micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
micheljansen.org
1
| PutPixel(X_COORDINATE, Y_COORDINATE, COLOR) |
micheljansen.org
Expanding the inexpandable
Verwijderd
micheljansen.org
Verwijderd
Altijd leuk die een/geen typo'sOp zondag 12 mei 2002 01:14 schreef Yarvieh het volgende:
Er is een ansi-C manier om je scherm pixel voor pixel aan te sturen omdat dit op ieder platform anders is
Verwijderd
Als je visual studio wilt gaan gebruiken, en de MSDN leest vind je:Ik bedoel dus dat ik één specifieke pixel kan wijzigen. Meer in de vorm van:
PutPixel(X_COORDINATE, Y_COORDINATE, COLOR)
1
2
3
4
5
6
| COLORREF SetPixel( HDC hdc, // handle to DC int X, // x-coordinate of pixel int Y, // y-coordinate of pixel COLORREF crColor // pixel color ); |
Toch heb ik het donkerbruine vermoeden dat je hiermee niet geholpen bent, aangezien je met een zo algemene vraag komt dat ik niet verwacht dat je windows kunt openen, hDC's kunt opvragen en dat soort dingen... Als je nou gewoon zegt wat je probeert te bereiken en wat je al weet en op welk platform e.e.a. 't liefst moet gebeuren kunnen we wat beter antwoord geven...
je bent die g vergetenOp zondag 12 mei 2002 01:14 schreef Yarvieh het volgende:
Er is geen ansi-C manier om je scherm pixel voor pixel aan te sturen omdat dit op ieder platform anders is, wat je zou kunnen doen is een library als bv SDL gebruiken als je toch graag cross platform wil zijn.
.edit: oe ik moet sneller tiepen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
met GetDC (NULL) krijg je de HDC van het hele scherm, dus dan hoef je geen window te openenOp zondag 12 mei 2002 01:24 schreef Qlone het volgende:
Toch heb ik het donkerbruine vermoeden dat je hiermee niet geholpen bent, aangezien je met een zo algemene vraag komt dat ik niet verwacht dat je windows kunt openen, hDC's kunt opvragen en dat soort dingen... Als je nou gewoon zegt wat je probeert te bereiken en wat je al weet en op welk platform e.e.a. 't liefst moet gebeuren kunnen we wat beter antwoord geven...
altijd leuk, lekker loos tekenen op je scherm, dwars door alle windootjes heen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
micheljansen.org
Verwijderd
micheljansen.org
Verwijderd
Hm... waarom zou je daar voor gaan programmeren? Op zo'n moment vraag ik me af wat er mis is met excel en wat vbscriptwat ik uiteindelijk wil bereiken is dat ik zooi inlaad uit een file, en die verwerk tot een nette tabel met mooie grafieken etc.
(Wat niet weg neemt dat zelf programmeren veel leuker is, maar ik zou niet zoiets tackelen als n00bie projectje om de taal een beetje onder de knie te krijgen...)
zelf programmeren is natuurlijk veel leuker...
micheljansen.org
micheljansen.org
Verwijderd
Maargoed pak het GDI(+) gedeelte uit msdn er es bij dat moet wel genoeg zijn om je aan de gang te helpen denk ik.
micheljansen.org
Verwijderd
hehe, iddOp zondag 12 mei 2002 15:34 schreef Yarvieh het volgende:
Qlone heeft de naam van de functie nog wel genoemd inclusief parameters en jij kan 'm niet vindenIets zegt me dan dat je niet erg goed gezocht hebt....
En trouwens, imho zijn bitmaps, lijnen en bogen een stuk handiger bij het maken van graphs dan pixels
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Natuurlijk zijn bitmaps, lijnen en bogen ook gewoon pixels. Maar ik snap dat je het over de respectievelijke functies hebt.Op zondag 12 mei 2002 16:31 schreef johnwoo het volgende:
hehe, idd
En trouwens, imho zijn bitmaps, lijnen en bogen een stuk handiger bij het maken van graphs dan pixelsStukje sneller ook
Verwijderd
als je iets wil leren . . dan moet je ALTIJD tutorials doorspitten . .. thats life!Op zondag 12 mei 2002 01:30 schreef dawuss het volgende:
Ik ben nog een c++ newbie, maar als ik die oplossing met SetPixel wil gaan gebruiken, wat moet ik dan eerst aan tutorials doorspitten?
ja, in het stukje dat je van mij quote vraag ik dan ook WELKE tutorials ik moet doorspittenOp maandag 13 mei 2002 10:51 schreef Skizmo het volgende:
[..]
als je iets wil leren . . dan moet je ALTIJD tutorials doorspitten . .. thats life!
ik ga het zo maar eens proberen denk ik
bedankt jullie
micheljansen.org