Beveiligingswaarschuwing bij browsen naar site

Pagina: 1
Acties:

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Onder XP (IE6) krijg ik bij het openen van de volgende site: www.tbreak.com een beveiligingswaarschuwing. :?
Wie kan mij uitleggen wat dit precies inhoud en/of wat de oorzaak hiervoor kan zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hermanie/jpg/iefout.jpg

PSN-id: Chrasher

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmmm er staat toch heel duidelijk wat er aan de hand is?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Chrasher
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Topicstarter
Er zou een niet vertrouwd "beveiligingscertificaat" zijn uitgegeven ??? Ik heb zelf nooit iets ingevuld of aangepast wat met beveiligingscertificaten te maken heeft, laat staan dat ik weet wat het exact inhoud (vandaar mijn vraag).

PSN-id: Chrasher

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
misschien geen geldig certificaat, maar gewoon een zelf aangemaakt certificaat?

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Goed, hier hebben we spraken van een site die graag wil werken net een BC maar het niet heeft. Daarom krijg je deze melding. Deze melding krijg je normaal niet te zien maar een klein oogje onder aan de browser. dit is duz volkomen normaal. Als je nu op ja klikt zal hij verder gaan klik je op nee, kom je niet op de site. Let op: windows onthoudt je keuze dus ook een volgende x zal je niet op de site komen als je op nee drukt. ( ik krijg overigens de melding niet)

• DAzN
  • Niet online
Om bepaalde transacties tussen jouw browser en de server te beveiligen, kunnen webbeheerders een certificaat aanvragen bij bijvoorbeeld Verisign. Er is dan sprake van 'goedgekeurde' certificaten. Om te testen, of indien er geen behoefte is aan goedgekeurde certificaten, kunnen webbeheerders een eigen certificaat aanvragen. Als bezoeker krijg je dan deze mededeling.

Op zich is er niets aan de hand, zolang je maar geen 'bijzondere' dingen doet zoals je creditcardnummer achterlaten. Krijg je deze mededeling bij bijvoorbeeld de Postbank, dan zou ik geen gegevens achterlaten, want dan is het certificaat gecompromiteerd.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:31

Wildfire

Joy to the world!

Geen problemen hier hoor... (XP Pro, IE6, alle patches van Windows Update geïnstalleerd)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1