ik heb nu een usb toetsenbord gekocht omdat men ps2 toetsenbord en muis niet meer werkten. maar in windows zelf doet mijn toetsenbord het pas en ik heb net voor hij in windows komt een file missing dus als ik dan mijn hdd aan een vriend even uitleen en hij zet er dan een nieuwe installatie van win xp op dan kan ik toch men usb toetsenbord gebruiken in windows
En nu ff ietsje duidelijker ??
Je muis herkent ie toch wel ??
Gewoon de cd erin van je muis of toetsenbord, die moet je toch wel de muis kunnen bedienen ?
Eeuh ja 
Je kan gewoon tijdens de setup je USB toetsenbord gebruiken bij XP hoor
.
en houd het even voor de overzichtelijkheid bij 1 topic: [topic=492309/1/100]
Je kan gewoon tijdens de setup je USB toetsenbord gebruiken bij XP hoor
Doet ie wel snel he, op een zaterdagavond binnen anderhalf een nieuw toetsenbordje kopenOp zaterdag 11 mei 2002 22:44 schreef Aikeleer het volgende:
Heb je het toetsenbord wel al, of nog niet. Want volgens mij doet een USB toetsenbord het prima voordat WinXP is gestart (spreek uit ervaring ja).
Dan moet die vriend wel het liefste hetzelfde mobo , maar inieder geval dezelfde chipset hebben anders loopt de XP installatie niet op jouw computer.
Je kunt natuurlijk ook legacy support voor usb devices aanzetten in je bios.
Je kunt natuurlijk ook legacy support voor usb devices aanzetten in je bios.
Do as I say, don't do as I do.
maar dat is het nou juis ik kom niet meer in de win xp setup want ik heb alles van cd-rom boot floppy boot enz uitgezet behalve hdd boot dus ik kan nou niet in de win xp setup komen, dus daarom dat mijn vriend hem ff opnieuw kan installeren.en dat ik dan in windows kom. want nu kom ik niet in windows omdat ik een opstart fout krijg
?? waarom dat allemaal
ik kan hem toch gewoon mijn hdd geven hij formateerd alles en zet op zijn computer win xp nl erop op mijn hdd dus als ik hem dan in mijn eigen computer zet dan kan ik toch in win xp komen die hij erop heeft gezet met een werkende toetsenbord en muis via usb
?? waarom dat allemaal
ik kan hem toch gewoon mijn hdd geven hij formateerd alles en zet op zijn computer win xp nl erop op mijn hdd dus als ik hem dan in mijn eigen computer zet dan kan ik toch in win xp komen die hij erop heeft gezet met een werkende toetsenbord en muis via usb
Eeuhrm, heb je niet toevallig ergens nog een PS/2 toetsenbordje liggen om in je BIOS boot from CD aan te zetten? Misschien ergens bij je router oid.? En normaal heb je ook altijd een verloop-stukkertje van USB -=> PS/2 bij je toetsenbord, deze kan je ook gebruiken.Op zaterdag 11 mei 2002 22:50 schreef stringlover het volgende:
maar dat is het nou juis ik kom niet meer in de win xp setup want ik heb alles van cd-rom boot floppy boot enz uitgezet behalve hdd boot dus ik kan nou niet in de win xp setup komen, dus daarom dat mijn vriend hem ff opnieuw kan installeren.en dat ik dan in windows kom. want nu kom ik niet in windows omdat ik een opstart fout krijg
?? waarom dat allemaal
Zoals al in een post boven je werd gezegd kan hij dit niet installeren omdat WinXP naar je hardwareconfiguratie kijkt. Anders zou je bijvoorbeeld met een activatiecode een heleboel computers kunnen activeren en dan zeggen dat je een heleboel installatieproblemen hebt. Ze kijken dus naar je hardware (processor, moderebord, etc.) tegen het kopieren.Op zaterdag 11 mei 2002 22:50 schreef stringlover het volgende:
Als je op je computer Windows XP installeert krijg je het effect dat Windows XP speciaal wordt geinstalleerd voor die chipset, als ik met mijn Win2k installatie (wat vrijwel hetzelfde systeem heeft als XP) opstart op een ander systeem gaat hij allemaal vage dingen vinden als een "moederbordkaart" en de chipset e.d.. Ik heb gehoord dat het wel werkt als je opstart in Veilige modus en vervolgens alle hardware laat detecteren, maar dat heb ik nog niet in de prakteik gezien.Op zaterdag 11 mei 2002 22:50 schreef stringlover het volgende:
Verwijderd
De bios kan toch wel met een USB toetsenbord werken ? of het je USB support uitgezet... zoja gewoon ff je bios resetten.
WTF mijn USB toetsenbord doet het in de bios al en dit is het eerste MS elite bord samen met een oude Asus P2B.
Verwijderd
Ja dat bedoel ik... heel vaag verhaalOp zaterdag 11 mei 2002 23:00 schreef poing het volgende:
WTF mijn USB toetsenbord doet het in de bios al en dit is het eerste MS elite bord samen met een oude Asus P2B.
Heb dit al een keer geprobeerd met zowel win XP als w2k, en zelfs veilige modus als installatie herstel helpt je dan niet verder.Op zaterdag 11 mei 2002 22:56 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Als je op je computer Windows XP installeert krijg je het effect dat Windows XP speciaal wordt geinstalleerd voor die chipset, als ik met mijn Win2k installatie (wat vrijwel hetzelfde systeem heeft als XP) opstart op een ander systeem gaat hij allemaal vage dingen vinden als een "moederbordkaart" en de chipset e.d.. Ik heb gehoord dat het wel werkt als je opstart in Veilige modus en vervolgens alle hardware laat detecteren, maar dat heb ik nog niet in de prakteik gezien.
Do as I say, don't do as I do.
Op zaterdag 11 mei 2002 23:00 schreef poing het volgende:
Snap het ook niet helemaal meerOp zaterdag 11 mei 2002 22:47 schreef Compubiter het volgende:
[..]
Heb je het toetsenbord wel al, of nog niet. Want volgens mij doet een USB toetsenbord het prima voordat WinXP is gestart (spreek uit ervaring ja).
Ze worden gewoon teruggezet naar de originele instellingen.Op zaterdag 11 mei 2002 23:02 schreef stringlover het volgende:
maar als je de bios reset pakt ie dan alle instellingen waarmee alles werktt
probeer eens wat meer te schrijven zoals je tegen iemand praat dus als je bij het praten even pauzeert dan moet je eens een punt neerzetten aan het einde van een zin en misschien hier en daar een komma want anders snapt niemand wat je probeert te zeggen en dat zou toch zonde zijn
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()