Toon posts:

1800+ slomer dan 1,33 Ghz Athlon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een 1800+ XP op een Msi k7t266 pro 2 RU mobo. Een kameraad van me heeft een MSI k7t266 pro Raid. Nu is het volgende het geval: In cpu mathmark en sisoft sandra is mijn cpu veeel trager dan zijn athlon 1,33 Ghz Waaraan kan dit liggen? Ik heb de nieuwste via drivers , nieuwste bios (3.5 d8 ik) alles correct geinstalleerd... Beide hebben we win2k sp 2.. Ik zal de specs hieronder eens neer zetten

Mijn computer:
  • Amd Athlon XP 1800 +
  • Msi k7t266 Pro 2 RU
  • Corsair 266 Mhz DDr-Sdram Cas 2
  • Asus V8200T2 Pure
  • Maxtor 40 gig 7400 Rpm Ata 100 Hd
  • 3Com Etherlink Xl 10/100 Mbit
  • Soundexpert ( :? ) 5.1 dolby digital geluidskaart
  • Lite-On 24x10x40 fikker
  • Acer 52x Cd-rom
  • Chieftec Servercase 340 Watt
Kameraad:
  • Amd Athlon 1,33 Ghz
  • Msi k7t266 Pro Raid
  • Onbekend geheugen 200 Mhz DDr-Sdram Cas 2
  • Asus V7700 Gts
  • Maxtor 40 gig 7400 Rpm Ata 100 Hd
  • Realtec 10/100 Mbit
  • Creative 4.1 SB live! geluidskaart
  • Plextor 16x10x40 fikker
  • Aopen 16/48x Dvd-rom
  • Aopen HQ08 Case
Mijn systeem is , neem ik aan , toch (veel) sneller dan zijn systeem? Wie kan me helpen?

//edit
Typo ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Heb je wel alle settings op gelijk staan :? Want misschien heeft hij zijn systeem op het uiterste lopen terwijl jij op het minimale hebt lopen :).

Verwijderd

Topicstarter
Allebei niet ge Oc-ed en alle instellingen van winblows gelijk.... Voor zover dat uitmaakt natuurlijk... Ik vergelijk geen appels met peren ;)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Je mag mijn Athlon 1.33 wel hebben in ruil voor je XP 1800+ >:)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Het blijft altijd een moment opname.

Gebruik je beide wel de zelfde sisoft versie ?

En wat maakt die scores zo dermate frusterend ? (geef de scores es)

Ik zou een eigen test, doen, render maar eens een filmpje ofzo.

Of laat je computer wat koetjes grazen, degene met de meeste heeft uiteraarde de meeste power, mits ze je tegelijk start en evenlang laat draaien.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

heeft hij ge-OCt ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Heb jij de optimale memoryzooi enzo ingesteld in Bios? Zet voor de gein beide biossen es op fail-safe defaults en bench nog een keertje.... (Ja memory hoort niet mee te spelen bij een CPU-bench, maar we hebben het hier wel over Sandra)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 00:08 schreef Acronymos het volgende:
Allebei niet ge Oc-ed en alle instellingen van winblows gelijk.... Voor zover dat uitmaakt natuurlijk... Ik vergelijk geen appels met peren ;)
Nee dus

Kijk je BIOS na of je CPU cache wel enabeled is en of je BIOS wel goed met XP's overweg gaat

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de comps. hier naast mekaar staan. We hebben ff een testje gedaan in fotosoep... Het radial blurren van een pic van 1600x1200... Volledige radial blur... Die van hem was veel sneller klaar.... Allebei niet ge-oced. Allebei 100% Cpu gebruik....

Verwijderd

windows 2000 op nieuwe instaleren
mog je dit niet gedaan hebben

in jouw oude thunderbird zit geen sse
in de nieuwe amd xp wel
sse is van intel

omdat windows 2000 kan niet zien of jij nu wel of geen sse heb vandaar dat je hem op nieuwe moet installeren

en welke versie gebruik jij van sisoft sandra ??
misschien heeft een nieuwe versie of een oude versie waardoor zijn proc beter op loopt

en jij een oude waardoor jouw amd xp niet goed word herkend

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 00:12 schreef Acronymos het volgende:
We hebben de comps. hier naast mekaar staan. We hebben ff een testje gedaan in fotosoep... Het radial blurren van een pic van 1600x1200... Volledige radial blur... Die van hem was veel sneller klaar.... Allebei niet ge-oced. Allebei 100% Cpu gebruik....
Dan zit er echt niet iets lekker, de faq van het bordje gelezen mbt. de beste/snelste biosversie ?

Geheugen instellingen okay ?

Hoeveel geheugen heb jij en hoeveel heeft je vriend erin ?

Andere vraag, zijn de schijf snelheden ook dermate verschillend of minder groot verschil ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 00:10 schreef m-m het volgende:
Heb jij de optimale memoryzooi enzo ingesteld in Bios? Zet voor de gein beide biossen es op fail-safe defaults en bench nog een keertje.... (Ja memory hoort niet mee te spelen bij een CPU-bench, maar we hebben het hier wel over Sandra)
We hebben allebei bios gereset... Vanmiddag iig. Alles hetzelfde ingesteld... FSB op 133 (off course) Mobo moet iig wel met Xp om kunnen gaan. Tot 2100+. Memory staat op SPD... Gewoon de standaard timings beide.... Ik heb weleens de strakste timings uitgeprobeerd maar daar merkte je haast niks van..... Ik ga nu zelf ook ff wat proberen... Ik denk dat het misschien helpt om alle overigfe hardware uit te schakelen in apperaatbeheer.... Ik ben zo terug....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 00:14 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Dan zit er echt niet iets lekker, de faq van het bordje gelezen mbt. de beste/snelste biosversie ?

Geheugen instellingen okay ?

Hoeveel geheugen heb jij en hoeveel heeft je vriend erin ?

Andere vraag, zijn de schijf snelheden ook dermate verschillend of minder groot verschil ?
Allebei 256 mb... Met welk proggie kan ik die schrijfsnelheden testen???

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op zondag 12 mei 2002 00:18 schreef Acronymos het volgende:

[..]

sisoft

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 00:18 schreef Acronymos het volgende:

[..]

UUh, ook in sandra :?

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Ik ben erachter gekomen dat me cpu veeeel sneller is als ik de MP4u table van me geluidkaart uitzet.... Heel apart.... Het is dus wel gelukt ... bedankt mensen voor jullie hulp! WOEI :7
Pagina: 1