Toon posts:

Boot probleem na nieuwe PSU & cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Enermax 350W Dualfan geinstalleerd +
een Arctic Cooler 2000 met Artic Silver 3 paste.

Nu boot ik mijn PC en ik hoor hem booten (diskette checken, cd's spinnen, Windows boot denk ik ook)...

Maar ik heb geen beeld en mijn PC Speaker maakt een constant "gebrom", ik zeg gebrom want het is geen echt gebeep.

Iemand enig idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat gebrom komt vast van de fans, harddisks :)
Zit de videokaart wel goed in de AGP slot vastgeprikt :?

Verwijderd

Topicstarter
Het gebrom komt uiteraard niet van de fans of HD.
'k Zou toch niet zeggen dat het van de speaker komt als het er niet van kwam :)

Het is overigens geen gezoom (zoals een fan of HD) maar écht gebrom (vrij luid).

AGP kaart zit goed.
Het geheugen is ook nieuw sinds vorige week, maar daar heeft hij al mee gedraaid.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Is alles goed ge-aard? Weet je zeker dat de stekkertjes juist aangesloten zitten? (hou bij sommige rekening met plus & min)

Verwijderd

Topicstarter
Alle stekkers zitten goed, alle apparaten lijken ook normaal te werken. Eigenlijk lijkt het systeem geheel normaal te booten met 1 "beep". Er is dus enkel geen beeld + dat "gebrom"/"getik" van de speaker. Klinkt een beetje als een grasmachine in de verte :)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
al eens geprobeerd met een andere fan/voeding/videokaart ??

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Topicstarter
Andere videokaart geeft hetzelfde effect.

[UPDATE]
Andere voeding geeft ook hetzelfde effect.

Zou dit dan toch de CPU kunnen zijn door het aanbrengen van de koelpasta? Ik weet het anders ook niet meer :?

CPU 1 week oud en al kapot |:( :?
Zal wel geen garantie meer zijn ook dan zeker. * zucht *.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens je PC zo kaal mogelijk op te starten: eerst met alleen CPU in de socket. Laat hij continu beepjes horen (goed teken), dan kun je het geheugen erin duwen. Daarna zou hij twee korte beepjes en een lange beep moeten maken (kan overigens verschillen met de BIOS, de beschreven beeps zijn typisch voor een AWARD BIOS). Daarna kun je de videokaart erin prikken. Hierna zou je PC gewoonlijk niet meer moeten beepen. Als het nog gaat brommen, nadat je de videokaart erin hebt gestoken, dan is waarschijnlijk de AGP poort brak (replace mobo of probeer een PCI videokaart).

Verwijderd

dat gebrom is statische electriciteit op je geluidskaart/speakers... dat is het probleem niet imo..

probeer voor het vbooten ff je ram eruit te halen en een ander reepje erin te zetten.. of die een cmos clear door batterij eruit te halen of door een jumper op je moederbord om te zetten die dit dan voor je doet
Pagina: 1