Toon posts:

netmeeting in een XP-lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik heb de search gebruikt, maar die heeft helaas niet geholpen. De situatie:

Ik heb 2 pc's met beiden winxp prof.
De hoofdpc: 192.168.0.1, deze verdeelt internet via de ingebouwde functie in windows XP... firewall staat btw uit.

Ik kan nu vanaf mijn andere pc (dus intern) netmeeting gebruiken, ik kan de persoon (die met mij verbind) zien en horen, alleen hij kan mij alleen maar horen en niet zien... Ik heb alles geprobeerd, maar ik kom er maar niet uit :'(
Vanaf de hoofd-pc kon dit wel....

Wie o wie kan me helpen met dit vervelend probleem?!
Ik ben jullie zeer dankbaar :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

ik denk dat je een port moet forwarden. Welke weet ik echter niet...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 23:32 schreef Aetje het volgende:
ik denk dat je een port moet forwarden. Welke weet ik echter niet...
kan dat dan onder XP? en wie welke poort? en hoe?

hmmm dit zijn 3 vragen in 1 regel :P

Verwijderd

Topicstarter
hebben anderen dit aan de praat gekregen?

Verwijderd

Topicstarter
*omhoog*

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hier staan de poorten in:

[topic=184484/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet winroute draaien om te kunnen portmappen?
kan dat dan niet gewoon onder Windows XP Prof. ?

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Portmappen onder Windows XP:

- Klik op de netwerkinterface waarop internet wordt gedeeld.
- Kies voor ADVANCED.
- Als ICS aanstaat is het mogelijk om linksonderaan op het knopje SETTINGS te drukken.
- Klik nu op ADD, je krijgt nu een scherm te zien waar je de poortmapping kan aanmaken.

Zoals je in het [topic=184484] kan lezen maakt netmeeting gebruik van de poorten: 522 - 389 - 1503 - 1720 - 1731

Succes >:)

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
hmm okay..
maar dan zit ik nog steeds met 1 grote vraag:
hoe kon ik mijn netmeeting collega wel zien/horen en hij mij horen?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik denk dat de audioconnectie een directe verbinding was die van jouw comp naar de zijne gelegd wordt. Dit kan. Video zal wel een servertje zijn dat plaatjes serveert. Omdat een server achter een NAT router niet zichtbaar is vanaf het internet, kreeg je collega geen plaatjes (want die vroeg ie aan de router, en die heeft ze niet :) )

Forget your fears...
...and want to know more...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Leuk die poortmap verhalen maar dat is bij netmmeting en MSN niet te doen omdat die dynamisch poorten gebruikt en vanwege het protocol dat die 2 programma's gebruiken.

Omdat je 2x XP gebruikt ben ik zeer benieuwd of jij de UPnP service aan hebt staan waardoor de kans bestaat dat je het wel werktend krijgt.

Lees maar eens het grote MSN topic door, daar wordt dus ook steeds gehamerd dat MSN/netmeeting niet aan de gang te krijgen is als je NAT(internet via de ingebouwde functie in windows) gebruikt.

Ik wil je heeeeeeel graag helpen want nou hebben we dus eindelijk iemand met XP server en XP client... ik hoor het wel.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 21:22 schreef MRic3 het volgende:
Leuk die poortmap verhalen maar dat is bij netmmeting en MSN niet te doen omdat die dynamisch poorten gebruikt en vanwege het protocol dat die 2 programma's gebruiken.

Omdat je 2x XP gebruikt ben ik zeer benieuwd of jij de UPnP service aan hebt staan waardoor de kans bestaat dat je het wel werktend krijgt.

Lees maar eens het grote MSN topic door, daar wordt dus ook steeds gehamerd dat MSN/netmeeting niet aan de gang te krijgen is als je NAT(internet via de ingebouwde functie in windows) gebruikt.

Ik wil je heeeeeeel graag helpen want nou hebben we dus eindelijk iemand met XP server en XP client... ik hoor het wel.
okay :) dan lees ik eerst ff het grote MSN topic door

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 13 mei 2002 10:05 schreef triple-h het volgende:

[..]

okay :) dan lees ik eerst ff het grote MSN topic door
Da's vrij groot... en gaat voornamelijk over MSN
maar ik zou zeggen kijk eens bij je services of je de UPnP service hebt draaien (op server en client) want dat zou het eigenlijk (als het goed is) moeten werken.

Dat MSN/netmietje het niet doet ligt aan het protocol dat ze gebruiken en dat UPnP protocol zou dat kunnen verhelpen.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

idd staat ergens op MS tech site.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

en weer geen follow-up/update van de topic starter...
schijtziek wordt ik van die gastjes

Verwijderd

is het h323 protocol wel geinstalleerd? Achter een NAt kun je idd niet zomaar Netmeeten.... Er is ook een 32-bits versie van H233, kijk op de www.h323.org site. Voor een linux server/router moet het iig ook (nog niet gedaan)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:57
euh lees ik het nu verkeerd of jully allemaal. Ik geloof echt dat hij zegt dat hij INTERN netmeeting gebruikt. Dat hij dat internet deelt erbij zegt hoeft niet meteen te zegen dat hij met iemand wil netmeetingen. Ik geloof dat hij gewoon van pc 1 naar pc 2 wil neetmingen in een lan die toevallig ook internet heeft. Of heb ik het nu mis want dan worden nu wel even de hele verkeerde tips gegeve

correct me if i'm wrong :+

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 23:26 schreef laurens0619 het volgende:
euh lees ik het nu verkeerd of jully allemaal. Ik geloof echt dat hij zegt dat hij INTERN netmeeting gebruikt. Dat hij dat internet deelt erbij zegt hoeft niet meteen te zegen dat hij met iemand wil netmeetingen. Ik geloof dat hij gewoon van pc 1 naar pc 2 wil neetmingen in een lan die toevallig ook internet heeft. Of heb ik het nu mis want dan worden nu wel even de hele verkeerde tips gegeve

correct me if i'm wrong :+
er staat: "de persoon (die met mij verbind)" dat kan vban binnen en buiten zijn, maar het lijkt erop dat ervanaf buiten bedoeld wordt.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

andre_at_home zoals ik al eerder gezegd heb, de topic starter reageert niet meer:
Op donderdag 16 mei 2002 14:46 schreef MRic3 het volgende:
en weer geen follow-up/update van de topic starter...
schijtziek wordt ik van die gastjes
laat dit draadje dus maar dood gaan...

Pagina: 1