Toon posts:

Amd 2000+ en KT3 ultra => bios setup probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey folks, ik stak gisteren volgende pc ineen:

Amd Athlon 2000+
MSI KT3 Ultra
2 * 256 DDR (333)
Termaltec Volcano 7+
Lownoise Enermax voeding
bios 5.3

De bios configuratie loopt echter niet echt vlotjes :(

Met de standaart instellingen van de bios: Fsb 100mhz en multiplier 12,5 geeft dat een snelheid van 1250mhz, en een stabiel systeem. De processor is nochtans gemaakt om te draaien met een fsb van 133 ( x 12,5 geeft dat 1663 mhz).

Helaas slaat de pc steeds tilt wanneer ik de fsb naar 133 probeer te verhogen. Het maximum lijkt 120 te zijn (onstabiel). Volgens wat ik al gelezen heb, zou ik mijn fbs op 133 moeten zetten, en de snelheid van mijn geheugen op fbs + 33, omdat 166 * 2 = 333

Helaas haalt ook dat niet veel uit, zelfs indien ik alle andere instellingen op auto zet.

iemand enig idee wat hier mis is?
alle tips en hints zijn welkom!

grtz, volex

Verwijderd

Je temperatuur?

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: 36°
Processor: 43°

En dan draait de koeler nog maar op medium, tijdens het testen zet ik hem op high, dus daar ligt het probleem denk ik niet... :'(

Verwijderd

Ik heb dezelfde config (proc. 2100)en wat ik weet is,zet je geheugen op +33 en de rest bop speed.Als je je fsb(proc) nu op 133mhz zet dan zou je systeem gewoon op moeten starten.Zo niet? gaa eens spelen met de via 4in 1 driver,heb ik ook moeten doen om mijn systeem stabiel te krijgen.Gebruik nu zelf de 4in1 4.37,jammer genoeg zonder ATA133 support maar met de 4.38 loopt mijn systeem direct vast.Krijg zelf ook het idee dat we gewoon op een nieuwe bios moeten gaan w8ten. :9

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Kheb sinds gisteren zelfde mobo gekocht alleen met 1 x 256 twinmos 2700 ram en een 1800+ cpu.

Idd biosinstellingen waren niet makkelijk. Ik heb fsb op 133 gezet en bij ram-instellingen HCLK+33 en alle timings zo snel mogelijk. Alles loopt echt heel stabiel hier. Via-drivers geladen die msi-liveupdate mij doorgaf.

Alleen sandra geheugenbenchmark blijf ik onder de 1000, is dat wel normaal?!?

can you read my mind?

Verwijderd

Nee,je zou op z'n minst in de buurt van de 1950/1875 komen dwz.iets hoger dan ddr sdram pc133 maar dit verschil mag je verwaarlosen.Verschil is ca.40/50 pnt.ten opzichte van ddr sdram pc2100.

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Dan snap ik er ook niks meer van, voorheen had ik dus een kt7 met gewoon sdram (cas2) en nu dus dezelfde waardes |:(

Alle settings in de bios staan goed volgens mij.......

can you read my mind?

Verwijderd

We w8ten gewoon op nieuwe 4in1 drivers en op een nieuwe bios van msi,misschien dat dat dan iets helpt.iig met het huidige bios(5.3)en de 4in 1 (4.37)ben ik uitgespeeld,ik zou het niet meer weten.Geduld dus.... :7

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Ik ben er al achter via het msi-forum. Het blijkt dat ik sandra benchmark proggie gebruikte van 2001, kheb nu de 2002 versie geiinstalleerd en nu zijn de geheugenbenchmarks wel toppie (2100) dus ik ben weer blij!!! :Y) :Y)

can you read my mind?

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 00:40 schreef Volex het volgende:
Moederbord: 36°
Processor: 43°

En dan draait de koeler nog maar op medium, tijdens het testen zet ik hem op high, dus daar ligt het probleem denk ik niet... :'(
Ook al geprobeerd geheugen op spd timing te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor, standaard staat het geheugen op sdp, maar zelfs dan krijg ik de fsb niet hoger dan 120...

Wat die via drivers betreft, ik heb de 4.36 geprobeerd, van de 4.37 staat enkel de agp driver op de site :-(
Maar dat haalde niet veel uit, in tegendeel, nu begint hij in widows al vast te lopen, zelfs met de standaard bios instellingen!

En ik ben er nog niet in geslaagd om binnen de 10 seconden voor het vastlopen terug andere drivers te installeren :'(

Verwijderd

Topicstarter
Met bios 5.3 en via driver 4.38 draait hij aan fsb 100 weer zonder probleem, maar zit dus weer bij af...

Hij weigert nog steeds fsb 133, waarvoor hij eigenlijk gemaakt is... grr

Zijn er nog mensen met ene vergelijkbare configuratie met problemen / oplossingen?
thx

Verwijderd

probeer eens 134 ofzo??

misschien dat de PCI divider bij 133 niet in werking wordt gesteld?! :?

....is maar gek id hoor ;) ....

Verwijderd

BIJ MIJ LOOPT ALLES GEWOON STABIEL HOOR, een 300 WATT voeding en de rest, zie specs.

WELKE OS vliegen jullie???? Ik draai onder W2K zoals altijd rete stabiel al zolang als die mobo uit is.

De Sandra benchmarks zijn idd treurend, en dat komt omdat de Apollo chipset dezelfde id heeft als die van de K7T PRO2A 266 wat er toe lijdt dat ie denkt dat het maar 266 is dit is al bekend bij Sandra en er wordt momenteel aan gewerkt HEB GEEN ZORGEN !!!! We zijn dus wel snel!!!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat er een aantal FSB instellingen zijn waarmee het bord niet goed overweg kan. Ik heb dit geprobeert door de FSB op HST Clock te zetten en vervolgens een lage multiplier te kiezen voor mijn XP1800 (ja hij is unlocked). Vervolgens ben ik de FSB op gaan schroeven met een multiplier van 9, zodra ik van 164 naar 165 ga, dit zie je ook in de bios terug, je mem gaat automatisch naar HST +33, boot het systeem absoluut niet meer, dit doe ik of via FuzzyLogic 4 (super proggie ) of vanuit de bios.
Ook een bios clear met de jumper op het mobo werkt niet :(. De eerste keer schrik je dan wel ff, je krijgt je Mobo gewoon niet meer tot leven, voor een echte "clear" bios moet je de batterij van je mobo losmaken. Ik heb dit probleem nog nooit eerder bij een mobo gezien ;(.
Voor jou probleem zou ik zeggen, probeer eens een wat hogere FSB, eregens tussen de 134 en 145 MHz., misschien helpt dat.
Pagina: 1