nou 1 of 2 is), is wat meer dan die ouderwetse AGP-sloten kunnen leveren.. en dan is het dus jammer maar dan blijft je scherm zwart. (Heb zelf ooit een Abit LX6 moeten vervangen door een BE6 wegens dit probleem).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1