Toon posts:

Canon S30 bij mediamarkt of NIKON 885????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mediamarkt verkoop te NIKON 885 voor 599 euro en de canon S30 voor 699 euro. Ik hou eerlijk gezegt wel van uiterlijk van een toestel. Ik vind ze beide wel mooi, maar het belangrijkste is welke van deze twee is het beste? Als ik de NIkon 885 neem ga ik dan spijt krijgen?

Als jullie in mijn situatie zouden zitten, je loopt mediamarkt binnen en een verkoper daar zegt, dat het opzich niet uitmaakt welke van de 2 je neemt, De nikon is goedkoper en gaat als broodjes over de tafel. En de canon is gewild om zijn uiterlijk en heeft video met geluid en de nikon video zonder geluid. Welke zouden jullie kiezen?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 22:09 schreef SuuZZjie het volgende:
Als jullie in mijn situatie zouden zitten, je loopt mediamarkt binnen en een verkoper daar zegt, dat het opzich niet uitmaakt welke van de 2 je neemt, De nikon is goedkoper en gaat als broodjes over de tafel. En de canon is gewild om zijn uiterlijk en heeft video met geluid en de nikon video zonder geluid. Welke zouden jullie kiezen?
Ik ken de specs van de twee camera's zelf niet maar ik kan je wel aanraden om een camera te nemen die geluid heeft bij zijn filmpjes. Heb zelf de Canon Ixus V, film met geluid, en dit is een erg leuke optie. In het display van de ixus kan je de filmpjes checken zonder geluid -> op de computer dus met geluid en dat scheelt echt flink. Met geluid is namelijk echt veel leuker!

Ik zou in ieder geval, als je filmpjes wilt kunnen maken, voor de canon gaan, om het geluid bij de filmpjes. En ook als je zegt dat je uiterlijk van een camera wel belangrijk vind.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Je blijft maar topics openen he? :) Maakt niet uit hoor, het is een moeilijke keuze om een paar honderd euro voor een fototoestelletje uit te geven. Ik heb er zelf ook lang over gedaan. Misschien moet je net als ik eens aandachtig alle reviews doorlezen en bij camera compare kijken van de camera's waar je tussen twijfelt. Dit kan op:
www.dpreview.com
www.imaging-resource.com
Ook leuke sites zijn:
www.dcresource.com en www.steves-digicams.com

Ik heb eigenlijk zelf ook zitten twijfelen tussen de Nikon 885 en de Canon S30. Het is voor mij de Canon S30 geworden omdat ik wat foto's van de 885 gezien had, waar het rood nogal overheerste. Ook zijn de specs van de S30 iets beter en hoor je er eigenlijk (bijna) alleen maar positieve verhalen over. Ik heb er tot nu toe nog geen spijt van gehad :P

edit:

Die video mode is een leuke gadget, maar als je de kwaliteit ervan hebt gezien (320*240 geloof ik) zal je het nooit meer gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zaterdag 11 mei 2002 22:20 schreef kleinelievewolff het volgende:
Je blijft maar topics openen he? :) Maakt niet uit hoor, het is een moeilijke keuze om een paar honderd euro voor een fototoestelletje uit te geven.

Ik ben inderdaad een moeilijke beslisser, maar ik wil nou eenmaal een cam waar ik zeker van ben. Maar ik denk dat ik toch voor de Canon s30 ga aangezien deze iets beter scoort, het is wel 100 euro duurder maar ach als je iets wilt dan doe je dat toch. Of zijn er soms nog mensen die dit lezen en zeggen neeeeeeee !!! niet doen, neem de NIKON 885 want........

Het punt is, ik kan niet meer wachten en wil mooie plaatjes schieten.

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de Canon gaan. Ik heb zelf een Canon A40, waar ik zeer tevreden over ben...

En dat geluid bij de filmpjes ?? Is inderdaad echt leuk ;-)

Verwijderd

Tsja, ik zou voor de Nikon gaan. Heb em namelijk zelf ook. Heb ook voor die keuze gestaan. Zelfs voor de keuze van een G2. Heb ik maar afgeblazen omdat het prijsverschil zo enorm groot was... en qua foto qualiteit niet onder een G2 doet. Ik durf in iedergeval te beweren dat je van de Nikon Coolpix 885 geen spijt zal krijgen.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 22:20 schreef kleinelievewolff het volgende:

Het is voor mij de Canon S30 geworden omdat ik wat foto's van de 885 gezien had, waar het rood nogal overheerste.
Ja, maar de Canon geeft weer meer gele uitslag... het is net wat je mooier vindt... rood of geel...

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

Ik zou de Nikon nemen :) kheb hem ook en van dat rode heb ik geen last ik vind het echt een SUPER ding! ;)

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Ik wacht nog eventjes af op de nieuwe Minolta Dimage F100, die over +/- een maand moet uitkomen.

kost ongeveer 700 euro (pricewatch) en heeft 4 megapixels :) en werkt op 2 normale penlight oplaadbare batterijkes :9 .

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55
'k zou voor de Nikon gaan :)

De Canon S20 van m'n pa is een paar dagen geleden zonder aanleiding overleden :'(

[edit]
en zo bijzonder vind/vond ik de cam eik ook niet :{

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
hmmm... is de Canon S30 nu voor 699 Euro bij de Mediamarkt in Nederland? Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt in A'dam? Anders moet ik morgen namelijk ff naar A'dam rijden :D

Join het GoT Pulse-Team!

• hduijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09-2022
Zelf heb ik een Nikon Coolpix 995 voor 605EUR (incl verzendkosten vanuit luxemburg).

Zelf heb ik ook zitten twijfelen tussen deze 2 camera's.. wat bij mij de doorslag gaf is dat de Nikon erg goed is in macro foto's (al vanaf 2 cm).

En.. dat op de nikon een crystal vue sharpshooter 8x32 past. Dit vergroot de optische zoom van 4x naar 32x. (deze past volgens mij ook wel op de canon s30 maar dan is er wel een tussenstukje nodig)

Ook vind ik de Nikon er eigenlijk niet uitzien. wat mij op een bepaalde manier vertrouwen geeft. Het is de inhoud en niet het uiterlijk die de prestaties bepalen. (uiteraard verschillen de meningen hierover)

Verwijderd

[topic=197979/1/50]

of kijk naar mijn reactie in dit topic:
[topic=493311/1/50]

• Johnny
  • Laatst online: 11:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je xzal van beid ecamera's geen spijt krijgen. Ze zijn allebei hun geld waard. Ik zou persoonlijk voor de Canon S30 gaan. Lijkt me heel solide gebouwd en de specs zijn ook goed. En ik vnd de foto's daarvan mooier.

Wist je trouwens dat je bij de mediamarkt kan afdingen? Ga twijfelen over dat er te weinig geheugen bij zit en dat het wel veel geld is, dat je 1 accu wel erg weinig vind enz...
met een beetje geluk krijg je er nog een 32 MB CF bij.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Op zondag 12 mei 2002 17:14 schreef max3534 het volgende:
Ik wacht nog eventjes af op de nieuwe Minolta Dimage F100, die over +/- een maand moet uitkomen.

kost ongeveer 700 euro (pricewatch) en heeft 4 megapixels :) en werkt op 2 normale penlight oplaadbare batterijkes :9 .
Dat had ik niet gedaan....een camera kopen op batterijen. Tenzij je een paar(2) penlites die boven de 1900 mAh uitkomen. anders is er veel te weinig stroom voor goeie flitsen ed.

Verder heb ik zelf vorige week de canon S30 gekocht en hij bevalt me heel erg goed. Vooral ook gezien ik veel foto's maak in discotheken e.d.B-)er komt die krachtigere flits goed van pas.
en jah....hij is heel erg mooi *D

Mijn netwerkje

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 10:17 schreef hduijn het volgende:
Zelf heb ik een Nikon Coolpix 995 voor 605EUR (incl verzendkosten vanuit luxemburg).

Zelf heb ik ook zitten twijfelen tussen deze 2 camera's.. wat bij mij de doorslag gaf is dat de Nikon erg goed is in macro foto's (al vanaf 2 cm).

En.. dat op de nikon een crystal vue sharpshooter 8x32 past. Dit vergroot de optische zoom van 4x naar 32x. (deze past volgens mij ook wel op de canon s30 maar dan is er wel een tussenstukje nodig)

Ook vind ik de Nikon er eigenlijk niet uitzien. wat mij op een bepaalde manier vertrouwen geeft. Het is de inhoud en niet het uiterlijk die de prestaties bepalen. (uiteraard verschillen de meningen hierover)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 10:17 schreef hduijn het volgende:

Hoeveel kost zo'n crystal vue sharpshooter 8x32 ???? wat zijn de voordelen van zo'n ding?

• hduijn
  • Laatst online: 12-09-2022
Een crystal sharpshooter kost 149$ en +/- 20$ verzendkosten. steves digicams heeft er een review over gemaakt hier kun je ook een link vinden naar CKC power (de site die deze lenzen verkoopt)

http://www.steves-digicams.com/sharpshooter.html

• Denman
Sorry dat ik het topic nog eens omhoogschop... maar volgens de pricewatch van Tweakers is de Canon S30 739 Euro, maar volgens de topicstarter issie 699 Euro? Moet het ff weten want morgen krijg ik mijn loon >:)

Join het GoT Pulse-Team!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Op dinsdag 14 mei 2002 17:13 schreef DenMan het volgende:
Sorry dat ik het topic nog eens omhoogschop... maar volgens de pricewatch van Tweakers is de Canon S30 739 Euro, maar volgens de topicstarter issie 699 Euro? Moet het ff weten want morgen krijg ik mijn loon >:)
De pricewatch kan het fouthebben, je zou ff kunnen bellen met de mediamarkt en de juiste prijs in de pricewatch kunnen zetten ;)

Waarom bestel je hem eigenlijk niet bij Topvision, is een goed bedrijf en scheelt je weer 90 Euro. Kan je mooi weer een CF Card van 128MB voor kopen.

• Denman
Op dinsdag 14 mei 2002 17:23 schreef Waslijn het volgende:

[..]

De pricewatch kan het fouthebben, je zou ff kunnen bellen met de mediamarkt en de juiste prijs in de pricewatch kunnen zetten ;)

Waarom bestel je hem eigenlijk niet bij Topvision, is een goed bedrijf en scheelt je weer 90 Euro. Kan je mooi weer een CF Card van 128MB voor kopen.
Mjah maar het is een niet-Nederlandse online shop en op de een of andere manier heb ik er dan toch geen goed gevoel over :{

Het scheelt een hoop geld, maar bestellen in de NL winkel lijkt _mij_ beter. Ik ken ook eigenlijk niet veel tweakers hier die in Duitsland besteld hebben volgens mij?

Join het GoT Pulse-Team!

• 3dfx|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

3dfx|IA

Speed is Life

De nikon.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Op dinsdag 14 mei 2002 17:27 schreef DenMan het volgende:

[..]

Mjah maar het is een niet-Nederlandse online shop en op de een of andere manier heb ik er dan toch geen goed gevoel over :{

Het scheelt een hoop geld, maar bestellen in de NL winkel lijkt _mij_ beter. Ik ken ook eigenlijk niet veel tweakers hier die in Duitsland besteld hebben volgens mij?
Topvision zit in Luxemburg, er zijn toch al aardig wat tweakers die er wat besteld hebben zie: http://www.tweakers.net/shopsurvey/2682

Heb zelf een DV-camera in Duitsland besteld en dat ging echt perfect en scheelde maar liefs 250Euro, vond ik wel de moeite waard. Het nadeel is wel dat je vooruit moet betalen en dat je erop moet vertouwen dat je goed geholpen word. De shopsurvey's geven meestal wel een goede indruk van een bedrijf.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 17:13 schreef DenMan het volgende:
Ga naar rotterdam mediamarkt waar ze deze canon s30 voor 699 verkopen eerlijk waar..en de nikon 599

• Denman
Op woensdag 15 mei 2002 21:28 schreef SuuZZjie het volgende:

[..]

Ga naar rotterdam mediamarkt waar ze deze canon s30 voor 699 verkopen eerlijk waar..en de nikon 599
hmmm als ik morgen gewoon naar Mediamarkt A'dam ga en zeg dat ie in Rotterdam 699 is, dan krijg ik um daar vast el voor dezelfde prijs :)

hoop ik... ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1