CD-RW Gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 23:55
Ik vraag me af hoe anderen met CD-RWs, voor bijvoorbeeld backup-doeleinden, te werk gaan.

Zelf heb ik een tijd DirectCD gebruikt maar nadat ik nu al 2 keer een CD na een aantal maanden niet meer terug heb kunnen lezen moest het anders. Ik weet dat er nog andere Packet-Write Tools zijn, InCD van Ahead bvb, echter ik begrijp dat ze geen van allen echt betrouwbaar zijn.

Stel, je hebt 1 a 2 CD-tjes werk die je elke 7-10 dagen wilt backuppen....Wat doe ik best? Gewoon elke keer erasen en opnieuw schrijven met Nero? Een andere utility die hiervoor ideaal is?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
hang er een schijfje bij en backup daarop??? gaat lekker snel en zeer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 17:38
Wat dacht je van multisessie ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik gebruik zelf bijna geen CDRW's. De reden is dat ze niet even betrouwbaar zijn als CDR's (na een aantal keren heb ik vaak al problemen met teruglezen).
Ik zet mijn backups gewoon op CDR's en dat is gezien de huidige prijzen van de cds heel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je niet al te dure CD-R's gebruikt en regelmatig een backup maakt dan is CD-R imho een betere oplossing dan CD-RW, inderdaad omdat ik vaker problemen heb met CD-RW (niet leesbaar na een paar maanden, lage leessnelheden in CDROM/DVD spelers)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor regelmatig dat cdrw's niet geformatteerd kunnen worden of dat ze na branden niet te lezen zijn... ik fik backups gewoon op een cd-r

die cd'tjes kosten toch bijna niks meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik gebruik CDRW's voor backups van mijn HDD. Tot nu toe deed ik dat altijd met Easy CD creator, maar nu ik een nieuwe Mt. Rainier compatible brander heb ga ik het eens met drag 'n' drop proberen. (in de verkenner)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik regelmatig cdrw om apps en spellen mee uit te testen en om bestandenn uit te wisselen, zelfs mijn oude cdrw's van 2 jaar terug werken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Op zondag 12 mei 2002 13:16 schreef Tyrian het volgende:
Ik gebruik CDRW's voor backups van mijn HDD. Tot nu toe deed ik dat altijd met Easy CD creator, maar nu ik een nieuwe Mt. Rainier compatible brander heb ga ik het eens met drag 'n' drop proberen. (in de verkenner)
ik gebruik in 98 nog steeds directcd, maar in xp moet ik incd gebruiken. dit laatste wil nog wel eens niet werken.

tyrian, kan je iets meer uitleggen over dat drag n drop, want dat klinkt weer net als directcd

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Heb persoonlijk nooit problemen met cd-rw's. Voor de cd's die ik regelmatig gebruik om te backuppen gebruik ik gewoon multisessions. Sla de iso file op de schijf en toevoegen maar. Een keer in de zoveel tijd doe ik een full erase en schrijf hem opnieuw aangezien er toch elke keer een stukje ruimte verloren gaat.

InCD kan ik ook niet aanbevelen inderdaad. Het principe is natuurlijk heel handig, maar het nadeel is dat je eerst weer een aparte format moet doen die compatible is met InCD. Bovendien is het alles behalve stabiel. Zo kreeg ik een reproduceerbare BSOD als ik CDex encoder wilde opstarten. Na verwijdering van InCD was sit probleem weg.

En verder werkt de ingebouwde functie in WinXP best behoorlijk, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar multisessions met Nero.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens met bovenstaande reply's. Zelf gebruik ik ook nooit cd-rw's. Gewoon cdr's werken veel beter en zijn even duur naar verhouding.

Al enkele cd-rw's weg moeten flikkeren omdat ze het gewoon niet meer deden. Niet meer te lezen en ook niet meer te formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van de bovenstaande negatieve ervaringen met CD-RW's het volgende:
Ik heb zelf ook meerdere malen CD-RW's gehad die het slecht (data onleesbaar) of helemaal niet (niet te formatteren) deden.
Meestal merk onbekend, maar ook met Arita's was niets te beginnen.
Daarnaast heb ik ook de met de brander meegeleverde (Yamaha) disk, een hele vracht Philips en een stuk of 15 Nashua's.
Met die CD-RW's heb ik echt NOOIT ook maar enig probleem gehad, 100% betrouwbaar.
Het verschil is overigens goed te zien. De slechte CD-RW's zijn zonder uitzondering (donker) grijs, de goede zijn goudkleurig. Iets om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20

Ryceck

Constants and Variables

Ik gebruik voor het maken van CD-RW's InCD van Ahead, dit werkt lekker door de UDF Format (het maakt de ruimte op je disk wat kleiner maar het slepen naar je cd-rommetje is zo lekker :9~ )

Ikzelf heb nog nooit probs gehad met een CD-RW, ik gebruik 4x van BestMedia (zal wel cheap zijn) maar het werkt perfectow als back-up materiaal.
Ik gebruik de CD-RW's vooral om de laatste dingen op te zetten voor een full-reinstall (ben niet zo bekend met Ghost), dus drivers, programmas en dergelijke.

werkt perfect

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42
Op maandag 13 mei 2002 00:06 schreef ebouma het volgende:
Meestal merk onbekend, maar ook met Arita's was niets te beginnen.
Arita is ook merk onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf een oude tragere harde schijf voor backup.

Als het permanent bewaard moet worden (wat meestal het geval is), dan brand ik dat weg op CDR zodra er van 1 groep bepaalde soort een MB of 500 van is.

Persoonlijk materiaal staat zowieso op een andere harde schijf.

Leve de batchprogramma's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op zondag 12 mei 2002 13:24 schreef MUSTIS het volgende:

[..]

ik gebruik in 98 nog steeds directcd, maar in xp moet ik incd gebruiken. dit laatste wil nog wel eens niet werken.

tyrian, kan je iets meer uitleggen over dat drag n drop, want dat klinkt weer net als directcd
Het klinkt niet alleen als DirectCD, het IS ook DirectCD. Als je een geschikte CDMRW brander hebt kun je de optie Mount Rainier support aanvinken en op deze manier via de verkenner branden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1