Toon posts:

[KaZaa] Na zoekactie in linux downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat over het gebruiken van kazaa in linux al veel topics over zijn geweest en dat het bijna niet mogelijk is. dus kwam ik op dit idee: toen ik download accelerator er nog op had staan had ik vaak in windows het probleem dat dap ertussen vloog wanneer ik een nummer wou previewen.. zo zou je dus via een url van een andere gebruiker kunnen downloaden. mijn idee is dus: proberen om in linux (na een zoekactie in kazaa) via een wget het bestand binnen te halen. (zodat alleen onze server snachts aan hoeft te staan). maar ik weet niet meer welke url er dan bij dap in beeld kwam.. ik was er al achter dat kazaa dus op poort 1214 draait en dat als ik in IE [url="http://localhost:1214"]http://localhost:1214[/url] doe geen foutmelding krijgt dat de server niet kan worden gevonden. wie helpt mij verder?

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Nou zover ik weet gebruikt IE het zogehete HTTP-protocol, wget gebruikt het HTTP-protocol of het FTP-protocol en Kazaa gebruikt het Fasttrack-protocol.

kortom deze gein is niet compatible met elkaar...

Mistakes are proof that you are trying...

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:59 schreef Seth4Chaos het volgende:
Nou zover ik weet gebruikt IE het zogehete HTTP-protocol, wget gebruikt het HTTP-protocol of het FTP-protocol en Kazaa gebruikt het Fasttrack-protocol.

kortom deze gein is niet compatible met elkaar...
IE kan zelfs ook het FTP protocol gebruiken (btw. voor de mensen die IE niet kennen, IE is een browser van microsoft, en al bijna even goed als mozilla) :P

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14
Op zondag 12 mei 2002 00:50 schreef compukid het volgende:

[..]

IE kan zelfs ook het FTP protocol gebruiken (btw. voor de mensen die IE niet kennen, IE is een browser van microsoft, en al bijna even goed als mozilla) :P
ROFL :+

Maar even serieus, ik denk niet dat IE ook al het Fasttracker protocol begrijpt. Mozilla ook niet dacht ik, maar je weet het maar nooit met die open-source gasten, nietwaar.. ;)

M.a.w. dit gaat dus echt niet werken.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maar het was eerst wel zo dat als je met een browser naar een.kazaa.client:port_zoveel ging, je een lijst kreeg van alle gedeelde bestanden.

Die bestanden kon je dan gewoon met 'save link as...' opslaan. Dat ging gewoon als http, dacht ik.

Als dit nog steeds zo is, dan zou je inderdaad 'wget http://kazaa.client:port/Gedeeld_bastand.mp3' moeten kunnen doen.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Waarom zou je KaZaA willen gebruiken? AudioGalaxy is veel beter hoor, voor muziek dan...

Rookworst zonder R is ook worst.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Is dat protocol gedocumenteerd? Anders zou je gewoon een scriptje kunnen schrijven dat bepaalde commando's via telnet verstuurt om het bestand op te halen. Ik weet niet hoe ingewikkeld het in elkaar zit, maar met wat geluk is een soort simpele GET opdracht wel genoeg.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na zoekactie in linux downloaden
En hoe ga je dan zoeken? :?

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 11:59 schreef odysseus het volgende:
Is dat protocol gedocumenteerd?
Lijkt me niet :( , anders was er denk ik al wel iemand die een linux kloon had geschreven...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik weet nog toen napster er uit ging.. en ik pas kazaa had kon je via de site van kazaa bijv muziek zoeken en het dan via de kazaa site direct van de gebruiker downloaden. in IE. maar ik weet dus niet of dit met de huidige kazaa nog kan.

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 12:03 schreef Hendr-X-n het volgende:
Maar ik weet nog toen napster er uit ging.. en ik pas kazaa had kon je via de site van kazaa bijv muziek zoeken en het dan via de kazaa site direct van de gebruiker downloaden. in IE. maar ik weet dus niet of dit met de huidige kazaa nog kan.
Nee, dat kan niet meer. Het klopt alleen wel dat je inderdaad gewoon op poort 1241 kunt verbinden en dan via http een lijst krijgt met gedeelde dingen, en die gewoon kan downloaden!
Nu de volgende stap: het zoeken! :)

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
er is wel een officiële linux kazaa client geweest. Textbased :o ben benieuwd of daar eigenlijk ook spyware inzat.

Verwijderd

Topicstarter
Als je dus gewoon op poort 1214 zou verbinden en je zou een lijst krijgen zouden we al heel ver zijn. maar hoe kom je aan het ip-nummer van diegene waarvan je wilt downloaden???

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Op zondag 12 mei 2002 12:11 schreef SirDupre het volgende:
er is wel een officiële linux kazaa client geweest. Textbased :o ben benieuwd of daar eigenlijk ook spyware inzat.
Denk het niet, het was zo'n sullig programma en het is minder makkelijk om info te vinden, onder windows kan je makkelijk kijken waar ie heen surft e.d. met mozilla/netscape gaat dat wat lastiger volgens mij.
Aan de andere kant het wa swel 500 Kb groot, maar misschien was het wel static compiled.
Pagina: 1