Toon posts:

asus p2b verkeerd geflasht :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde dit gevalletje flashen omdat ik win2000 niet aan de praat kreeg (stond al op HD en ik wilde meteen ad slag, dus niet eerst formatten ed) i kdus zo'm universal tooltje gedld en een nieuwe versie van de bios, flashen (progje zij Last Flash : succes ofzo) opnieuw opstarten :niks./.....
geen beeld meer ed
alles draait nog wel
ik denk: fout geflasht, maar hoe kom ik nu aan een nieuwe bios, of is de mb nu ook naar de klote?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien dat het wissen van het CMOS geheugen d.m.v. een jumper/pinconnectie nog helpt... anders zal je een nieuwe BIOS-chip nodig hebben helaas :( via www.flashbios.org kan dat geloof ik.

Ik heb trouwens altijd AFLASH van Asus gebruikt.. Lijkt mij beter om te doen..

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Dat heb ik ook gehad met m'n P2B-f!:(
Ik ben toen naar een goeie pc winkel gegaan, die hebben de eeprom eruit gehaald, en in een eeprom reader opnieuw volgeschreven met een nieuwe bios.

Verwijderd

Topicstarter
oow en welke winkel was dat? en hoe duur was het?, ik zal es kijken wat het wonderbaarlijke gepiel met jumpers nog teweeg kan brengen......

Verwijderd

Toen mijn bios stuk was heb ik gewoon geboot met flop en toen opnieuw geflasht

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja das leuk maar hij boot zeg maar helemaal niet meer, hij geeft geen kik meer

Verwijderd

hier heb je een adres email hem

er zijn wel kosten aan verbonden
hij kan hem op nieuwe flachen
hij is ook een tweaker

marco.albus@zonnet.nl

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Sorry voor het late reageren, maar ik kon echt niet eerder :(. Ik heb 'm laten flashen bij Pc-Top in Alkmaar, koste €40,- :( maar m'n pa heeft betaald :). Later heb ik bij deze zaak nog een router gekocht, en toen ben ik gigantisch geflasht door hun }:O, maar dat doet er neit toe.

Verwijderd

Sommige elektronica-boeren (zoals okaphone in Grun) kunnen dat ook voor je doen. Kwestie van je bios-chop meenemen tezamen met de te flashen biosfile op flop.
Het kost je wel een paar euro's, maar is in ieder geval veiliger dan je bios-chip te hot-swappen. :)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt allemaal, ik denk dat t zo met deze tips wel gaat lukken...

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

Als je een AMIBIOS of een AWARDBIOS hebt, dan heb je misschien iets aan deze site: http://www.bns-computer.de/Support/bios/bios_rec.htm het is weliswaar duits, maar daar valt wel uit te komen. K heb het ook eens zo gedaan en het werkte ook nog, dus wie weet....
SUCCES :)

inderdaad AAD

Verwijderd

Gewoon een chip uit een tweedehandse defecte P2B rukken ofzo. (Advertentie zetten in Vraag & Aanbod)

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
ik MOET altijd even op zulke topics klikken :X

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op zaterdag 11 mei 2002 22:03 schreef bo030285 het volgende:
hmm ja das leuk maar hij boot zeg maar helemaal niet meer, hij geeft geen kik meer
Hotflashuh ! :9

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 12:22 schreef BlubberZwijn het volgende:
ik MOET altijd even op zulke topics klikken :X
En heeft het je geestelijk goed gedaan?

Het verkeerd flashen van biossen komt mi. nog al eens voor. (vandaar ook dat een heel aantal elektronica/computer winkels een flash service hebben)
Het hotswappen van bios-chips heeft niet mijn persoonlijke voorkeur (na eens een msx gemold te hebben door een modem te hot-swappen), maar het schijnt te kunnen.

Mischien tijd om er een punt van te maken in de faq? (met wat leuke links naar mogelijke oplossingen)

Verwijderd

Stuur een mail naar info@flashbios.org (Westerlee, Nederland)
Daar kost het 8 euro's.
Gewoon je chip opsturen en mail hem de juiste BIOS.
Het is wel duurder als je Eeprom naar de kloten is.
Dan moet je een nieuwe chip maar dat kost wel 20 euro meer ofzo.

Succes
Pagina: 1