Eizo F931 onscherp beeld

Pagina: 1
Acties:

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Mijn nu half jaar oude Eizo F931 (21", 2600 pietermannen) geeft een onscherp beeld. Hij is al eens terug geweest voor reparatie bij de importeur, maar nu (nadat ie een paar weken wel scherp was) komt het probleem weer terug.
Het begint (meetal na een tijdje aan staan) met lichte schaduwen rechts naast zwarte letters op witte achtergrond (de schaduwen zijn lichter dan de achtergond). Achtergrond oogt daardoor vlekkerig. Het probleem wordt geleidelijk aan erger. Op een gegeven moment hebben letters (maar ook scrollbars) etc. een lange "veeg" rechts naast zich, alsof je met je hand over natte inkt hebt geveegd. Als je de VGA kabel even loshaalt en weer terug stopt, verdwijnt het probleem even (maar komt na een paar minuten weer terug). Uiteindelijk wordt tekst gewoon onleesbaar.

Waar zou dit aan kunnen liggen? De eerste reparatie heeft uiteindelijk niets opgeleverd (monitor is wel 2 a 3 weken weg geweest). Kortom ik baal :(

O ja, hij is aangesloten op een creative geforce2 GTS via de standaard VGA kabel. Hij staat op 1600*1200 @ 85hz

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
ghosting, dat sux. misschien dat je de vga kabel even kunt vervangen als test, of een BNC kabel er aan hangen om de misschien brakke D-Sub connector te omzeilen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Duck-Twacy
Op zondag 12 mei 2002 21:03 schreef P5ycho het volgende:
ghosting, dat sux. misschien dat je de vga kabel even kunt vervangen als test, of een BNC kabel er aan hangen om de misschien brakke D-Sub connector te omzeilen.
Ik heb er weinig verstand van, maar er moet toch wel iets aan te doen zijn. Een of ander onderdeel vervangen, of zo? Tis toch te gek voor woorden dat een Eizo Monitor van nog geen half jaar oud zo'n slecht beeld geeft (en eigenlijk begon het al ongeveer 2 maanden na aankoop).

Ik heb in de winkel, die m geleverd heeft, wel eens gevraagt of een andere kabel (BNC heet dat geloof ik) zou helpenm, maar dat ontkende ze. Hij zei dat de D-sub kabel van Eizo al veel beter was dan de meeste losse kabels (heb geen andere losse).

Zit nu weer naar een vlekkerig beeld vol vegen te kijken. Mijn Philips 19" van f800 geeft een mooier beeld :(

• P5ycho
even een BNC kabel lenen van die winkel omdat je dan de connector van de d-sub (dus de gewone vga aansluiting, zo heet dat kreng) omzeilt. Ik heb ook een Eizo, de F730 om wel te verstaan en ik heb geen problemen verder. Je moet jouw geval dan ook zien als pure pech, misschien dat de monitor een tik heeft gehad tijdens vervoer ofzo. dat kan altijd voorkomen. Je kunt ook gewoon contact opnemen met Eizo zelf en de situatie uitleggen.

• Duck-Twacy
Hij is dus al 1 keer terug geweest naar Eizo (of beter naar de importeur/distribiteur), je hebt natuurlijk een 3 jarig on-site garantie (dwz zeggen ze komen hem ophalen door een koerier en hebben de reparatie volgens m ij uitbesteed aan 1 of ander bedrijf).

Maar der zal wel weer niets anders opzitten dat ik m weer laat ophalen (de tip met de BNC kabel wil ik ook nog proberen, maar toen ik een tijdje geleden bij de winkel was, hadden ze die niet op voorraad. Winkel is SWW)

• P5ycho
Op zondag 12 mei 2002 22:20 schreef Duck-Twacy het volgende:
Hij is dus al 1 keer terug geweest naar Eizo (of beter naar de importeur/distribiteur), je hebt natuurlijk een 3 jarig on-site garantie (dwz zeggen ze komen hem ophalen door een koerier en hebben de reparatie volgens m ij uitbesteed aan 1 of ander bedrijf).

Maar der zal wel weer niets anders opzitten dat ik m weer laat ophalen (de tip met de BNC kabel wil ik ook nog proberen, maar toen ik een tijdje geleden bij de winkel was, hadden ze die niet op voorraad. Winkel is SWW)
Ik denk inderdaad dat er niet veel op zit. Overleg even over een vervangende monitor, of meteen een nieuwe zien te krijgen met wat subtiel pushen.

• Duck-Twacy
Bedankt voor de tip. Een vervangende monitor heb ik niet echt nodig (heb nog die 19" Philips). Ze bieden je er wel 1 aan overigens. Een nieuwe nieuwe vragen wordt lastig, je moet bellen met een soort "call center" (met tamelijk sjagerijnige dames aan de lijn, ze namen 1 keer op met de tekst "goedemiddag, met ...., het slechtste bedrijf van nederland..)

• P5ycho
anders gewoon contact opnemen met eizo zelf over slechte support. of die dames even om hun baas vragen.

veel succes in ieder geval, zulke situaties zijn nooit leuk.

• Duck-Twacy
Thnx

Verwijderd

Weet je wie de zaken van Eizo afhandelt................................Teleplan!!!!!

Weet je nu genoeg? :(

• Duck-Twacy
Op maandag 13 mei 2002 07:42 schreef Eizo het volgende:
Weet je wie de zaken van Eizo afhandelt................................Teleplan!!!!!

Weet je nu genoeg? :(
Eh, nee.

Leuke nickname, familie? :)

ed. oke, ff geseacht op "teleplan", ikwornietblij

• P5ycho
das mooi knudde man... ga eizo japan hierover mailen, ze hebben een naam hoog te houden en ik denk dat ze daar dan wel kunnen rekenen op een trap onder de aars...

Pagina: 1