[win2k Server]@home Delen (kan maar 6 seconde?)

Pagina: 1
Acties:

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
oke, ik heb nu een extra pc, die dient nu als server voor mijn @home verbinding, NU werkt internet, en het netwerk werkt ook, maar wil ik mijn verbinding delen, dan heb ik percies 6 seconden, en dan gaat het internet weg. Ik heb het geprobeert met hub en met crosslink, alle dingen zijn up to date, maar toch doe het gek.

Ik ben nu net van die nodemove van @home af, en het heeft gewerkt alleen wat nu anders is, is dat ik nu win2k Server draai die het deelt en eerst win2k pro?

Ik was aan het denken of @home toch een manier geovonden had om te zien of ik een lokaal netwerk draaide, als dat zo was, leek het me toch erg interessant hoe ze dat in elkaar hebben gestoken

edit:

Zo juist getest: ook al staat het verdelen van internet verbinding niet aan nog steeds valt het weg?, ik heb ook al gekekenn of de twee netwerk kaarten geen IRQ conclict hebben, en nee ze staan op een verschillend IRQ.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

waarschijnlijk is 1 van je netwerk kaarten niet helemaal lekker test dat dus eens.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Dala
heel erg wazig, ik heb het nu zo gedaan:

voor het opstarten, heb ik allene de verbinding naar mijn lokaal netwerk enabled (die heb een DHCP server draaien) nu boot ik, en de netwerk verbinding lokaal is okee, nu enable ik de internet verbinding en ja hoor netwerk + internet werkt,ook het delen van internet werkt nu.

Mar het gekke is nu, doe ik het percies anders om, dues eerst internet aan (tijdens opstrten) en dan na het opstarten lokale verbinding aan, dan edoet hij het niet..

de event viewer geef ook geen errors?

• Dala
Op zondag 12 mei 2002 02:48 schreef dreamer het volgende:
waarschijnlijk is 1 van je netwerk kaarten niet helemaal lekker test dat dus eens.
ik trek door allebei een bestand van 100 mb lekker binne?

of hoe zal ikhet anders moeten teste? (ik dahct zelf dat het wat heeft te maken met een fout in windows 2000 Server?

• Dala
*kick

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 12:43

worker

2x Sessy thuisbatterij

Hoe kun je het testen? Probeer eens een andere netwerkkaart, dat lijkt mij een goede test. Ik heb in het afgelopen half jaar 2x te maken gehad met een stuk hardware wat "een beetje" stuk was. Heel erg vervelend, je zoekt je rot.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:25
jup , hier ook wel eens gehad

nic half gaar

heeel slechte ping en 50% packet loss

ik kan je alvast vertellen dat je daarmee niet lekker kunt netten :(

Repareren doe je zo.

Verwijderd

je hebt een conflict in je routetable ..

• Dala
Op donderdag 16 mei 2002 09:56 schreef Skizmo het volgende:
je hebt een conflict in je routetable ..
hoe zet je dat dan goed?

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Je bent niet de enigste!!
Ik heb 1 pc met 2k pro en 1 met win2kserver. Op de server komt @home binnen en zou via een tweede netwerkkaartje naar mijn lokaal netwerkje gaan. Nu doet het internet op de server het. Het lokale netwerk op beiden. Dus zowel ping als mekaar zien in netwerkomg.
Alleen het internet op mijn lokale pc'tje doet het niet. Waarom???
Vraag microsoft het eens ...shoot bij mij zo binnen, want na een dag kloten weet ik nog steeds niet wat er fout is.
Mischien heeft het te maken met dat biede netwerkkaartjes dezelfde irq hebben wel een verschillend device nummer enzo? Want anders weet ik het ook niet dus ja...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/o.simon/hang.jpg

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
hmm kijk eens bij netwerk eigenschappen naar de volgorde van je netwerk kaarten.

edit:
Dit doe je door met rechts op newerkomgeving te klikken dan bovenaan (bestand enz.) naar advanced > advanced settings te gaan

doet je server lang over het opstarten met het venster (voorbereiden van netwerkverbindingen)?

• BBKiller4Life
Op donderdag 16 mei 2002 19:34 schreef leon1 het volgende:
hmm kijk eens bij netwerk eigenschappen naar de volgorde van je netwerk kaarten.

doet je server lang over het opstarten met het venster (voorbereiden van netwerkverbindingen)?
Heb hem effe helemaal niet aangesloten pas in het weekend weer dus je zult effe moeten wachten totdat ik je de geevens kan geven...
En nee aangezien ik hem verder nog niet ingesteld heb verder is hij wel langzaam maar het is ook maar een 120mhz,96mb :Z
Laters

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Ik neem aan dat je ook netjes RRAS hebt draaien met NAT aan (ICS zuigt namelijk vreselijk) ???

• BBKiller4Life
Op vrijdag 17 mei 2002 18:29 schreef Mark het volgende:
Ik neem aan dat je ook netjes RRAS hebt draaien met NAT aan (ICS zuigt namelijk vreselijk) ???
RRAS is dat een soort proxy servertje???
Ik heb namelijk slechte ervaringen met die dingen. Aangezien ik nooit helemaal verbinding krijg vanwege de instellingen van de proxy server en dan kan ik die meestal ook niet wijzigen omdat ik niet weet hoe of omdat het simpelweg niet kan maar als dat een relaxte is of iemand een relaxte weet wat beter werkt dan ics dan laat het me weten! :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op vrijdag 17 mei 2002 21:28 schreef Badboykiller4Lifeya het volgende:

[..]

RRAS is dat een soort proxy servertje???
Ik heb namelijk slechte ervaringen met die dingen. Aangezien ik nooit helemaal verbinding krijg vanwege de instellingen van de proxy server en dan kan ik die meestal ook niet wijzigen omdat ik niet weet hoe of omdat het simpelweg niet kan maar als dat een relaxte is of iemand een relaxte weet wat beter werkt dan ics dan laat het me weten! :)
Nee RRAS is Remote Routing And Access. Hiermee kun je geavanceerde routeringszaken regelen in W2K, waaronder dus ook NAT. Dit werkt vele malen beter als ICS of andere proxyzooi.

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

ik heb ook een W2K server voor inkomende I-net en heb het opgelost met RRAS en Nat.(werkt als een trein)
Een How-to-documentje van MS staat op de Technet site.
Hier de URL:

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/windows2000serv/deploy/w2kgate.asp
Suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• Dala
inderdaad na RRAS in te stellen: ALLES PERFECT :)

• BBKiller4Life
Thanks voor de reply's
Klinkt goed die rras, ga meteeneffe lezen ook al is het al half drie, is toch pinksteren morgen kan ik lekker :Z .
Laat jullie wel nog eens weten hoe het afloopt en internet delen werkt perfect nu vie gewoon delen va internet maar ik ben daar niet echt favoriet van dus ik denk dat het binnenkort alleen maar rras zal zijn...Thanks!
Pagina: 1