Toon posts:

[VB6] Report printen van acces in VB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje (zal wel heel simpel zijn) kan je vanuit vb een raport afdrukken die gemaakt is in acces van een tabel in dezelfde database. Ik heb het raport al gemaakt maar toen kwam de vraag hoe druk ik het af. Wie o wie kan me ermee helpen

:) :)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomatoman

Fulltime prutser

Als het zo 'heel simpel' is, kun je het vast wel zelf in de helpfiles van Access vinden. Graag eerst zelf proberen voordat je er hier een vraag van maakt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd hoor, en ik heb ook al liggen zoeken met google maar ik kan nix vinden waar ik wat aan heb anders vraag ik het echt niet. Normaal vraag ik niet gauw wat maar databases is nou niet echt mijn gebied maar ik doe het om er iemand anders mee te helpen. Dus als iemand weet hoe het gaat moet laat het me aub ff weten.

:) :)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomatoman

Fulltime prutser

code:
1
2
DoCmd.OpenReport "Rapportnaam", acViewNormal
DoCmd.PrintOut

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt ik ga het ff proberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd het werkt wel maar dat is dmv OLE-automation maar het is eigenlijk de bedoeling dat access niet opgestart wordt het moet werken op een pc waar access niet geinstalleerd is. Kan dit wel? :?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat betwijfel ik of dat kan zonder Access op te starten. Als ik een mail geautomatiseerd wil versturen met een Outlook 9.0 verwijzing dan opent hij toch een Outlooksessie zonder dat je dat ziet. Lijkt me logisch dat als je geen Outlook hebt dat ie dan niet weet wat ie ermee moet.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Ik denk niet dat het werkt, maar waarom bouw je geen reportje met de tools die VB daarvoor heeft?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
maar ik dacht dat je dat rapport ook kon printen zonder access omdat je de database ook gewoon kan openen in VB zonder dat je access nodig hebt. Ik had gekeken bij de MSDN library by microsoft maar daar stond ook alleen die manier met OLE-automation in. En wat voor tools heeft VB voor reports te bouwen. Ik ben niet zo'n held met VB ik had het liever met C++ gedaan maarja het moet maar.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Leer je ontwikkeltools kennen ;) Je kan een Data Report (Project menu) toevoegen, zal me niks verbazen als dat hetzelfde is als dat ding wat bij Access zit :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

De reportgenerator van VB is zeker niet dezelfde als die in Access. Die van Access is velen malen beter. Dat is ook de reden dat de meeste ontwikkelaars gebruik maken van (god betere het) Crystal Reports.

Volgens mij is het niet mogelijk om een access report af te drukken als op de machine geen access is geïnstalleerd. Je zult echt het rapport naar VB moeten halen...

Verwijderd

kun je shaken . .. ODBC snapt dat niet . . ..

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-09 17:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Er is wel een report-viewer beschikbaar voor Access. Maar die werkt geloof ik alleen met snapshots van rapporten.

Misschien kan je 'm met VB wel goed aansturen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1