Toon posts:

[PHP/PERL] Compilen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje...

PHP en Perl zijn dus text scripts... je kunt zo de broncode opvragen... kun je het ook zo maken (compileren?) zodat dit niet het geval is? maar het wel gewoon normaal werkt?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

De gewone gebruiker kan de source niet opvragen, aangezien het server-side geparsed wordt.

Of bedoel je wat anders?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 02:28 schreef R4NCOR het volgende:
De gewone gebruiker kan de source niet opvragen, aangezien het server-side geparsed wordt.

Of bedoel je wat anders?
ik bedoel een locale gebruiker (unix)

Verwijderd

Je kunt PHP scripts wel ZEND encrypten dacht ik :).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 02:34 schreef int het volgende:
Je kunt PHP scripts wel ZEND encrypten dacht ik :).
en PERL?

En dat PHP.. hoe?

Verwijderd

Van PERL heb ik de ballen verstand, maar dat van PHP kan je wel op het forum vinden hier. Moet je maar ff zoeken naar topix in LA.

Ik kan me alleen iets herinneren dat het niet helemaal gratis was, maar ook dat kan ik niet bevestigen.

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
haha nee ZEND is niet bepaald gratis nee :P
The Zend Encoder Plus is available for $2880

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Maak je scripts zo dat niemand er wat van snapt, hoef je ze ook niet te compilen/encrypten oid :+

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Perl kan je compilen met de perlcc (perldoc perlcc oid), maar dat is nog aardig experimental.

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Hrrmz, bij mij komt er dan een C-file uit... als ik die dan wil gaan compilen met cc dan kan hij allemaal .h-files niet vinden... crappy.

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er is voor php ook een gratis encoder, die wel eens langs is geweest hier dus die zou je moeten kunnen vinden. Het zou mij verbazen als er voor perl niet ook een gratis oplossing voor bestaat.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zondag 12 mei 2002 14:03 schreef MUBA het volgende:
Hrrmz, bij mij komt er dan een C-file uit... als ik die dan wil gaan compilen met cc dan kan hij allemaal .h-files niet vinden... crappy.
rtfm :)

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

MaxxMark

HT is Tof!

Ik neem aan dat iedereen een eigen gebruiker heeft op die bak. Zet de rechten op 700 ofzo zo kan alleen jij (en root) de file lezen en verder niemand..

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• muba

muba

Prince of Persia!

Op zondag 12 mei 2002 16:07 schreef strlen het volgende:

[..]

rtfm :)
* muba lacht hard!
Daarin staat dat er een *standalone executable* gemaakt wordt... wat dus duidelijk niet het geval is.

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op zondag 12 mei 2002 16:09 schreef MaxxMark het volgende:
Ik neem aan dat iedereen een eigen gebruiker heeft op die bak. Zet de rechten op 700 ofzo zo kan alleen jij (en root) de file lezen en verder niemand..
Dat zullen je bezoekers leuk vinden.. |:(

On track

• muba

muba

Prince of Persia!

Op zondag 12 mei 2002 16:20 schreef WouZz het volgende:

[..]

Het ging er juist om dat het voor de lokale gebruikers niet zichtbaar was, met bezoekers hebben we dus niets te maken... of mis ik hier iets?

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 16:20 schreef WouZz het volgende:

[..]

Idd, dan krijg je 'Acces denied' en dat soort grappen.

Maar als jij je server een beetje normaal geconfigt heb kan elke gebruiker toch alleen maar in z'n eigen home directory?

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:45

TweakBoy

---

Op zondag 12 mei 2002 16:37 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Idd, dan krijg je 'Acces denied' en dat soort grappen.

Maar als jij je server een beetje normaal geconfigt heb kan elke gebruiker toch alleen maar in z'n eigen home directory?
ik denk dat hij een Cobalt Servertje heeft... ik kamp met hetzelfde probleem... je kunt sympel met cp /home/sites/sitexxx/web /home/sites/site(mijnsite)/web copieren

---

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zondag 12 mei 2002 16:20 schreef MUBA het volgende:

[..]

* muba lacht hard!
Daarin staat dat er een *standalone executable* gemaakt wordt... wat dus duidelijk niet het geval is.
En daarin staat ook dat 'perlcc hello' een a.out exec maakt, en 'perlcc -o hello hello.pl' een hello exec maakt.
Ik weet niet wat voor versie van perl jij gebruikt, maar alleen als je perlcc met -c of -S uitvoert krijg je C files.

• muba

muba

Prince of Persia!

Op zondag 12 mei 2002 18:12 schreef strlen het volgende:

[..]

En daarin staat ook dat 'perlcc hello' een a.out exec maakt, en 'perlcc -o hello hello.pl' een hello exec maakt.
Ik weet niet wat voor versie van perl jij gebruikt, maar alleen als je perlcc met -c of -S uitvoert krijg je C files.
Nou... 5.005_03 voor Linux... en ik krijg echt alleen maar C files...

• Onno
  • Niet online
En je hebt wel een werkende compiler, glibc headers, enz.?

• muba

muba

Prince of Persia!

Voor zover ik weet wel... kan nu niet kijken, zit nu vies te doen met Windows maar ik dacht het wel. Maar cc heeft het ove r dat verschillende .h-files niet gevonden worden

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 14:12 schreef Nikel het volgende:
Er is voor php ook een gratis encoder, die wel eens langs is geweest hier dus die zou je moeten kunnen vinden.
jah diez open-source duz dan kan alsnog iedereen
em zo de-compilen

• Onno
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 20:36 schreef Foxboy het volgende:
jah diez open-source dus dan kan alsnog iedereen
em zo de-compilen
GCC is ook opensource. Jij kunt dus alles wat ik daarmee compileer decompilen? Dan ben je vrij geniaal, anderen kunnen dat namelijk niet.

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 20:43 schreef Onno het volgende:

[..]

GCC is ook opensource. Jij kunt dus alles wat ik daarmee compileer decompilen? Dan ben je vrij geniaal, anderen kunnen dat namelijk niet.
Technisch gezien is het mogelijk op praktisch alles te decompilen.

De voorwaarde die je hieraan stelt is, dat er in principe geen data verloren gaat. Bij het compileren gaat er in principe geen data verloren en kun je het proces dus omkeren.

Echter betekent dit niet dat wanneer je decompiled je exacte code terug hebt. Dit vanwege one-way optimalisaties die er in zitten. Er zijn meer van dit soort dingen te bedenken.
Als b.v. een switch en een if statement na het compilen dezelfde (byte,machine)code geven zal bij hergeneratie gekozen moeten worden of alles naar switch of alles naar if.

Maar zolang er geen data verloren gaat kun je decompileren.
Of je code dan nog leesbaar is is natuurlijk een andere vraag.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 00:48 schreef vgouw het volgende:
De voorwaarde die je hieraan stelt is, dat er in principe geen data verloren gaat. Bij het compileren gaat er in principe geen data verloren en kun je het proces dus omkeren.
Er gaat geen data verloren? al mijn zorgvuldig gekozen variable namen, mijn functie namen mijn inline commentaar/documentatie allemaal of weggegooit of vertaald naar een grote assembly brei, maar verder gaat er niets verloren hoor..

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 13 mei 2002 00:57 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Er gaat geen data verloren? al mijn zorgvuldig gekozen variable namen, mijn functie namen mijn inline commentaar/documentatie allemaal of weggegooit of vertaald naar een grote assembly brei, maar verder gaat er niets verloren hoor..
Maar die informatie is niet relevant voor de werking van het programma. Dus gaat er niks essentieels verloren.
Zoals ik al zei : Of het nog leesbaar is is een andere vraag :9.
En als het vertaald wordt naar een assemblie brei (wat niet gebeurd) dan gaat het zeker niet verloren !

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02
Op maandag 13 mei 2002 08:46 schreef vgouw het volgende:
Maar die informatie is niet relevant voor de werking van het programma. Dus gaat er niks essentieels verloren.
Wat jij bedoelt, is dat er geen informatie over de werking van het programma verloren gaat. Een C (en helemaal C++) programma bestaat echter voor een belangrijk deel uit structuur, die wel verloren gaat. Uit een serie compares en jumps is niet altijd af te leiden of het hier om een if- of een case-statement ging. Elk van beide is goed om dezelfde functionaliteit te bereiken, maar het ene is ongetwijfeld duidelijker dan het tweede. Verder zijn alle enums en andere constante waarden vervangen door 'getallen'. Ga zo maar door...

Al dit soort dingen zorgen ervoor, dat hoevel jij gelijk hebt dat je equivalente functionaliteit kunt reconstrueren, het een stuk lastiger (en vaak onmogelijk) is om broncode te genereren waar je binnen redelijke grenzen mee kunt werken.

Gedecompileerde Java code is meestal nog wel redelijk leesbaar trouwens (ook omdat publieke identifiers bewaard blijven). Ik heb nooit C/C++ decompilers aan het werk gezien, maar zeker bij debug-builds moet aardig wat van de broncode terug te halen zijn. bij een geoptimaliseerde executable zou ik er echter niet aan durven beginnen.
Pagina: 1