Toon posts:

opstart probleempje met KT7-Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik hoop werkelijk dat iemand mij kan helpen want ik ben uitgeblust. Het volgende is het probleem;

Als ik mijn Pc een poos aan heb gehad deze door windows 9x/2000/xp laat uitschakelen, ik even wacht totdat de schijf stil staat vervolgens de Pc weer wil opstaren is het NO-GO, ik moet dan eerst de voedingsstekker uit de voeding halen en soms een 3 kwartier wachten. vervolgens de voedingskabel terug de voeding in, kan ik de Pc weer opstarten.

Oplossingen die ik toegepast heb;

- Bios resetten en opnieuwe instellen (stond op de Abit site)
- Bios geflashed met de nieuwste Bios

Helaas allemaal niet geholpen ....

in mijn sig. staat wat voor systeem ik heb, de Voeding is een Aopen, 300 Watt.

Verwijderd

Is het altijd al zo geweest , of is het pas geleden zo begonnnen?

Verwijderd

Topicstarter
In het begin was het niet echt opgevallen, maar het speelt al wel een poos (het is vrij vlot begonnen), maar ik wordt het nu een beetje zat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het systeem december 2000 gekocht en 2 jaar volledige garantie, dus als dit zo doorgaat ... ga ik garantie claimen.

Verwijderd

Moet je perse de voedingstekker eruit halen? Want dat vind ik zo vaag...... Probeer eens een andere PSU... Heb je ASCPI (of zow) wel aan staan en alle settings mbt powermanagement wel goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
mmmm over het algemeen disable ik powermanagment totaal.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm oke dan ik geloof dat er nu iets daadwerkelijk is overleden .... helaas heb ik geen tweede voeding ... en deze doet niets meer ... ik geloof dat ik maar de winkel weer eens ga opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
???? vanmorgen heb ik dus de pc wel weer kunnen aanzetten ??? ik durf hem dus nu nauwelijks weer uit te zetten .... :'(

Verwijderd

Ik herken dit probleem! Is bij mij al meerdere malen voorgekomen. Vraag me niet waardoor dit veroorzaakt wordt!
Ik weet het ook niet. Ben al eens een week bezig geweest om mijn pc aan de praat te krijgen.

Af en toe lees ik weer eens dat de KT7 weer een slachtoffer heeft gemaakt.

Bij mij is het uiteindelijk wel steeds weer gelukt om hem aan de praat te krijgen. Volgens mij zit er iets in het mobo wat de voeding (ATX) stuurt en dus voorkomt dat er spanning aan je pc wordt gegeven. Want ik heb meerdere malen er een andere voeding opgezet en dat hielp geen barst.

Cmos resetten, batterij eruit en je pc een tijdje zonder spanning zetten, dwz voedingskabels eruit! Dat is volgens mi het beste.:)

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoiets heb ik ook gehad.(KT7) Hij wilde niet meer booten, pas na een BIOS-reset deed ie het weer, tot hij weer uit moest. Bij mij lag het aan mijn potloodstreepjes om mijn duron te unlocken. FF uitgummen en opnieuw zetten. Toen startte ie meteen weer goed op en had ik geen kuren meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, Bios resetten, systeem een poos zonder spanning laten staan en hij doet het weer.

Dit heeft hij eigenlijk al vrij gauw vanaf het begin al gedaan alleen wordt het nu toch steeds erger. Als dit inderdaad aan het moederbord ligt ga ik toch maar eens met mijn leverancier babbelen, aangezien ik niet voor niets gatrantie heb .... *zucht* :'(
Pagina: 1