Toon posts:

3com 3c905c-tx-m nic onder 98/NT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk heb ik twee problemen:

het gaat hier om een 3com 3c905c-tx-m NIC (10/100 PCI)
deze week gekocht, de een zit in een win2000 bak (Asus A7V333, gaat als een tierelier). De ander zit in mijn oude PC (een Asus P2B met een celeron 300A) met dual boot win98 en NT4.0 (SP6)

1) onder 98 krijg ik de kaart niet geinstalleerd. automatische install geeft een vastloper. Bij manual check in de device manager is er een geheugen conflict. Volgens win98 wil mijn NIC een stukje geheugen die ook voor ACPI bios extension is gereserveerd. Echter die bios heeft het hele geheugen gereserveerd (van 0000000-FFFFFFFF of zoiets).

2) onder NT installeert de kaart goed. en draait ook goed. het probleem is alleen dat ik vanaf de win2k PC de NT PC niet kan zien (omgekeerd werkt wel). Op de NT pc kan ik ook geen sharing aanzetten. En ik weet dat het kan, want op het werk kan het ook. Maar ik krijg het niet voor mekaar....
Het grappige is dat als ik ping het allemaal goed gaat. Beide computers zien mekaar dan wel. Alleen werkt dat sharen dus niet lekker..

PLZ help me out.....

Verwijderd

• punt 1 : geen id.
• punt 2 : geen id , maar je kunt natuurlijk op het werk ook vragen hoe ze het daar gedaan hebben

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

LopeZ

Too much is never enough

Move van OH -> NT

Verwijderd

das toch zo'n kaart die altijd werkt (ervaring)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 12 mei 2002 01:07 schreef kozel het volgende:
das toch zo'n kaart die altijd werkt (ervaring)
:D
niets werkt altijd ;)

1) wat voor een driver gebruik je ?

2) heb je ms file & printersharing wel geinstalleerd ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat adresconflict (ACPI) is vreemd, de BIOS mag dan wel dat hele stuk geheugen gereserveerd hebben maar dat is juist bedoeld voor insteekkaarten.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Punt 1 : Ik heb dezelfde kaarten en inderdaad, dit probleem kan ik me nog herinneren (ik draai inmiddels alweer 2 jaar w2k zonder problemen) Als ik me niet vergis, moet je de drivers vanuit de .inf installeren (dus rechtermuis op de inf --> installeren) Mijn server is op dit moment in reparatie, anders had je de drivers zo kunnen krijgen die ZEKER werken, maar ik zou gewoon de nieuwste halen...
De extra troep zorgde bij mij voor troubles onder 98

Punt 2 : Installeer de utility tools vanuit de drivers, of zoek die ff op op de site. Probeer even te wisselen van 10 of 100mbit, half of full duplex, maar dan static... Ik weet bijna zeker dat je ze op auto hebt staan en mijn ervaring is, dat daar regelmatig problemen mee zijn...

Hopenlijk heb je er wat aan

edit:

Als dat allemaal niet werkt, trek dan de netwerkkaart eruit en zet hem in een ander PCI slot, probeer het dan overnieuw

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:10

AvK

Ready Set Go

Op zondag 12 mei 2002 09:50 schreef Wolvie het volgende:

edit:

Als dat allemaal niet werkt, trek dan de netwerkkaart eruit en zet hem in een ander PCI slot, probeer het dan overnieuw
Inderdaad, op mijn overvolle Pc (W98se) kreeg ik deze netwerkkaart ook niet conflict-vrij geinstalleerd.
Na enig pionieren met verschillende sloten waren de problemen opgelost. Als ik me goed herinner moest ik eerst de netwerkkaart installeren en daarna de geluidskaart, ook heb ik op mijn geluidskaart de SB-emulatie laten sharen met de printer-irq (Dan maar even geen muziek bij het printen :) )

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Topicstarter
thx for the info..

dat wisselen van slot had ik al geprobeerd... het probleem is dat ik maar 2 pci sloten gebruik. een voor de NIC en 1 voor de voodoo2. verder zit er nog een sb16 in een ISA slot.
ik heb in ieder geval nog twee vrije irq's... dus dat is volgens mij het probleem ook niet...

en die drivers heb ik eergisteren van de 3com site afgehaald en via de .inf geinstalleerd....

en voor NT... hoe kom ik aan dat file en printer sharing dan... het staat niet op de CD??? (downloaden van MS of zo?)
Pagina: 1