Toon posts:

Men denkt dat we allemaal rijk zijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ati r300
Matrox met super geval
Nvidia al met fucking nieuwe chipset

wtf, y00 g-force 4 ti is nog niet eens zolang op de markt

Dus ik heb nu bijna 600 euro uitgegeven terwijl de grote sprong qua graphics cards all over paar maanden verwacht word.

jesus wtf moet de g-force 4 dan voorstellen beta versie als extra inkomen voor nvidia?

tsssk

Verwijderd

Niemand zegt dat je altijd de nieuwste grafische kaart moet hebben hoor, koop gewoon een paar modellen onder het topmodel, en je hebt iets leuks voor een redelijke prijs.

Zelfde geldt voor processoren, nooit de snelste, daar betaal je in verhouding veel te veel voor.

Bij m'n vorige PC was een P2-400 de snelste voor 1200 gulden, en daar onder de P2-350 voor 850 gulden...welke zou je dan kiezen?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
En de prijzen vallen nu ook nog wel mee vergeleken met een paar jaar geleden :)

Toen de GF2 Ultra uitkwam mocht je daar ff 1500/1600 gulden voor neertellen :o

Nu kost een top kaart zoals de GF4 4600 rond de € 460, das toch ff iets beter :)

Verwijderd

Topicstarter
d0h dat snapt iedere idioot wel :D (niet persoonlijk bedoeld)

ik mijn g-force 4 ti 4600 met veel geluk gratis (geruild voor me ouwe g-force 2 gts :9 )

Ik wil er alleen mee aangeven dat de sprongen veel te hard gaan.
Nog ff en gemiddeld high end systeempje wat je nu koopt gaat nog max jaar mee, dan is die al echt old dated.

Tuurlijk wel Vet dat ze uitkomen met betere kaarten en technieken maar echt klantvriendelijk is het niet ;/

of zie ik dit nou verkeerd :? :9

Verwijderd

Dan moet je maar niet altijd een high-end systeem willen, ik heb tot begin dit jaar uitstekend overweg gekund met een P2-350@467, 768MB RAM en een 16 MB Viper V550.

Als je om de 2 a 3 jaar je huidige systeem voor €1500 upgrade, en af en toe wat kleinere upgrades, dan is het best bij te houden hoor.

• Sir_Killalot
Op zondag 12 mei 2002 03:18 schreef destination1 het volgende:
d0h dat snapt iedere idioot wel :D (niet persoonlijk bedoeld)

ik mijn g-force 4 ti 4600 met veel geluk gratis (geruild voor me ouwe g-force 2 gts :9 )

Ik wil er alleen mee aangeven dat de sprongen veel te hard gaan.
Nog ff en gemiddeld high end systeempje wat je nu koopt gaat nog max jaar mee, dan is die al echt old dated.

Tuurlijk wel Vet dat ze uitkomen met betere kaarten en technieken maar echt klantvriendelijk is het niet ;/

of zie ik dit nou verkeerd :? :9
Als ik nu een Intel 2.4 Ghz of AMD AXP 2100+ koop met 512/1024 MB DDR, IBM 120 GB en een GF4 4600 is daar over een jaar echt nogwel mee te werken hoor, alleen ondersteund die niet alle nieuwe dingen maar verouderd is het echt niet na 1 jaar. :)

• Sir_Killalot
Op zondag 12 mei 2002 03:21 schreef MREn het volgende:
Dan moet je maar niet altijd een high-end systeem willen, ik heb tot begin dit jaar uitstekend overweg gekund met een P2-350@467, 768MB RAM en een 16 MB Viper V550.

Als je om de 2 a 3 jaar je huidige systeem voor €1500 upgrade, en af en toe wat kleinere upgrades, dan is het best bij te houden hoor.
Ja, gewoon je PC upgraden, veel goedkoper :)

Waarom je goeie hardware weg doen als het nog prima meekomt....

Verwijderd

Topicstarter
ik kom verkeerd over :D

De ontwikkeling gaat steeds sneller en sneller waardoor de pc ook sneller en sneller verouderd..

dus dit houd ook in dat de consument meer geld moet gaan besteden om een beetje up to date te blijven.

ik neem aan dat game/software bedrijven optimaal gebruik van deze technieken gebruiken willen maken :D

Oftewel echte game freaks , hebben een 2e baantje nodig ;/

• Sir_Killalot
Op zondag 12 mei 2002 03:27 schreef destination1 het volgende:

De ontwikkeling gaat steeds sneller en sneller waardoor de pc ook sneller en sneller verouderd..

dus dit houd ook in dat de consument meer geld moet gaan besteden om een beetje up to date te blijven.

ik neem aan dat game/software bedrijven optimaal gebruik van deze technieken gebruiken willen maken :D

Tja, de computer is niet meer zo heel 'nieuw' dus niet alleen de grote bedrijven bepalen de snelheid van de ontwikkeling meer, maar ook veel kleine nieuwe fabrikanten en ontwikkelaars :)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:08
Waarom zou je die ontwikkelingen in de computerindustrie bij willen houden? Niet voor software lijkt mij. Ik moet vaak autocadden en werken met ESA Prima WIN en andere reken en tekenprogramma's maar om nou te zeggen dat je daar elk half jaar je PC voor moet upgraden....lijkt mij van niet. T'is gewoon de gekte dat iedereen altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben of het nou nodig is of niet. En ja wat games betreft, hardware loopt altijd vooruit op de games zelf...wat blijft erover, 3dmark2001 zodat men weer een hogere score kan behalen.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 17:15
ach joh, nieuwste vid kaart heb je dus niet nodig, als je een nieuw spel wil spelen --> tweaken >:)

• SkoolieDie
  • Niet online
We laten ons ook wel een beetje te makkelijk gek maken moet ik zeggen.

De consument blijft kopen, dus als bedrijf zou je wel gek zijn om niet steeds nieuwe produkten op de markt te gooien.

Misschien komt het omdat ik al zolang aan het gamen ben maar
ik heb de indruk dat de game markt behoorlijk in de knel is geraakt. Er gaat zoveel geld en mankracht op aan het bijbenen van de ontwikkelingen dat het gameplay gedeelte er een beetje bij inschiet.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Op zondag 12 mei 2002 03:27 schreef destination1 het volgende:

Je ziet het verkeerd om. Zolang er grote horde consumenten steeds maar bakken met geld uit blijft geven aan elke nieuwe kaart die er op de markt komt zouden de fabrikanten toch gek zijn daar geen gebruik (misbruik?) van te maken en zoveel mogelijk nieuwe modellen op de markt te brengen.

Ontwikkeling en marketing van zo'n nieuw model kosten een hoop geld, dus ze doen zoiets alleen als ze er dik geld mee gaan verdienen.

Onzin, als bijna niemand zo'n state-of-the-art E500 kostende kaart heeft zouden de gamefabrikanten een gek zijn dat te gaan vereisen; beetje zonde een game uit te brengen die niemand kan draaien...

Ik snap die gekte toch niet hoor; gaat het nou om de gameplay of alleen maar om te patsen met je coole graphics die 2fps sneller zijn dan die van een ander??

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

Inderdaad, snap het probleem niet. leef je ff in, stel:
Je koopt een gf4 en nvidia zegt gf5 komt in 2010, voor de rest zijn er geen andere maatschapijen. Dan speel je toch ook gewoon tot 2010 met die GF4?? Juist...En nu er dus ieder half jaar een nieuwe kaart uitkomt, vind je dat je 'verouderde spullen'hebt.ONZIN!!!! De schuld ligt niet aan de bedrijven die dit doen, maar ligt aan de consument die altijd het nieuwste wil. Want neem maar van mij aan dat als je een gf2 hebt nu je voorlopig nog alles kan spelen, het is dus echt niet zo dat je altijd het nieuwste moet hebben. Hoop dat ik een beetje duidelijk heb uitgelegen wat ik bedoel. (oooh ja stel je voor dat je in november 2009 net een gf4 hebt gekocht :( komt in 2010 de gf5 hahaha zelfde verhaaltje) Ik vind dat je tevreden moet zijn met wat je hebt, en als je het leuk vind koop je toch gewoon steeds het nieuwste van het nieuwste?? Je moet blij zijn dat het allemaal zo snel gaat, dan kunnen de wat minder bedeelden onder ons ook eens voor weinig geld een leuk systeempie aanschaffen :) Het ligt dus puur aan jezelf dat je steeds het nieuwste wil hebben en niet de schuld bij de producenten leggen. Amen.:)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
tss, meer videokaarten op de markt is juist goed
als matrox een leuke op de markt gooit wordt dat fijn concurreren voor Nvidia, dus dan gaan die prijzen omlaag, en hoe harder de ontwikkelingen gaan, hoe verder de spellen erachteraan hobbelen
volgens mij moeten de spellen die alle functies van de geforce3 ondersteunen nog komen, en ik heb nog niets gezien wat niet vol open kon op mijn geforce2 (nouja op FSAA na dan, dat trekt ie niet)
gewoon lekker een stukje achter de feiten aan lopen, zodat je alles lekker kunt draaien en je niet blauw betaalt
en ja, wie patsen wil moet dokken, als je meer 3dmarks wilt dan je buurman dan is dat vette pech, dan moet je in de buidel tasten of creatief zijn met vloeibare stikstof

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Gewoon niet zo insane upgraden , ik doe ook al een hele tijd met m'n GF2 Ti en ga nu upgraden naar een GF3 Golden Sample van Gainward

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:13

MartNL

Ik heb ook nog allemaal oude zooi.
Maar ik ga nog niet upgraden.
Daar wacht ik nog wel een paar week mee.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

PIII 500, 256 RAM. Standaard ESS geluidskaart. Onlangs wel Seagate 40GB 7200rpm gekocht voor 112 euro, TNT2 met PC out voor 50 euro. En wat koeling voor nog geen 20 euro. Dat is wat ik dit jaar aan mijn pc heb uitgegeven en deze is nog lang niet aan vervanging toe.

Ik draai SOF en UT op 1152x864 met alle details op high, kleeurdiepte 16 bit. En het photoshoppen, etc gaat allemaal prima. Ik zou niet weten wat ik nog meer nodig heb. Ja, ik wil nog wel wat extra RAM, maar daar is geen haast bij.

Je moet je gewoon niet gek laten maken door de nieuwste games en GPU's. Dat gaat idd veel te hard en kun je nooit bijhouden als je nog andere hobbies hebt.

Verwijderd

De spellen die gebruik maken van de GF3 zijn nog nauwelijks uit..Waar blijft Doom3, Unreal 2???
Komen ze is je GF3 al eigenlijk weer te langzaam, dus daar moet je het niet voor doen.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Zou mooi zijn als iedereen elk jaar een nieuwe Ferrari rond reed :P

Maar gewoon omdat ze er zijn en omdat ze een stuk beter zijn hoef je er nog niet een te hebben. Die krengen zijn veels te duur en bovendien kun je er in Nederland net zo hard mee als in je oma's fiatje; 120...

Veel computeraars kunnen gewoon heel slecht met geld omgaan; als maar iets beters op de markt is moet het gelijk gekocht worden:
Ik ken mensen die van een TNT2 naar een TNT2 ultra naar GeForce 256 naar GeForce DDR naar GeForce2 GTS naar GeForce2 ultra naar GeForce3 naar GeForce3 Ti500 naar GeForce4 Ti4600 zijn gegaan dan ben je toch hartstikke gek?! zolang ik nog met mijn GeForce3 kan doe ik hem nog niet weg (ik heb hem inmiddels al een jaar en dat is voor sommige mensen al een record tijd)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Zelfs een gamer hoeft eigenlijk z'n kaart pas te upgraden bij het uitkomen van een nieuwe DirectX versie. Tot dan is alles nog wel te spelen. En zeg nou zelf: Wat is de toegevoegde waarde van een GF4 4600 tov een GF3 500?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
hoi again :)

hoe mensen met geld omgang boeit niet das hun prob.

Maar wat het punt is hoe sneller de ontwikkelingen zijn hoe sneller je bent genoodzaakt om een upgrade te doen.

onder upgrade versta ik nie beste van beste .
maar gewoon upgrade zodat je gewoon games kan draaien of proggies die heden zijn gemaakt

• Sir_Killalot
Op maandag 13 mei 2002 19:40 schreef tweakerbee het volgende:
Zelfs een gamer hoeft eigenlijk z'n kaart pas te upgraden bij het uitkomen van een nieuwe DirectX versie. Tot dan is alles nog wel te spelen. En zeg nou zelf: Wat is de toegevoegde waarde van een GF4 4600 tov een GF3 500?
Meer en sneller geheugen, en een paar extra functies die bijna in nog geen 1 spel zit :z

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

D'r spelen wat dingen 'n grote rol in deze snelle markt

Wat is de Mainstream hardware op 'n bepaald moment of wordt op 'n bepaald moment verwacht.

Game/software ontwikkelaars kiezen dan voor 'n mainstream hardware platform wat ondersteund wordt die de overgrote deel van de massa vertegenwoordigd.

Denk aan 'n Pie slice diagram

En dat is dus nu nog altijd gedeeltlijk DX7 hardware en 'n gedeelte DX8 eerste generatie. en 'n klijn groepje G4Ti

Dus Games zullen voorlopig nog DX7 hardware als minimum eisen ten koste van features ook al komen er DX9 kaarten aan maar het markt aan deel is dan nog null komma niks en zal dan in de toekomst in geringe mate groeien de markt aandeel DX7 hardware is dan nog steed in verhouding groot tov DX8,1

Een generatie achter lopen is helemaal niet zo erg, en kan je vaak toch ook van nieuwe games genieten met wat luxe beperkingen.

PAs als nieuwe GAmes DX8,1 eisen dan moet je minimaal 'n G3 of 8500 hebben en dat gebeurt pas als DX8.1 kaarten mainstream zijn dus de grootste stuk van de PIe en G2 generatie maar 'n klein stukje geworden is.

Dus Nieuwe Games zullen NOOIT de Snellste hardware vereisen om er van te kunnen genieten( Gameplay )maar er hooguit van gebruik kunnen maken
Voor luxe opties en extreme eisen.

Dit geld natuurlijk niet voor Techdemo's aangezien die wel de nieuwste hardware of de lat flink hoger hebben liggen.

Maar 'n Techdemo is geen retail game die hoge omzet aantallen moet maken en daarvoor moet je de hardware ondersteunen die de massa gebruikt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 13 mei 2002 19:41 schreef destination1 het volgende:

Maar wat het punt is hoe sneller de ontwikkelingen zijn hoe sneller je bent genoodzaakt om een upgrade te doen.

maar gewoon upgrade zodat je gewoon games kan draaien of proggies die heden zijn gemaakt
Je vergeet een ding de hardware kan nog zo snel gaan maar hoe snel gaat het met de software DX versie releases en de game development cycles.
Software ontwikkel tijd.

De echte grote kaskrakers hebben 'n ontwikkel tijd van rond de drie jaar zie Unreal II DOOM 3
Van die Qwik whannabee klonen 9 tot 12 maanden

Het gaat erom wat de gemiddelde uitgekomen game ongeveer als recommended aangeefd dat is maximaal wat je nodig hebt om van die game ten volste te genieten de rest is over kill of over 6maanden recommended voor games die dan uitkomen.

Zolang je maar redelijk duidelijk boven de minimum eisen zit is elk game redelijk te spelen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

en ik doe daar niet aan mee ik heb nu een p166 en een p 100
met een voodoo 2

Verwijderd

Ghegheghe, zometeen koop ik een Gf3 Ti 200 voor nog geen 140 Euro. Als er weer wat nieuws nodig zou zijn, dan wordt eerst de CPU een stap groter genomen.
(ECS K7S5A, 1GHz T-Bird, 512MB DDR, GF2-32)

Verwijderd

Ik heb nu voor 245 een Gainward GF3 Golden Sample gekocht , en 3D Mark score op 800 punten na verdubbeld , en wat niet soepel liep doet het nu wel :)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op maandag 13 mei 2002 19:41 schreef destination1 het volgende:

Euuhh,

De PIII-450@600 met een GeForce256 is een systeem dat ook al 3 jaar oud is (qua technologie dan) en die trekt ook nog spellen en alles nog perfect, het is gewoon een kwestie van instelling vand e klant.

Dat de mensen altijd het nieuwste willen houdt het geheel draaiende; een fabrikant bied iets beters aan en iedereen koopt het totdat de markt verzadigd is en dan heeft de fabrikant wel weer iets nieuws liggen en iedereen koopt het maar weer.

Als iedereen nou eens ophield met kopen, stopt de ontwikkeling en wordt het langzaamaan goedkoper maar dan zou over een jaar nog niemand een parhelia oid hebben, dan zaten we nou nog achter voodooII's (en dan zouden de klanten klagen dat het weer niet snel genoeg gaat want die voodooII is al meer dan 4 jaar oud) |:(

kortom mensen vragen erom, anders was er echt geen plaats voor 4 GPU bouwers (ATi, nVidia, Matrox en creative en misschien zelfs ooit SiS)

• Sir_Killalot
Op maandag 13 mei 2002 20:59 schreef Gabriel-LG het volgende:

[..]

Euuhh,

De PIII-450@600 met een GeForce256 is een systeem dat ook al 3 jaar oud is (qua technologie dan) en die trekt ook nog spellen en alles nog perfect, het is gewoon een kwestie van instelling vand e klant.

Dat de mensen altijd het nieuwste willen houdt het geheel draaiende; een fabrikant bied iets beters aan en iedereen koopt het totdat de markt verzadigd is en dan heeft de fabrikant wel weer iets nieuws liggen en iedereen koopt het maar weer.

Als iedereen nou eens ophield met kopen, stopt de ontwikkeling en wordt het langzaamaan goedkoper maar dan zou over een jaar nog niemand een parhelia oid hebben, dan zaten we nou nog achter voodooII's (en dan zouden de klanten klagen dat het weer niet snel genoeg gaat want die voodooII is al meer dan 4 jaar oud) |:(

kortom mensen vragen erom, anders was er echt geen plaats voor 4 GPU bouwers (ATi, nVidia, Matrox en creative en misschien zelfs ooit SiS)
En de meeste mensen (lees: niet tweakers) zetten dan nog alles op 800x600 omdat ze het anders niet goed kunnen lezen..

Heb je nog niks aan je dure nieuwe PC :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
nou, die windows resolutie moet dus niet te hoog, tenminste niet als je een elcheapo ouwe 17'' hebt zoals ik, want 60 hz word ik scheel van, als ik een beter monitor had ging ie op 1280
maar met spelletjes is de refreshrate van minder belang, tenminste de 3D spellen, daar beweegt het beeld constant alle kanten op en merk je die refreshrate niet eens, nou ja ik niet tenminste
dus dat wordt toch een dure videokaart kopen
gelukkig trekt een gf2 1280*1024*32 zonder problemen, kan ik mijn geld besteden aan echt nuttige zaken

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
who needs a g-force 4 pfff
ik heb ff momenteel een velocity 128 met 4 mb erin zitten

en stronghold werk perfect :9

en dit met een kaart dat uit de stenentijd perk komt.
larry 1 tijdperk :)

oooh en tiberian sun werkt ook >:)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 19:33 schreef Gabriel-LG het volgende:
Zou mooi zijn als iedereen elk jaar een nieuwe Ferrari rond reed :P

Maar gewoon omdat ze er zijn en omdat ze een stuk beter zijn hoef je er nog niet een te hebben. Die krengen zijn veels te duur en bovendien kun je er in Nederland net zo hard mee als in je oma's fiatje; 120...

Veel computeraars kunnen gewoon heel slecht met geld omgaan; als maar iets beters op de markt is moet het gelijk gekocht worden:
Ik ken mensen die van een TNT2 naar een TNT2 ultra naar GeForce 256 naar GeForce DDR naar GeForce2 GTS naar GeForce2 ultra naar GeForce3 naar GeForce3 Ti500 naar GeForce4 Ti4600 zijn gegaan dan ben je toch hartstikke gek?! zolang ik nog met mijn GeForce3 kan doe ik hem nog niet weg (ik heb hem inmiddels al een jaar en dat is voor sommige mensen al een record tijd)
Ik ben er ook zo`n 1, maar dan in mindere mate:
Van voodoo2 naar:
Tnt2 en voodoo3
toen naar een Geforce1
En werkt nu nog perfect :))
met een p3 933mhz en 256mb.

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik heb een T'Bird 1200 verkocht, en een XP1600+ gekocht. 15 Euro winst gemaakt :) Geforce 2 GTS pro, maar ik zie nog niet eens een belangrijke reden om naar GF3 te gaan; framerate 1280*1024 is in alle gevallen prima. Ik vind het zonde om zoveel honderd Euro extra te betalen om met dezelfde framerate in 1600*1200 te kunnen spelen.

Forza Mucca!

Verwijderd

gezellig upgraden van een Nvidia Riva TNT 2 M64 naar een nieuwe Matrox kaart, en dan daar 3 jaar mee doen.

3 jaar is toch wel een minimum voordat je gaat vervangen.
er zijn andere bottlenecks te vinden in een systeem dan alleen de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 00:40 schreef Rollerjooster het volgende:
Ik heb een T'Bird 1200 verkocht, en een XP1600+ gekocht. 15 Euro winst gemaakt :) Geforce 2 GTS pro, maar ik zie nog niet eens een belangrijke reden om naar GF3 te gaan; framerate 1280*1024 is in alle gevallen prima. Ik vind het zonde om zoveel honderd Euro extra te betalen om met dezelfde framerate in 1600*1200 te kunnen spelen.
was blijkbaar 1200 @ 266 fsb geen een 200 :(
anderes had blijkbaar ook nieuwe mobo moeten kopen.
met dat prob zit ik nu of 200 fsp vinden of nieuwe mobo want ook meteen inhoud nieuw geheugen en proc en kom ik snel aan de 500 euro :(
misschien kan mijn kt7 amd 800 + kingston 512 mb 133 voor 200 verkopen dan kost het me nog steeds 300 euro oftewel 660 gulden ;/
Pagina: 1